محتوای خوب وب سایت چیست؟


آیا این رنگهای چشمگیری هستند که برای استفاده در طراحی خود انتخاب کرده اید؟ آیا روشی فانتزی است که وب سایت شما پیمایش می کند؟

احتمالا نه.

محتوای خوب چیزی است که بازدیدکنندگان وب سایت شما را درگیر و علاقه مند به سایت شما می کند. اما ، "محتوای خوب" کمی مبهم است ، اینطور نیست؟ ما هم همینطور فکر می کنیم. به همین دلیل ما نکات زیر را برای شما جمع آوری کرده ایم. این نکات را رعایت کنید و در راه ایجاد محتوای وب سایت خوب هستید.

چه چیزی باعث ایجاد محتوای خوب در وب سایت می شود؟

    مخاطبان و اهداف آنها را بشناسید.

هنگامی که یک وب سایت ایجاد می کنید ، آن را برای خود ایجاد نمی کنید. بله ، از مزایای داشتن یک وب سایت خوب بهره مند خواهید شد: افزایش بازدیدکنندگان که منجر به افزایش درآمد می شود ، اما این کاملاً یکسان نیست. وب سایت شما برای کمک به مخاطبان مورد نظر شما در مورد شما ، یا به طور خاص ، چگونه محصول یا خدمات شما به آنها در رسیدن به اهداف یا نیازهایشان کمک می کند ، وجود دارد. اگر به خوبی آنها را متقاعد کنید که نیازهای آنها را دارید ، به احتمال زیاد از شما خرید خواهند کرد.

 اگر مطمئن نیستید که مخاطبان شما چه کسانی هستند یا چه می خواهند ، چگونه می توانید خود و سایت خود را برای آنها بازاریابی کنید؟ شما نمی توانید. حداقل خوب نیست.

قبل از نوشتن محتوایی که تصور می کنید مردم را جذب می کند ، تکالیف خود را انجام دهید. نگاهی به رقبای خود بیندازید و ببینید چگونه محصولات مشابه خود را در موقعیت خود قرار می دهند. تفاوت شما چیست؟ آن را در محتوای خود و در وب سایت خود برجسته کنید.

    کپی شفاف و واضح.

آیا تا به حال جمله ای را خوانده اید که آنقدر ضعیف باشد که از نظر جسمی به مغز شما آسیب برساند؟ یا چیزی که هنگام تلاش برای فهمیدن آنچه که می خواهد منتقل کند ، چشم شما را درگیر کرده است؟ آن شخص نباشید و چنین محتوایی را برای وب سایت خود ایجاد نکنید. اگر محتوای وب سایت شما باعث می شود افراد هنگام خواندن دچار لغزش و لغزش شوند ، مشکلی وجود دارد.

بنابراین چه کاری می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید محتوای وب سایت شما خوانا بوده و از همه مهمتر به راحتی قابل درک است؟ برای سطح متوسط ​​خواندن بنویسید ، مگر اینکه مخاطبان شما پیشرفته تر باشند (به عنوان مثال ، اگر وب سایت شما منابعی را برای وکلا در اختیار شما قرار می دهد ، اجازه دهید اصطلاحات قانونی اجرا شود. در غیر این صورت ، از واژگان و نحو دشوار خودداری کنید.)

آیا می دانستید که نتایج نظرسنجی ملی سواد بزرگسالان نشان می دهد که متوسط ​​آمریکایی ها در کلاس 7 تا 8 می خوانند؟ با استفاده از ابزار درجه بندی خوانایی می توانید به نوشتن خود امتیاز دهید تا مطمئن شوید که نوشتن برای مخاطبان شما چندان دشوار یا آسان نیست. به عنوان مثال ، بعد از اینکه Microsoft Word املا و دستور زبان یک سند را بررسی کرد ، می تواند نمره نوشتاری شما را در آزمون های Flesch-Kincaid Grade Level و Flesch Reading Ease در اختیار شما قرار دهد. سپس می توانید از این داده ها برای اصلاح نوشتار خود استفاده کنید.

طراحی سایت

    رسانه های مختلط

آیا از گذراندن وقت در وب سایت هایی که جز متن چیزی برای نگاه کردن ندارند لذت می برید؟ بدون عکس ، بدون تصویر ، فقط متن بی پایان.

محتوای خوب وب سایت محدود به پست های وبلاگ و کلمات نوشته شده نیست. علاوه بر متن و نوشتن در وب سایت خود ، از فیلم ها یا سایر گرافیک ها برای به اشتراک گذاشتن پیام و پیشنهاد پیشنهادی خود با مخاطبان خود استفاده کنید.

    CTA های مختصر و قابل درک

می خواهید بازدیدکنندگان در وب سایت شما چه اقداماتی انجام دهند؟ آیا تکمیل خرید ، پر کردن فرم یا اهدای پول است؟

هر آنچه را که می خواهید ، برای بازدیدکنندگان وب سایت خود با یک دعوت به عمل (CTA) واضح بیان کنید. اگر آنها نمی دانند قرار است چه کاری انجام دهند ، به احتمال زیاد ممکن است این کار را نکنند. CTA های شما باید به طور همزمان بر یک اقدام متمرکز شوند - از کسی نخواهید که سه کار مختلف را در یک پنجره یکسان انجام دهد - آنها هرگز همه چیز را به خاطر نخواهند آورد و با حجم درخواست های شما رانده خواهند شد. هنگام نوشتن یک CTA خوب ، این سه مورد را در نظر داشته باشید: آن را مختصر ، واضح و قابل اجرا کنید.

    سئو بهینه شده است.

محتوای وب سایت خوب از نظر SEO بهینه شده است. به طور خلاصه ، این بدان معناست که به گونه ای نوشته شده است که برای موتورهای جستجو و البته انسان ها جذاب است. اگر مطالب شما مورد پسند مردم قرار نگرفته باشد (شاید با نرخ پرش بالا در آن صفحه مشخص شود) ، موتورهای جستجو نمی خواهند آن را در نتایج جستجو نشان دهند. موتورهای جستجو در جستجوی اطلاعات مورد نیاز مردم هستند - سریع ، کارآمد و دقیق.

برای نوشتن محتوای بهینه سازی SEO ، در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنید. اگر می دانید مخاطبان مورد نظر شما در جستجوی چه چیزی هستند ، می دانید چه کلمات و اصطلاحاتی را باید در محتوای وب سایت خود قرار دهید. این باید کمی به شما در نتایج موتورهای جستجو کمک کند.

بسیاری از ابزارهای رایگان وجود دارند که می توانند به شما در جستجوی کلمات کلیدی خود کمک کنند ، بنابراین در استفاده از آنها دریغ نکنید.


چگونه می دانید که محتوای خوبی برای وب سایت خود ایجاد کرده اید؟

اگر محتوای شما خوب است ، باید شاهد افزایش ترافیک ، افزایش تبدیل و افزایش فعالیت در وب سایت خود باشید. محتوای خوب توسط موتورهای جستجو و بازدیدکنندگان وب سایت پاداش می گیرد. موتورهای جستجو محتوای وب سایت خوب را در نتایج موتورهای جستجو رتبه بندی می کنند و بازدیدکنندگان وب سایت به احتمال زیاد CTA های شما را دنبال می کنند و اقدامات مورد نظر خود را در وب سایت شما انجام می دهند.

پیش بروید و به محتوای وب سایتی که اکنون دارید نگاهی بیندازید. یک ممیزی محتوا را انجام دهید تا ببینید چه مطالبی در اختیار دارید که عملکرد خوبی دارند و چه مواردی مبهم هستند. از یک ابزار خوانایی آنلاین برای امتیاز دهی به کار خود استفاده کنید تا ببینید آیا چیزی وجود دارد که می توانید برای بهتر شدن آن تغییر دهید یا خیر ، و سپس در چند ماه دیگر آن را مرور کنید تا میزان عملکرد محتوای خود را بسنجید.

همانطور که شما پنج نکته ما را برای ایجاد محتوای وب سایت خوب تمرین می کنید ، نحوه عملکرد آن را به ما اطلاع دهید! اگر پیشنهاد دیگری دارید ، آنها را در نظرات زیر به اشتراک بگذارید.