اخبارو مقالات

چگونه با طراحی مجدد وب سایت مقابله کنیم

چگونه با طراحی مجدد وب سایت مقابله کنیم

گاهی اوقات، یک وب سایت ممکن است منسوخ به نظر برسد و نیاز به یک تعمیر اساسی داشته باشد. یا ممکن است عملکردهای جدید زیادی مورد نیاز باشد، شروع دوباره بهترین گزینه است. اما یک وب سایت موجود دارای ترافیک و بازدیدکنندگان منظم خواهد بود. و حتی اگر سایت به اهداف خود نرسد، ممکن است مقداری درآمد ایجاد کند. بنابراین، طراحی مجدد کامل وب سایت باید با دقت انجام شود.

 

طراحی مجدد سایت می تواند بسیاری از مسائل را حل کند. برای مثال، تجربه کاربری بهتر، نرخ پرش را بهبود می بخشد و درآمد را افزایش می دهد. و طراحی مجدد سایت ممکن است برای دستیابی به اهداف تغییر یافته یک کسب و کار یا صاحب سایت ضروری باشد. با این حال، برای موفقیت، طراحی مجدد وب سایت باید با دقت برنامه ریزی شود. بنابراین، در اینجا مراحلی وجود دارد تا اطمینان حاصل شود که طراحی مجدد وب‌سایت بیش از آنچه که اصلاح می‌کند خراب نمی‌شود.

نیاز به طراحی مجدد را تأیید کنید

 

بازطراحی های قابل توجه با خطراتی همراه است. بنابراین، اولین قدم قبل از شروع چنین پروژه ای این است که اطمینان حاصل کنید که طراحی مجدد کامل لازم است. در واقع، ممکن است جایگزینی برای شروع با یک تکه کاغذ خالی وجود داشته باشد. برای مثال ممکن است فقط ظاهر کلی سایت باشد که ممکن است نیاز به تغییر داشته باشد. در این صورت، چند تغییر ظاهری یا یک تم جدید ممکن است کافی باشد.

اهداف طراحی مجدد را تعیین کنید

 

قدم بعدی رسیدن به اهداف طراحی مجدد سایت است. برای مثال فرض کنید که عملکرد جدیدی مورد نیاز است. در آن صورت، مشخصات کامل توابع اضافی مورد نیاز خواهد بود. از طرف دیگر، هدف ممکن است شامل افزایش سرعت سایت، کاهش نرخ پرش یا افزایش فروش باشد. در این صورت، چگونگی دستیابی به آن اهداف باید مستند شود.

چه چیزی باید بماند و چه باید برود؟

 

گام بعدی چیزی است که طراحی مجدد سایت را از توسعه یک وب سایت کاملاً جدید متمایز می کند. و آن مرحله درک این است که چه چیزی اکنون در سایت کار می کند و چه چیزی نیست. سوالات حیاتی زیر چگونگی پیشبرد طراحی مجدد بدون تخریب دارایی وب موجود را مشخص می کند.

1. چه کسی از سایت بازدید می کند و چه چیزی آن بازدیدکنندگان را جذب می کند؟

 

قبل از اینکه به تغییر هر چیزی فکر کنید، باید بدانید چه کسانی از وب سایت بازدید می کنند و چرا می آیند. بنابراین، به درک اینکه چه نوع افرادی از سایت استفاده می کنند کمک خواهد کرد. و باید در مورد عبارات جستجویی که بازدیدکنندگان را جذب می کند تحقیق کنید. همچنین به شما کمک می کند که بدانید کدام بخش از مخاطبان هدف در حال حاضر از سایت بازدید نمی کنند.

 

درک اینکه چه چیزی افراد را برای بازدید از سایت ترغیب می کند، طراحی را قادر می سازد تا نیازهای آن افراد را برآورده کند. به عنوان مثال، اگر مردم عمدتاً برای خرید مراجعه کنند، عملکرد فروشگاه برجسته ترین جنبه سایت خواهد بود. با این حال، اگر افراد برای یافتن پاسخ سؤالات وارد وب‌سایت شوند، ممکن است وبلاگ به برجستگی بیشتری نیاز داشته باشد.

 

2. کدام یک از صفحات موجود با ارزش ترین هستند؟

 

قدم بعدی شناسایی صفحاتی از سایت است که در حال حاضر ترافیک جذب می کنند. و برای صفحاتی که ترافیک ایجاد می کنند، باید بدانید که آیا قالب فعلی به نتایج دلخواه می رسد یا خیر.

 

بهتر است ابتدا صفحات را بر اساس ترافیک رتبه بندی کنید. صفحاتی با صفحات بالا صفحاتی هستند که باید با بیشترین دقت طراحی مجدد شوند. اما تبدیل ها نیز بسیار مهم هستند. بنابراین، شما همچنین باید تبدیل ها را برای هر صفحه تجزیه و تحلیل کنید.

 

در صفحاتی که ترافیک بالایی دارند و نرخ تبدیل بالایی دارند، حداقل طراحی مجدد توصیه می شود. با این حال، در صفحات پربازدید با تبدیل کم، بهینه سازی موتور جستجو به وضوح کار می کند. اما دلایل نرخ تبدیل پایین باید درک و رفع شود. صفحات با ترافیک و تبدیل کم خطر کمتری در طراحی مجدد وب سایت دارند. بنابراین می توان آنها را به طور بالقوه حذف یا تغییر داد.

3. چه چیزی باعث تشویق یا جلوگیری از تبدیل ها می شود؟

 

دو نکته فوق به ارزش صفحات جداگانه مربوط می شود. با این حال، نحوه استفاده بازدیدکنندگان از هر یک از آن صفحات نیز باید در نظر گرفته شود. به عنوان مثال، آیا مردم دعوت به اقدام را پیدا می کنند؟ آیا کاربران پس از خواندن یک محتوای خاص از سایت خارج می شوند؟ و آیا سایت نرخ رها کردن سبد خرید بالایی دارد؟ برای پاسخ به این سوالات، باید رفتار کاربران در سایت را تجزیه و تحلیل کنید.

 

Google Analytics برخی از بینش های مفید رفتار کاربر را نشان می دهد. به عنوان مثال، Analytics به شما می گوید که کاربران برای اولین بار در کدام صفحه قرار گرفتند، از کدام صفحه بازدید کردند و از کدام صفحه از سایت خارج شدند. اما برای درک رفتار کاربر در صفحه، نقشه حرارتی وب سایت احتمالا بهترین داده ها را ارائه می دهد. درخواست بازخورد از کاربران در مورد خروج از سایت یا ترک سبد خرید نیز کمک کننده خواهد بود.

نتیجه

 

یک وب سایت ممکن است نیاز مبرمی به طراحی مجدد داشته باشد. با این حال، احتمالاً برخی از جنبه‌های سایت وجود دارد که ارزش حفظ کردن را دارند. بنابراین، بهتر است پیدا کنید کدام صفحات بازدیدکنندگان را جذب و تبدیل می کنند. و جداسازی کنید که چه چیزی افراد را به سایت جذب می کند و چه چیزی باعث می شود که آنها نیز زودتر از سایت خارج شوند. با این حال، بسیار مهم است که به خاطر تغییر تغییراتی ایجاد نکنید، زیرا به قول معروف، اگر خراب نشد، آن را تعمیر نکنید!