اخبارو مقالات

چرا برنامه های تبادل لینک برای وب سایت شما مضر است؟

چرا برنامه های تبادل لینک برای وب سایت شما مضر است؟


تبادل لینک روش قدیمی برای افزایش رتبه وب سایت است. و حتی امروزه برخی از تکنیک های تبادل لینک برای ارتقای وب سایت موثر باقی می مانند و نتایج چشمگیری در رتبه بندی و افزایش ترافیک به ارمغان می آورند. اما امروزه متخصصان سئو باید قوانین کاملاً دیگری را رعایت کنند: رویکردهایی که قبلاً مفید بودند می توانند آسیب جدی در دنیای مدرن وارد کنند. بیاموزید که چگونه از تله‌های سنت‌های قدیمی مدرسه اجتناب کنید، اما همچنان می‌توانید از تبادل لینک بهره ببرید. برخی از استراتژی های پیشرفته و به روز لینک سازی در راه است.


تبادل بک لینک در سئو چیست؟

مدت‌ها قبل از اینکه بازار تبادل لینک و دایرکتوری‌های پیوند ظاهر شوند، استادان وب موافقت کردند که پیوندها را به صورت جداگانه مبادله کنند: وب‌سایت A پیوندی به آن را از وب‌سایت B درخواست می‌کند و در ازای آن پیوندی به سایت B قرار می‌دهد. این تنها راه ممکن برای دریافت لینک های دریافتی از وب سایت های دیگر بود. در حالی که محبوبیت چنین روشی افزایش یافت، اولین سرویس ها و برنامه های تبادل بک لینک سئو ظاهر شد، مردم شروع به توسعه وب سایت هایی به خصوص برای قرار دادن لینک (دایرکتوری لینک) کردند و در نهایت گوگل نظر خود را در مورد سودمندی چنین ترافیکی تغییر داد. ماشین‌ها جایگزین کار دستی و مذاکرات انسانی شدند، عصر تولید لینک خودکار آغاز شد.
کمپین های تبادل لینک ابزار بسیار آسانی برای هدایت ترافیک و ارتقاء موقعیت در نتایج جستجو بودند. ارائه ترافیک از خارج به طور جدی رتبه را افزایش داد. این یک فرصت عالی برای دستیابی به مشتریان، خوانندگان بیشتر، و جذب مخاطب جدید نسبتاً سریع بود. امروزه تبادل لینک های ورودی نیز وجود دارد، اما با محدودیت های خاصی. امروزه بسیار مهمتر از هر زمان دیگری مبادله لینک برای ماشین های جستجوگر نامرئی است. گوگل یا موتور دیگری نباید تعریف کند که شما واقعاً برای افزایش ترافیک و وزن صفحه خود، پیوندها را مبادله می کنید. بیایید ابتدا انواع و طرح های موجود مبادله بک لینک را در نظر بگیریم، کارایی و خطرات آنها را ارزیابی کنیم. این کمک خواهد کرد تا استراتژی ایمن و کارآمد برای تبلیغ سایت های خود به صورت آنلاین تعریف کنید.

انواع تبادل بک لینک


دو نوع اصلی تبادل بک لینک وجود دارد: دستی خودکار مبادله دستی به جستجوی دستی برای شرکا با مکان پیوند بیشتر اشاره دارد. دهه‌ها پیش همین‌طور بود و هنوز هم هست. این رویکرد می تواند کارآمد باشد، اگر به دنبال منابع مرتبط باشید (که در بازار یکسان هستند، موضوع مشابه، مخاطبان آنلاین یکسانی دارند) و پیوندهای مفید برای مشتریان بالقوه ترتیب دهید. مفید بودن برای یک لینک به معنای ایجاد علاقه طبیعی برای باز کردن آن است. برای این منظور یک لینک به سایت شما باید در مکانی منطقی درست و برای کاربران قابل مشاهده باشد. به عنوان مثال، این می تواند یک بررسی وبلاگ از محصولات خاص با پیوند به صفحه محصول شما به عنوان یکی از راه حل های توصیه شده باشد. معمولاً درخواست‌های مبادله لینک دستی از طریق ایمیل از طرف کسانی که علاقه‌مند به چنین کمپینی هستند ارسال می‌شود. هرگز کورکورانه چنین پیشنهاداتی را نپذیرید. در حالی که می توانید برای برخی از منابع مفید باشید، این منبع می تواند برای شما کاملاً غیر مفید (یا حتی مضر) باشد. شرکای غیر اصولی می توانند پیوندی به وب سایت شما در جایی بسیار دور از بازدیدکنندگان قرار دهند تا هرگز روی آن URL کلیک نکنند. بدیهی است که چنین پیوندی هیچ سودی نخواهد داشت. معامله با سایت های تبادل لینک متنی که مخصوص تبادل بک لینک توسعه یافته اند نیز هیچ سودی نخواهد داشت. معمولاً چنین سایت هایی خروجی ترافیک بسیار ضعیفی دارند و می توانند به موقعیت های شما در نتایج جستجو آسیب جدی وارد کنند. پیوندها می توانند با گذشت زمان غیرفعال شوند و کارشناسان توصیه می کنند وضعیت آنها را به طور مرتب بررسی کنید. نظارت دستی بسیار وقت گیر است، حتی اگر چند ده لینک از این قبیل داشته باشید. با توجه به تغییراتی که در نحوه رفتار گوگل و سایر موتورهای جستجو نسبت به تبادل بک لینک ایجاد شده است، به احتمال زیاد شرکای بسیار کمی خواهید یافت که با قرار دادن لینک شما به وب سایت خود موافقت کنند. و بسیاری از کسانی که موافق هستند به طور بالقوه برای شهرت سئو شما خطرناک هستند. بعداً در مورد این خطرات صحبت خواهیم کرد.