اخبارو مقالات

آنچه باید درباره صفحات شتابدهنده موبایل (AMP) بدانید

آنچه باید درباره صفحات شتابدهنده موبایل (AMP) بدانید

شاید اخیراً اصطلاح "AMP" را شنیده باشید. صفحات موبایل شتابدهنده دقیقاً چیست ، برای جستجو چه معنایی دارد و چگونه می توانید برای همه آن آماده شوید؟ در وایت برد این هفته بریتانیا ، ویل کریچلو و تام آنتونی از دیستیل تمام جزئیات مهم را بیان کردند.

صفحه موبایل شتاب زده (به اختصار AMP) چیست؟

 

ویل: خوشحالم که پرسیدی ، تام. بنابراین یک صفحه موبایل شتاب زده (یا به اختصار AMP) پروژه ای از گوگل و توییتر است که برای ایجاد صفحات موبایل بسیار سریع طراحی شده است. در اصل ، این اساساً یک فرم حذف شده از HTML است ، اگر بخواهید یک رژیم غذایی HTML است. تام کمی بیشتر در مورد جزئیات واقعی آن صحبت خواهد کرد.

 

اما اساساً ، این یک صفحه HTML است که بسیار سبک طراحی شده است و بارگذاری بسیار سریع را طراحی می کند. بنابراین گوگل ، توییتر ، مجموعه ای از شرکت های دیگر این را راه اندازی کرده اند - نوعی در پاسخ به پروژه هایی مانند پروژه مقالات فوری فیس بوک از فیس بوک و اپل نیوز و غیره. این به عنوان پاسخ باز طراحی شده است. بنابراین منبع باز است و انواع عناصر باز بودن پروژه وجود دارد.

چه چیزی AMP را سریع می کند؟

 

تام: کاملا. بنابراین همانطور که ویل گفت ، مانند HTML رژیم غذایی است. بنابراین برچسب های خاصی از HTML که نمی توانید از آنها استفاده کنید. مواردی مانند فرم ها ، که موجود هستند. همچنین باید از نسخه ساده CSS استفاده کنید. شما می توانید از بیشتر CSS استفاده کنید ، اما برخی از قسمتها تحت بهترین روش قرار می گیرند و فقط مجاز به استفاده از آنها نیستند. سپس جاوا اسکریپت اساساً به هیچ وجه مجاز نیست. شما باید از یک کتابخانه جاوا اسکریپت خارج از قفسه که در اختیار شما قرار می دهد استفاده کنید و مواردی مانند بارگذاری تنبل را ارائه می دهد.

 

بنابراین ایده این است که کل پلت فرم فقط برای خوانایی خالص و سرعت خالص طراحی شده است. مواردی مانند تصاویر تا زمانی که در نظر گرفته نشوند بارگیری نمی شوند و جاوا اسکریپت همه اینها را برای شما انجام می دهد. ما پیش بینی می کنیم که آنها در نقطه ای قرار بگیرند که کتابخانه جاوا اسکریپت در سیستم عامل های خاصی تعبیه شده است ، بنابراین شما حتی به آن نیاز ندارید. و سپس همه اینها طوری طراحی شده اند که به شدت ذخیره شوند تا Google بتواند این صفحات را میزبانی کند ، محتوای واقعی شما را همان جا میزبانی کند ، و بنابراین دیگر نیازی به دریافت آن از شما ندارند.

 

آیا ، شما قصد دارید به ما بگویید که چگونه کار می کند؟

این چگونه در دستگاه تلفن همراه شما کار می کند

 

ویل: بله ، بنابراین این نمودار ما اینجا در وسط آن است. بنابراین همه ما به این ایده یک صفحه وب معمولی عادت کرده ایم. من این را WWW در نمودار نامیده ام. این نسخه دسکتاپ معمولی صفحه است. در کد منبع ، اگر نسخه AMP دارید ، آن را با پیوند rel AMP HTML ، که به شما نشان می دهد "صفحه AMP میزبانی شده" اشاره می کند.

 

 

بنابراین این صفحه ای است در دامنه شخصی شما که از این فرم حذف شده HTML استفاده شده است. بنابراین اگر می خواهید این را در عمل ببینید ، من در اینجا به Guardian ارجاع داده ام. آنها یکی از اولین شرکای مرجع بودند. می توانید /amp را در انتهای هر خبر خبری در وب سایت Guardian قرار دهید و AMP HTML را مشاهده کنید. در صفحه نمایش با پیوند AMP HTML در کد منبع پیوند داده شده است.

 

بنابراین این AMP میزبانی شده است. ربطی به گوگل نداره شما فقط می توانید این کار را انجام دهید ، و سریعتر طراحی شده است. اما آنها همچنین این پلت فرم ذخیره شده رایگان میزبانی شده را بخشی از معامله ارائه کرده اند ، که در اینجا با gstatic برچسب گذاری شده است.

 

بنابراین وقتی واقعاً می بینید که این موارد در نتایج جستجوی Google نشان داده می شود ، که ما در یک لحظه در مورد آن صحبت خواهیم کرد ، نسخه ای که در آنجا نشان داده می شود معمولاً در gstatic.com ، به عبارت دیگر نسخه ذخیره شده توسط Google میزبانی می شود. و از نظر انتقادی هر دوی اینها ، هم نسخه ای که خودتان میزبانی می کنید و هم نسخه ای که در اینترنت به طور بالقوه حتی توسط افراد دیگر نیز ذخیره می شود ، هر دوی آنها شامل بازگشت به اصل اصلی می شود. مشابه آن است. این مانند یک جایگزین rel در دنیای تلفن همراه است.

 

بنابراین سریع است زیرا HTML قطع می شود ، اما همچنین به طور بالقوه طراحی شده است که این موارد قطعاتی از محتوا هستند که می توانند به طور بالقوه توسط هرکسی بدون نیاز به rel = canonical اشاره به شما ذخیره شوند.

 

تام: من فکر می کنم ارزش این را دارد که حتی در نسخه ذخیره شده صفحات ، گوگل گفته است که شما همچنان قادر خواهید بود تبلیغات خود را ارائه دهید. ما هنوز جزئیات آن را نمی دانیم ، اما آنها بستری را ایجاد کرده اند که در آن می توانید تبلیغات AdSense ، Outbrain ، اکثر پلتفرم های اصلی تبلیغاتی را ارائه دهید و همچنان تمام درآمد را به دست خواهید آورد. آنها هیچ کدام از این چیزها را نمی گیرند

 

همچنین با نسخه های ذخیره شده می توانید از Analytics استفاده کنید. در حال حاضر ، نسخه رول شده شما فقط می توانید از پیکسل ردیابی استفاده کنید. اما ما می دانیم که آنها بر روی پلتفرمی کار می کنند که در آن نوعی پلتفرم بی طرف فروشنده برای مواردی مانند Google Analytics ، Omniture و همه این موارد است. بنابراین هنوز می توانید تمام تجزیه و تحلیل ها را دریافت کنید. شما همچنان می توانید تبلیغاتی را برای صفحات خود و همه چیز ارائه دهید ، حتی زمانی که از طریق نسخه های ذخیره شده صفحات به شما ارائه می شود.

 

ویل: بله ، این بسیار مهم است. این بخشی از چارچوب جاوا اسکریپت است که ما در مورد آن صحبت کردیم ، جایی که شما این ظروف محدود را دریافت می کنید ، که یک نوع عملکرد بسیار محدود جاوا اسکریپت هستند که می توانید خودتان از آنها استفاده کنید.