اخبارو مقالات

متا تگ ها - چگونه متا تگ های گوگل بر SEO تأثیر می گذارد؟

متا تگ ها - چگونه متا تگ های گوگل بر SEO تأثیر می گذارد؟

تعریف متا تگ: متا تگ ها چیست؟

 

متا تگ ها قطعاتی از متن هستند که محتوای صفحه را توصیف می کنند. متا تگ ها در خود صفحه ظاهر نمی شوند ، بلکه فقط در کد منبع صفحه ظاهر می شوند. متا تگ ها در اصل توصیف کننده محتویات کمی هستند که به موتورهای جستجو کمک می کند تا بگویند صفحه وب در مورد چیست.

 

تنها تفاوت بین برچسب هایی که می توانید ببینید (مثلاً در یک پست وبلاگ) و برچسب هایی که نمی توانید ببینید مکان است: متا تگ ها فقط در HTML ، معمولاً در "سر" صفحه وجود دارند و بنابراین فقط برای موتورهای جستجو قابل مشاهده هستند. (و افرادی که می دانند کجا باید نگاه کنند). "متا" مخفف "فراداده" است که نوع داده ای است که این برچسب ها ارائه می دهند - داده های مربوط به داده های صفحه شما

آیا متا تگ ها به سئو کمک می کنند؟

 

بله ، انجام می دهند ، اما نه همه آنها و نه همه اوقات. یکی از اهداف این صفحه این است که توضیح دهید کدام متا تگ ها می توانند به طور بالقوه به رتبه بندی SEO شما کمک کنند و کدام بیشتر از استفاده خارج شده اند. (به متا برچسب های خود بشناسید در زیر مراجعه کنید).

 

اگر می خواهید دریابید که آیا صفحه خاصی از متا تگ استفاده می کند یا خیر ، کافی است روی هر نقطه از صفحه کلیک راست کرده و "مشاهده منبع صفحه" را انتخاب کنید.

 

یک برگه جدید در Chrome باز می شود (در Firefox ، یک پنجره بازشو خواهد بود). بخشی که در بالا یا "سر" صفحه قرار دارد ، جایی است که متا تگ ها در آن قرار دارند.

طراحی سایت ارزان در تبریز-شرکت های طراحی سایت در تبریز

طراحی سایت ارزان در تبریز-شرکت های طراحی سایت در تبریز

 

متا برچسب های خود را بشناسید

 

چهار نوع اصلی متا تگ وجود دارد که ارزش دانستن آنها را داریم و ما در اینجا در مورد همه آنها صحبت خواهیم کرد. برخی از آنها مانند گذشته مفید نیستند. دیگران ارزش استفاده منظم را دارند و به احتمال زیاد با اطلاع دادن به گوگل که هستید و آنچه ارائه می دهید ، ترافیک شما را افزایش می دهد. (بیش از چهار نوع متا تگ وجود دارد ، اما برخی از آنها کمتر رایج هستند یا مربوط به بازاریابی تحت وب نیستند).

 

چهار نوع موردی که در اینجا مورد بحث قرار می گیرد عبارتند از:

 

    ویژگی کلمات کلیدی متا - مجموعه ای از کلمات کلیدی که شما مرتبط با صفحه مورد نظر می دانید.

    برچسب عنوان - این متنی است که در بالای مرورگر خود مشاهده می کنید. موتورهای جستجو این متن را به عنوان "عنوان" صفحه شما می بینند.

    ویژگی توصیف متا - شرح مختصری از صفحه.

    ویژگی Meta Robots - نشانه ای برای خزنده های موتور جستجو (روبات ها یا "ربات ها") که باید با صفحه انجام دهند.

 

 

ویژگی کلمات کلیدی متا

 

کلمات کلیدی متا نمونه ای از متا تگ هستند که استفاده از آنها در این روزها چندان منطقی نیست. سالها پیش ، برچسب های کلمه کلیدی متا ممکن است مفید بوده باشند ، اما دیگر مفید نبوده است.

 

دوران کودکی را به خاطر بسپارید و وقتی معلم شما نگاه تندی به شما کرد و گفت: "اگر نمی توانید هنگام مدتی که صحبت می کنم از مداد رنگی استفاده نکنید ، آنها را از شما می گیرم" ، اما شما گوش نکردید و ، به شوک شما ، آنها واقعاً برده شدند؟ این چیزی است که گوگل با کلمات کلیدی متا انجام داد.

 

سالها پیش ، بازاریابان مشتاق برای مشاهده صفحات ، کلمات کلیدی کاملاً غیر مرتبط با صفحات خود را در کد خود وارد می کردند تا بتوانند از صفحات پرطرفدارتر ، آنهایی که در واقع در مورد لیندسی لوهان ، یا هر کسی که در آن زمان پرطرفدار بود ، استفاده کنند. این به عنوان "پر کردن کلمات کلیدی" شناخته می شد. گوگل سرانجام در این مورد عاقلانه عمل کرد و در نهایت تصمیم گرفت ارزش ابزار را کاهش دهد. این روزها گوگل از کلمات کلیدی متا در الگوریتم رتبه بندی خود استفاده نمی کند ، زیرا سوء استفاده از آنها بسیار آسان است.

 

 

برچسب عنوان

 

از طرف دیگر ، برچسب های عنوان ، مهمترین برچسب های متا هستند که در اینجا مورد بحث قرار گرفته اند. این برچسب ها تأثیر واقعی بر رتبه بندی جستجو دارند و شاید به همان اندازه مهم ، تنها برچسب هایی هستند که در اینجا مورد بحث قرار می دهیم و برای کاربران عادی قابل مشاهده است. آنها را در بالای مرورگر خود (برای صفحات جستجوی ارگانیک یا صفحات فرود PPC) پیدا خواهید کرد:

 

طراحی سایت ارزان در تبریز-شرکت های طراحی سایت در تبریز

این امر به ویژه در صورتی مفید است که بخواهید یک عنوان اصلی را برای کاربر به صفحه بدهید ، اما بخواهید این اطلاعات را برای اهداف SEO و برای کاربرانی که چندین زبانه را روی میز کار خود تغییر می دهند ، روشن یا ساده کنید.

ویژگی توصیف متا

 

توضیحات متا یک متا تگ مفید است زیرا به سادگی به موتورهای جستجو و (گاهی) جستجوگران توضیح می دهد که صفحه شما در مورد چیست. فرض کنید شما عبارت "کلمات کلیدی متا" را در گوگل سرچ می کردید. ممکن است با نتایج زیر مواجه شوید:

طراحی سایت ارزان در تبریز-شرکت های طراحی سایت در تبریز

 

توجه به این نکته ضروری است که برچسب توضیحات متا همیشه در نتایج جستجوی Google نشان داده نمی شود (Google اغلب قطعه ای از متن را از خود صفحه انتخاب می کند) اما از جهات دیگر مفید است. گوگل همچنین اعلام کرده است که کلمات کلیدی در توضیحات متا بر رتبه بندی شما تأثیر نمی گذارد. با این حال ، یک برچسب متا توضیحات قانع کننده می تواند جستجوگران را ترغیب کند تا از SERP به سایت شما کلیک کنند ، به ویژه اگر توضیحات شامل کلمات کلیدی مورد جستجو باشد. و نرخ کلیک قوی از SERP می تواند به طور غیر مستقیم رتبه شما را بهبود بخشد.

 

دلایل گوگل تا حدودی اسرارآمیز هستند ، اما اقدامات آنها با صدای بلند بیان می شود: کلمات کلیدی متا دیگر اهمیت چندانی ندارند ، اما توضیحات متا مطمئناً اهمیت دارد.

ویژگی روبات های متا

 

با این ویژگی ، شما به موتورهای جستجو می گویید که با صفحات خود چه کنند:

 

    index/noindex - این به موتورها می گوید که صفحه شما را در نتایج جستجو نشان دهند یا خیر.

    follow/nofollow - این به موتورها می گوید که با پیوندهای صفحات شما چه کار کنند: آیا آنها باید به پیوندهای شما به صفحه بعدی اعتماد کرده و آنها را "دنبال" کنند یا نه.

 

پس بعدی چیست؟

 

ما در مورد روش هایی که متا تگ ها می توانند تأثیر بسیار واقعی بر بازاریابی موتورهای جستجو داشته باشند صحبت کرده ایم. به طور خلاصه:

 

    برچسب عنوان به تنهایی می تواند بر رتبه بندی موتورهای جستجو تأثیر بگذارد.

    برچسب های توصیفی ممکن است کاربران را تشویق به بازدید از سایت شما کند.

    توضیحات متا ممکن است به عنوان "متن تبلیغاتی ارگانیک" عمل کند.

    کلمات کلیدی متا توسط اکثر موتورهای جستجو منسوخ شده اند.

 

استفاده از متا برچسب ها برای SEO و بازاریابی موتورهای جستجو

 

پیاده سازی متا برچسب ها کار سختی نیست - شما واقعاً به برنامه نویس نیاز ندارید ، فقط کمی تجربه در زمینه HTML دارید. WordStream می تواند به شما کمک کند تا م mostثرترین کلمات کلیدی خود را برای استفاده در متا تگ های سایت خود بیابید - ابزار کلمات کلیدی رایگان ما را امتحان کنید.