اخبارو مقالات

نحوه ی انتخاب بهترین فونت در طراحی سایت چگونه است؟

نحوه ی انتخاب بهترین فونت در طراحی سایت چگونه است؟

 

هنگام ایجاد یک وب سایت ، موارد زیادی را باید در نظر داشته باشید. بین نوشتن مطالب و انتخاب تصاویر بصری کامل ، برخی از عناصر اساسی ممکن است در کنار هم قرار بگیرند. و اگر چیزی وجود دارد که نمی خواهید آن را نادیده بگیرید ، فونت های وب سایت شما است.

 

تایپوگرافی یا نمای بصری نوع می تواند بیشتر از کلمات به تنهایی در مورد نام تجاری شما ارتباط برقرار کند. بنابراین حروف تایپی طراحی وب شما باید صدای نام تجاری شما را تقویت کرده و در عین حال بر روی صفحه نمایش واضح به نظر برسند.

 

در این راهنما ، ما ده مورد از بهترین فونت های Google و همچنین نکاتی در مورد انتخاب بهترین فونت ها برای وب سایت خود را مورد بحث قرار می دهیم:

بهترین فونت گوگل برای وب سایت ها

 

Google Fonts منبعی از قلم مجوز رایگان است که توسط Google ارائه شده است. 3فونت زیر ، همه برای Google Fonts موجود است ، به وب سایت شما کمک می کند تا در هر دستگاهی حرفه ای ظاهر شود:

 

لاتو

 

طراح: Łukasz Dziedzic

 

فونت بدون سریف که هم برای عنوان و هم برای متن اصلی مناسب است. نسبت گرد و کلاسیک آن حس هماهنگی و گرما را ایجاد می کند.

انجمن

 

طراح: دنیس ماشروف

 

این فونت سریف به ویژه برای عناوین و سرفصل ها خوب عمل می کند و آن را برای فونت اصلی وب سایت شما انتخاب خوبی می کند. تناسبات رومی آن تا حدودی حس قدیمی به آن می دهد.

 

 

بهترین فونت برای وب سایت ها: انجمن

بارلو

 

طراح: جرمی تریبی

 

فونت Barlow sans serif تمیز و با کنتراست کم است و باعث می شود بدون زحمت قابل خواندن باشد. طرح حروف برای الهام گرفتن به پلاک های کالیفرنیا و علائم بزرگراه نگاه می کرد.

 

چگونه بهترین فونت ها را برای وب سایت خود انتخاب کنیم?

 

اکنون که با برخی از بهترین فونت های وب سایت خود آشنا شده اید ، در اینجا راهنمای انتخاب فونت های مناسب آمده است:

 

 

01. مطمئن شوید که فونت های شما با لحن نام تجاری شما مطابقت دارد

فونت ها جزء ضروری برندسازی هستند. اطمینان حاصل کنید که طرح فونت شما با بقیه دارایی های تجاری بصری شما منسجم است.

چه پیچیده و مرسوم ، چه ناهموار و ماجراجویانه ، استفاده از تایپوگرافی شما باید در قصه گویی کلی وب سایت شما کمک کند.

بهترین فونت برای وب سایت ها

02. فونت های خود را بر اساس اهمیت رتبه بندی کنید

به عنوان یک قاعده کلی ، هرگز بیش از سه فونت در وب سایت خود استفاده نکنید. این عمل نه تنها طراحی سایت شما را بهبود می بخشد. محدود کردن تعداد فونت ها باعث می شود وب سایت شما نیز قابل دسترسی تر شود.

 

هر یک از این فونت ها باید دارای سطوح مختلف اهمیت باشند. برای حفظ حس واضح سلسله مراتب ، یک فونت اصلی ، یک فونت ثانویه و یک فونت لهجه اختیاری را انتخاب کنید:

 

فونت اصلی شما قابل مشاهده ترین فونت است و باید در سرصفحه های وب سایت شما استفاده شود. این فونتی است که بیشتر با نام تجاری شما مرتبط می شود ، حتی اگر در سراسر سایت رایج ترین فونت نباشد. در نتیجه ، فونت اصلی می تواند غالب و متمایزتر از بقیه فونت های وب سایت شما باشد.

 

فونت ثانویه شما در قسمت عمده ای از محتوای وب سایت نوشته شده شما استفاده می شود. این شامل پاراگراف ها ، توضیحات ، مقالات وبلاگ و موارد دیگر است. در حالی که فونت اصلی شما می تواند چشم نواز و منحصر به فرد باشد ، فونت ثانویه شما قبل از هر چیز باید بسیار خوانا باشد. خواندن قلم هایی که بیش از حد تزئین شده اند وقتی روی قطعات طولانی متون استفاده می شوند سخت تر است.

 

در نهایت ، فونت لهجه شما فونتی است که فقط برای مقاصد خاصی استفاده می کنید. وقتی صحبت از وب سایت ها می شود ، فونت لهجه معمولاً برای فراخوان به اقدام اختصاص داده می شود و توجه را به مهمترین دکمه شما در صفحه جلب می کند. فونت طراحی لوگوی شما گزینه دیگری است که می تواند به عنوان فونت تأکید استفاده شود.

 

برای کمک به ترکیب و مطابقت انواع حروف برای وب سایت خود ، در اینجا جفت های فونت مورد علاقه طراحان ما آمده است:

ترکیب قلم برای وب سایت شما

03. اصول طبقه بندی فونت را بیاموزید

هنر تایپوگرافی غنی و پیچیده است - از خوانایی گرفته تا تراز و فاصله متن. برای شروع ، ابتدا بر مهمترین طبقه بندی تمرکز کنید: سریف ، فاقد سریف و فونت اسکریپت. در اینجا خلاصه ای از هر یک و زمان استفاده از آنها آمده است:

 

    Serif fonts: Serif یک خط کوچک در انتهای یک ضربه در یک حرف یا نماد است. فونت های Serif کلاسیک و زیبا در نظر گرفته می شوند و بیشتر با چاپ مرتبط هستند. به عنوان مثال می توان به Times New Roman ، Georgia و Bodoni اشاره کرد.

 

    Sans serif fonts: فونت هایی هستند که در انتهای حروف بدون خط serif هستند. Sans serif ها تمیز ، مدرن و اغلب خنثی به نظر می رسند و آنها را برای طراحی وب مناسب می کند. به عنوان مثال می توان فونت Madefor خود Wix ، Helvetica و بدنام کمیک بدنام را نام برد.

 

    فونت های اسکریپت: اسکریپت ها ، از جمله فونت های خطی ، بر اساس سبک های دست خط مدل می شوند. بهتر است این سبک را فقط به عنوانها محدود کنید ، زیرا نوشتن متن اصلی به صورت اسکریپت به احتمال زیاد برای مخاطبان شما چالشی ایجاد می کند. به عنوان مثال می توان به Lobster and Lucida Handwriting اشاره کرد.

طبقه بندی فونت: Serif ، بدون serif و فونت های script

04. تم های متنی را اعمال کنید

هنگامی که طرح نوع خود را انتخاب کردید ، باید در مورد اندازه حروف مختلف برای عناوین بزرگ ، زیرنویس ها و متن پاراگراف تصمیم بگیرید. برای شروع ، ما این محدوده ها را به عنوان یک راهنمای کلی برای اکثر وب سایت ها جمع آوری کرده ایم:

 

عنوان ها: 30-70px

 

زیرنویس: 22-30 پیکسل

 

پاراگراف: 16-20 پیکسل

 

اگر در حال ایجاد یک وب سایت در Wix هستید ، می توانید تم های متنی را سفارشی و ذخیره کنید تا عناوین ، زیرنویس ها ، متن پاراگراف و موارد دیگر همیشه از نظر فونت ، اندازه و وزن یکسان باشد.

 

این عمل نه تنها روند طراحی را روان تر می کند ، بلکه تجربه کاربری وب سایت شما را نیز بهبود می بخشد و SEO شما را افزایش می دهد.

 

به غیر از اندازه ، عوامل اضافی که بر وزن بصری فونت تأثیر می گذارد شامل تغییرات سبکی مانند برجسته ، مورب یا زیر خط می شود. با این حال ، استفاده بیش از حد از این سبک ها می تواند منجر به تأثیر قریب به اتفاق شود و در نهایت می تواند پیام شما را از بین ببرد ، بنابراین مطمئن باشید که از آنها در اعتدال استفاده کنید.