اخبارو مقالات

طراحی وب سایت واکنش گرا چگونه کار می کند؟

ایده پشت طراحی سایت واکنش گرا در ایجاد یک وب سایت انعطاف پذیر است که محتوا و طراحی آن مانند آب است که ظرف را پر می کند ، معروف به دستگاهی که مشتریان برای بازدید از وب سایت از آن استفاده می کنند. همه عناصر وب سایت تغییر می کنند تا در داخل صفحه احساس راحتی کنید. در صورت لزوم ، آنها کوچک می شوند تا کاملاً در فضاهای کوچکتر قرار گیرند یا برعکس ، کشیده می شوند تا هر اینچ فضا را اشغال کنند. همه چیز به طور خودکار بالا یا پایین می رود تا با دستگاه مطابقت داشته باشد.

نکته کلیدی یک وب سایت واکنش گرا این است که درک کند که وظیفه اصلی آن ارائه یک تجربه کاربری راحت برای هر کسی است. این امر مستلزم اطمینان از خوانایی خوب ، تجربه بصری مناسب ، سطح دسترسی و همچنین عملکرد ثابت از دستگاه به دستگاه دیگر است.

در عمل ، طراحی وب پاسخگو از طریق افزونه های CSS و گاهی اوقات جاوا اسکریپت کار می کند تا بتواند به طور م withثر با اندازه صفحه ، جهت ، وضوح ، قابلیت رنگ و سایر ویژگی های دستگاه کاربر کنار بیاید. محبوب ترین ویژگی های CSS که به تحقق طراحی وب پاسخگو کمک می کند ، نمای نمایش و پرسش های رسانه است.

ویژگی های کلیدی طراحی سایت سایت ریسپانسیو

طراحی واکنش گرا که توسط اتان مارکوت در سال 2010 ابداع شد ، بر سه ویژگی کلیدی دلالت داشت که هنوز ستون های اصلی این مفهوم محسوب می شوند. آن ها هستند:

طرح انعطاف پذیر ؛
تصاویر انعطاف پذیر ؛
داستان های رسانه.
ما یک ویژگی کلیدی دیگر اضافه می کنیم: تایپوگرافی پاسخگو ، زیرا محتوا یک پادشاه است که نیاز به توجه زیادی دارد.

اگر فکر می کنید بدون یکی از ویژگی های دیگر می توانید انجام دهید ، در اشتباه هستید. ممکن است برای برخی از سناریوها کار کند. با این حال ، شما نمی توانید بدون در نظر گرفتن وضعیت بدون این چهارگانه دسترسی جهانی را ارائه دهید. این تمام هدف ایجاد یک طراحی سایت واکنش گرا است.

به یاد داشته باشید ، نه تنها باید اندازه های مختلف صفحه نمایش را در خود جای دهید ، بلکه باید جهت گیری دستگاه را نیز در نظر بگیرید زیرا مردم از تغییر جهت از حالت عمودی به افقی در لحظه لذت می برند. اینجاست که انعطاف پذیری همه جزئیات مفید است. هر یک نقش اساسی خود را در ارائه صحیح اطلاعات ایفا می کنند.

بنابراین ، این چهار ویژگی برای اطمینان از طراحی سایت کاملاً پاسخگو ضروری است.

اجازه دهید ما آنها را از نزدیک در نظر بگیریم تا نقش هایشان را بهتر بفهمیم ، چرا اینقدر مهم هستند و چگونه آنها را زنده کنیم.