اخبارو مقالات

طراحی وب سایت واکنش گرا: مثال و بهترین شیوه

تعداد دستگاه های دستی که در سراسر جهان کار می کنند به طور تصاعدی در حال افزایش است. طبق آمار ، بیش از 90 of از بزرگسالان تلفن همراه دارند ، در حالی که تقریبا 50 users از کاربران تلفن های هوشمند اعتراف می کنند که نمی توانند بدون دستگاه های خود زندگی کنند. چه می توانیم بگوییم ؛ وب موبایل این روزها چیز مهمی است. به همین دلیل در این پست ما در مورد طراحی وب پاسخگو می نویسیم و نمونه های خوبی از صنعت را نشان می دهیم.

از یک سو ، این امر خوبی است زیرا ما این فرصت را داریم که سریع و کارآمد به مسائل بپردازیم و اطلاعات را در محل پیدا کنیم. از سوی دیگر ، این واقعیت برای همه کسانی که اطلاعات را در اختیار کاربران قرار می دهند ، چالشی ایجاد کرده است.

این معامله این است که در اواخر دهه 2000 ، ارائه اطلاعات برای کاربران یک تکه کیک بود. شما فقط به چندین نسخه از یک وب سایت نیاز دارید: یکی برای تلفن های همراه و دیگری برای رایانه های رومیزی. با این حال ، در سال 2020 ما نمی توانیم متعهد به حمایت از هر نماینده کاربر جدید با تجربه سفارشی خود باشیم ، زیرا هر سال شاهد ابعاد و اندازه صفحه نمایش جدید هستیم.

طراحی سایت در تبریز

طراحی وب سایت ریسپانسیو چیست؟


بنابراین ، وب سایت ریسپانسیو چیست؟ به نظر می رسد و چه حسی دارد؟

طبق ویکی پدیا ، طراحی وب سایت واکنش گرا روشی است که تضمین می کند تمام صفحات وب سایت در هر دستگاهی کاملاً ظاهر ، کار و احساس می شود. خواه یک تلفن همراه کوچک قدیمی با عرض صفحه 320 پیکسل باشد ، یک فبلت مدرن با صفحه نمایش 7 اینچی ، یک iPad بزرگ یا یک تلویزیون با خط مورب عظیم ، همه جنبه های اصلی مانند محتوا ، طراحی و به ویژه عملکرد باید به طور مداوم برای ارائه تجربه کاربری عالی به کاربران عمل کنید.

از نظر فنی ، طراحی وب سایت واکنش گرا به مجموعه ای از دستورالعمل ها اشاره می کند که به صفحات وب کمک می کند تا طرح و ظاهر خود را برای مطابقت با عرض و وضوح صفحه متفاوت تغییر دهند.

مفهوم یک وب سایت واکنش گرا به دلیل روشهای غیر م effectiveثر و نامناسب برای مدیریت اندازه صفحه ظاهر شد. در ابتدا ، صفحات برای هدف قرار دادن یک دستگاه خاص ساخته شده بودند. این رویکرد به معنای ایجاد طیف وسیعی از طرح ها برای هر ردیف پاسخگو است که منجر به نسخه های مختلف یک صفحه می شود. با این حال ، با تبدیل شدن به وب تلفن همراه و ظهور دستگاههای بیشتر با وضوح غیر استاندارد ، این رویکرد به سرعت بی ربط می شود زیرا نمی تواند این تنوع را به طور کارآمد اداره کند.

در اوایل دهه 2010 ، عمدتا به لطف اتان مارکوت با استعداد ، توسعه دهندگان از طراحی سازگار محبوب (رویکردی که شامل ایجاد چندین نسخه از یک طرح می شد) به طراحی ریسپانسیو (رویکردی که تنها یک نسخه در عین حال انعطاف پذیر از یک وب سایت را پیشنهاد می کرد) شروع کردند. کشیده یا کوچک می شود تا متناسب با صفحه نمایش شود). اگرچه این تکنیک بسیار جدید و آزمایش نشده بود ، اما نادیده گرفتن مزایای آن دشوار بود. حتی در حال حاضر ، این مزایا به همه ثابت می کند که یک وب سایت واکنش گرا تنها راه خروج است. اجازه دهید آنها را در نظر بگیریم.

ایجاد سبک برای هر اندازه صفحه نمایش وقت گیر ، وقت گیر و هزینه بر است. حتی اگر بتوانید تمام نقاط شکست در جهان را پوشش دهید ، این امر به طور جدی وب سایت را بیش از حد بار می کند و به طور کلی عملکرد را کاهش می دهد که تبدیلات و تعامل کاربران را با نام تجاری به شدت بدتر می کند ، در مورد سرمایه گذاری پول زیاد بدون ROI مناسب. بنابراین ، چگونه کارآفرینان می توانند از این سرنوشت اجتناب کنند و با موفقیت در حال تغییر قلمروهای گسترده دیجیتالی باشند؟ پاسخ ساده است - طراحی پاسخگو را اتخاذ کنید.

سرمایه گذاری در وب سایتی که صفحات آن پاسخگو و قابل دسترس هستند ، صرف نظر از مرورگر ، پلتفرم یا صفحه ای که خواننده شما باید از آن برای دسترسی استفاده کند ، تنها راه این روزها است. طراحی وب سایت واکنش گرا دیگر تمایلی ندارد. این یک استاندارد است که ما باید برای ایجاد وب به مکانی بهتر ، آن را اجرا کنیم.

اجازه دهید لحظه ای را مرور کنیم تا موارد ضروری یک وب سایت پاسخگو را درک کنیم تا درک کنیم که چرا این وب سایت مهم است و چه کارهایی باید انجام دهید تا مطمئن شوید سایت شما به قابلیت های دستگاهی که در آن مشاهده می شود کاملاً پاسخ می دهد تا کاربران از تجربه بصری عالی لذت ببرند.