اخبارو مقالات

راهنمای مبتدی برای طراحی و توسعه وب سایت(پارت چهارم)

5. انواع مختلف CMS چیست؟

5.1 CMS چیست؟
CMS به معنی سیستم مدیریت محتوا است. این یک کلمه پر سر و صدا در توسعه وب سایت ها است. صنعت وب از آنجایی که به مدیران سایت کمک می کند تا اطلاعات خود را در برابر دیدگان عمومی ارائه دهند ، ذکر این نکته ضروری است که CMS نیازی به استفاده از وب ندارد. سیستمهای مدیریت محتوا برای شرکتها و سازمانهایی که نیازهای وسیع تری دارند نیز استفاده می شود.
سیستم مدیریت محتوا یک برنامه کاربردی است که عملکردهای متعددی را برای مدیریت محتوا ، داده ها یا اطلاعات از یک وب سایت ، یک پروژه یا برنامه اینترنتی در اختیار کاربران مختلف قرار می دهد. می توان به کاربران مجوزهای متفاوتی اختصاص داد که به آنها اجازه می دهد به بخش های خاصی یا تمام محتویات پروژه دسترسی داشته باشند. این برنامه راهی برای مدیریت و حفظ جریان در محیط مشترک از طریق رابط مرکزی ارائه می دهد. به طور کلی ، این سیستم های مدیریت محتوا مبتنی بر وب هستند و به آنها در اجرای وبلاگ ها ، سایت های خبری و تجارت الکترونیکی کمک می کنند.
مدیریت محتوا ، به معنی ویرایش ، بایگانی ، ایجاد گزارش ، همکاری ، توزیع داده ها ، محتوا و اطلاعات است. مانند وبلاگ؟ وبلاگ ها وب سایت هایی هستند که نیاز به مراقبت های زیادی دارند تا همچنان برای خوانندگان جاری و مرتبط باشند. محتوای زیادی برای مدیریت برای چند نفر وجود دارد! احتمالاً می خواهید استفاده از CMS را برای سهولت زندگی خود در نظر بگیرید.

5.2 CMS برتر
خوب ، اکنون که یک ایده کلی از CMS دارید ؛ اجازه دهید بهترین سیستم های مدیریت محتوا موجود را مقایسه کنیم!

آ. وردپرس
وردپرس (WP) ، در سال 2003 به عنوان بستری برای وبلاگ ها آغاز شد. در 10 سال گذشته WP احتمالاً به محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا در جهان تبدیل شده است. بله ، این ویژگی خاصی در WP است که سایر سیستم های مدیریت محتوا ندارند؟ خوب ، اول از همه ، واقعاً و منظور من استفاده از آن بسیار آسان است. برای داشتن وب سایت نیازی به دانش برنامه نویسی یا مهارت های فنی ندارید. اگر تصمیم دارید از WP استفاده کنید ، تنها کاری که باید انجام دهید نصب و سپس پیکربندی گزینه ها است.
صدها قالب رایگان برای انتخاب راحتتر از همیشه برای انتخاب وب سایت وجود دارد. یکی از بهترین ویژگی های این CMS ویرایشگر بصری است. همانطور که می توانید محتوای خود را برای انتشار ایجاد و ویرایش کنید ، ویرایشگر بصری به شما امکان می دهد با فشار دادن چند دکمه به سرعت تغییرات را ایجاد کرده و نتایج را فوراً مشاهده کنید (مانند MS Word یا paint).
علاوه بر این ، WP دارای چارچوبی است که بسیار انعطاف پذیر است و می تواند تقریباً تا بی نهایت سفارشی شود. برنامه هایی وجود دارد که می توانید آنها را افزونه ای نصب کنید که در آن حتی بیشتر ویژگی های WP را ارائه می دهید ، زیرا چرخش نمایش اسلاید ، فیلم ها ، رسانه های اجتماعی ، تجزیه و تحلیل بینندگان و لیست همچنان ادامه دارد. بنابراین ، به جای هزینه 1000 دلار برای ایجاد وب سایت توسط شخص دیگری - می توانید این کار را به صورت رایگان انجام دهید. بله ، وردپرس کاملاً رایگان است!


ب دروپال
دروپال یک سیستم مدیریت محتوای منبع باز است که توسط تعدادی از وب سایت های محبوب استفاده می شود ، حتی توسعه دهنده وب سایت کاخ سفید نیز پلت فرم دروپال را انتخاب کرده است. دلایل زیادی وجود دارد که دروپال می تواند برای شما بسیار مفید باشد. برخلاف وردپرس ، دروپال کنترل نهایی بر ساختار URL یا پیوند دائمی را به شما می دهد. در وردپرس این ممکن است جنبه ای از ناامیدی باشد زیرا باید به پشت سر بروید. در دروپال ، یک ماژول هدایت سراسری وجود دارد که به طور خودکار 301 (تغییر مسیر دائمی) آدرس داخلی دروپال را به URL سفارشی هدایت می کند که می خواهید از URL های تمیز و سفارشی آنها اطمینان حاصل کنید.
سهولت مدیریت برای کاربران نیز بسیار عالی و قابل توجه است. دروپال در واقع به عنوان یک وب سایت اجتماعی برای کاربران طراحی شده است تا نقش ها و سطوح دسترسی سفارشی (به عنوان ناظر ، ویرایشگر و مدیر وب سایت) را داشته باشند ، بنابراین یک سایت عالی برای وبلاگ ها و تالار گفتمان پروژه ها است. دروپال همچنین برای موتورهای جستجو مناسب است ، با CMS دروپال می توانید عناوین صفحه و برچسب های متای خود را بررسی کنید.
برای برنامه نویسی متمایل (و نه چندان متمایل) ، سیستم مدیریت محتوای دروپال از قالب پیش فرض PHP موتور قالب استفاده می کند. شما به هیچ وجه نیازی به یادگیری زبان رایانه PHP ندارید ، اما اگر می خواهید یا نیاز به اشاره گر دارید ، دروپال دارای راهنمای توسعه دهنده موضوعی است که به شما در شروع کمک می کند.
واقعاً یک ویژگی خوب که منحصر به دروپال است ، کیت ساخت محتوا است که به کاربر این امکان را می دهد که هر صفحه از محتوا مانند وبلاگ ، کلاس ها ، گزارش ، پادکست و غیره را سفارشی کند. می توانید دسته بندی هایی ایجاد کنید و از دروپال بپرسید که چگونه می خواهید آنها نمایش داده شوند

 


ج جوملا
جوملا اغلب با وردپرس و دروپال به عنوان گزینه CMS برابر اما متفاوت مقایسه می شود. اگر سایتی را اجرا می کنید که از نظر محتوا بسیار سنگین است ، جوملا یک رابط مدیریتی ارائه می دهد که می توانید به طور کامل از عهده آن برآیید. به نظر می رسد از بین این سه کاربر پسندترین است و به اندازه کافی قدرتمند است. جوملا ممکن است از تحقیقات خوب ، ویژگی بصری کاربر وردپرس یا توسعه عملکردها یا ویژگی های سفارشی سازی دروپال برخوردار نباشد. جایی بین این دو است.
برخلاف دروپال ، جوملا بیش از PHP به عنوان سرور برنامه خود پشتیبانی می کند و توسط Apache توصیه می شود. جوملا ، مانند دو وردپرس

rupal همچنین از MySQL پشتیبانی می کند بنابراین تمام نیازهای اولیه شما برآورده می شود. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که جوملا با SSL سازگار نیست و می تواند مشکلاتی را برای کاربرانی که در تلاش برای تجارت الکترونیکی هستند ایجاد کند. جوملا به شما این امکان را می دهد که آدرس اینترنتی مانند دروپال ، تغییر اندازه تصویر ، خدمات میزبانی ، مدیریت تبلیغات ، برنامه ریزی محتوا و مدیریت مخاطبین ، داده ها و فراداده ها را برای سفارشی سازی پاک کنید.
اگر به دنبال اجرای تجارت الکترونیکی در سایت خود هستید ، جوملا دارای افزونه ها (افزونه ها ، افزونه ها) است که می تواند برای کمک به حمل و نقل دریایی ، پرداخت ها ، مدیریت سهام ، مالیات و اشتراک ها فعال شود. و جوملا رایگان است!