اخبارو مقالات

راهنمای مبتدی برای طراحی و توسعه وب سایت(پارت سوم)

4. فن آوری های اصلی وب سایت

4.1 فن آوری های سمت مشتری

آ. XHTML
XHTML یک زبان نشانه گذاری است که برای ساختاردهی اطلاعات برای ارائه صفحات وب طراحی شده است. به جای تکیه بر برنامه های WYSIWYG ، ما تمام XHTML خود را با دست می نویسیم و از تمیز ، معتبر و بالاترین استاندارد اطمینان حاصل می کنیم. این بدان معناست که صفحات زمان بارگیری سریع تری را دارند ، در همه مرورگرها قابل مشاهده هستند ، برای موتورهای جستجو مناسب هستند و حداکثر را قبل از سازگاری دارند.

ب JQuery
JQuery یک نرم افزار رایگان و کتابخانه کد جاوا اسکریپت منبع باز از اسکریپت های سمت کلاینت است. با استفاده از jQuery ، توسعه دهندگان وب سایت می توانند انیمیشن ایجاد کنند ، رویدادها را مدیریت کرده و Ajax را ادغام کنند. به طور خلاصه ، jQuery برنامه نویسی جاوا اسکریپت را ساده کرده و به شما امکان می دهد به راحتی از توسعه وب سریع استفاده کرده و از آن لذت ببرید. علاوه بر این ، یادگیری آن نسبتاً آسان است.

ج CSS
CSS به معنی آبشارهای سبک است. به شما امکان می دهد ظاهر متن (مانند فونت ، رنگ ، فاصله) را در صفحات وب تغییر دهید. همچنین می توانید مواردی را در صفحه قرار دهید ، برخی عناصر را پنهان کنید یا ظاهر مرورگر را تغییر دهید ، مانند تغییر رنگ نوارهای پیمایش در Microsoft Internet Explorer.
CSS نمایش صفحات وب را در مرورگر کنترل می کند و اجازه می دهد تا نحوه نمایش ساختار و محتوا جدا شود. CSS کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که صفحات وب به طریقی قابل دسترسی برای همه بازدیدکنندگان ، در طیف وسیعی از رسانه ها ارائه می شود.

د جاوا اسکریپت (JScript/ECMAScript)
جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی تفسیری است که معمولاً در اینترنت برای ایجاد صفحات وب که به اقدامات کاربر پاسخ می دهند ، استفاده می شود ، مانند زمانی که کاربر نشانگر ماوس را روی یک تصویر حرکت می دهد یا روی منوی فرم کلیک می کند. با CSS و HTML ، جاوا اسکریپت به شما این امکان را می دهد که صفحات HTML پویا ایجاد کنید.
جاوا اسکریپت معمولاً برای اسکریپت های سرویس گیرنده استفاده می شود. بنابراین ، کاربران می توانند به راحتی کد جاوا اسکریپت را با کد HTML صفحه مشاهده کنند. اگرچه می توان از آن برای اسکریپت های سمت سرور استفاده کرد ، اما جاوا اسکریپت برای انیمیشن بصری (مانند تغییر تصویر هنگامی که کاربر نشانگر ماوس را روی دومی حرکت می دهد) یا اعتبارسنجی زمینه های فرم بهتر کار می کند.
ممکن است مرورگرهای مختلف اشیاء جاوا اسکریپت اسکریپت را متفاوت اجرا کنند ، اما اکثر مرورگرهای محبوب از جاوا اسکریپت پشتیبانی می کنند.


4.2 فن آوری های سمت سرور


آ. پی اچ پی
PHP یک زبان برنامه نویسی سریع و عالی از طرف سرور است که برای ایجاد وب سایت های تعاملی ، زیبا و پویا استفاده می شود. برای ادغام با طیف وسیعی از پایگاه های داده مختلف بسیار مناسب است.

ب ASP.NET
یک چارچوب برنامه وب متن باز برای توسعه وب برای تولید صفحات وب پویا طراحی شده است. مایکروسافت آن را توسعه داد تا به برنامه نویسان اجازه ایجاد وب سایت های پویا ، برنامه های کاربردی وب جذاب و سایر خدمات وب را بدهد.
ASP.NET نسل بعدی پردازش های سمت سرور برای برنامه نویسی ASP است. می توانید کد ASP.NET را در Visual Basic ، .NET ، #C یا هر زبانی که توسط .NET Framework پشتیبانی می شود بنویسید. از آنجا که ASP.NET بخشی از .NET Framework است ، می توانید برنامه های ASP.NET را توسعه دهید که از فضاهای نام و کلاس در .NET Framework استفاده می کنند.
اگر قصد دارید برنامه های وب را با ASP.NET توسعه دهید ، باید تأیید کنید که سرور وب شما دارای جدیدترین نسخه .NET Framework نصب شده است.

ج XML/XSL
XML یک زبان نشانه گذاری مستقل از نظر سخت افزاری و نرم افزاری است که برای توضیح و انتقال اطلاعات و محتوا طراحی شده است. قرار است به بهترین و رایج ترین ابزار برای همه دستکاری داده ها و انتقال داده ها تبدیل شود. XSL زبانی برای توضیح ، تغییر و قالب بندی اسناد XML است.

د MySQL
MySQL یک سیستم مدیریت پایگاه داده رابطه ای منبع باز است که یک مدیریت پایگاه داده قدرتمند و قابل اعتماد را برای برنامه های وب فراهم می کند. MySQL روی سرورهای لینوکس ، ویندوز و UNIX کار می کند.
PHP و MySQL اغلب برای توسعه برنامه های وب و پایگاه داده سمت سرور برای پردازش استفاده می شوند. از آنجا که MySQL یک برنامه توسعه نرم افزار منبع باز است ، هر کس می تواند آن را بارگیری ، نصب و کار کند.
MySQL یک سیستم مدیریت پایگاه داده رابطه ای سریع و منبع باز است که از زبان معمول Query Structured Query (SQL) استفاده می کند. این راه حل ایده آل برای اکثر وب سایت هایی است که به ویژگی های پایگاه داده نیاز دارند و دست به دست هم با PHP کار می کنند