اخبارو مقالات

راهنمای مبتدی برای طراحی و توسعه وب سایت(پارت دوم)

3. وب سایت های استاتیک و پویا چیست؟

3.1 وب سایت های استاتیک
بسیاری از وب سایت های ثابت در اینترنت وجود دارد ، شما نمی توانید فوراً استاتیک بودن آن را تشخیص دهید ، اما اگر ظاهر وب سایت اساسی است و برای یک تجارت کوچک است و به سادگی اطلاعاتی را بدون زنگ و سوت ارائه می دهد ، ممکن است یک وب سایت ثابت وب سایت های استاتیک را فقط افرادی می توانند به روز کنند که از توسعه وب سایت آگاهی داشته باشند. وب سایت های استاتیک کمترین هزینه را برای توسعه و میزبانی دارند و بسیاری از مشاغل کوچک هنوز از آنها برای حضور در وب استفاده می کنند.
آ. مزایای وب سایت های استاتیک

1. به سرعت توسعه دهید.
2. می تواند بسیار ارزان توسعه یابد.

انعطاف پذیری خوب بازار مزیت اصلی یک سایت استاتیک است - هر صفحه ای که بخواهید می تواند متفاوت باشد و با محتوای مختلف مطابقت داشته باشد و طراح مختار است جلوه های ویژه ای را که مشتری درخواست می کند به شیوه ای منحصر به فرد اجرا کند. در صفحات مختلف این ویژگی اجازه می دهد - برای مثال یک نویسنده ممکن است موضوعی متفاوت برای کتاب دیگر و صفحات مرتبط یا شاید برای مجموعه ای از کتابها باشد تا با طرح جلد یا زمینه تاریخ مطابقت داشته باشد.

ب معایب وب سایت های استاتیک

1. برای به روز رسانی سایت نیاز به تخصص توسعه وب دارد.
2. سایت برای کاربر مفید نیست.
مشکل اصلی هر سایت استاتیک هنگامی ظاهر می شود که می خواهید محتوا را به روز کنید. به جز اگر با HTML و روش های طراحی مورد استفاده در سایت آشنا هستید ، برای تغییر محتوا باید به طراح مراجعه کنید. شاید وقتی صفحه جدیدی نیاز است که باید ورودی را طراحی کند ، بسیار خوب است ، اما اگر همه چیز را که می خواهید انجام دهید تغییر متن است ، می تواند برای مشتری و طراح مزاحم باشد.


3.2 وب سایت های پویا
توسعه آنها می تواند گرانتر باشد ، اما مزایای آن بسیار است. در سطح ابتدایی ، یک وب سایت پویا می تواند به صاحب وب سایت این فرصت را بدهد که محتوای جدید را در سایت به روز کند و اضافه کند. ویژگی های پویای یک سایت فقط با تخیل محدود می شود.
چند نمونه از ویژگی های پویای وب سایت می تواند موارد زیر باشد:
یک پروژه تجارت الکترونیک ، تابلوهای اعلانات / گفتگو ، اینترانت یا اکسترانت ، سیستم مدیریت محتوا ، امکان بارگیری اسناد برای مشتریان یا کاربران ، امکان ایجاد محتوا برای مدیران یا کاربران یا افزودن اطلاعات به یک سایت (انتشار پویا).
وب سایت های پویا دارای ویژگی ها و انعطاف پذیری بیشتری هستند. پیکربندی اولیه آنها پیچیده تر است و از انواع کدگذاری پیچیده تری مانند PHP یا ASP استفاده می کند. با این حال ، پس از ایجاد و ایجاد شیوه نامه ، مدیریت یک وب سایت پویا بسیار آسان تر و سرگرم کننده تر است ، با CMS مناسب ، به روز رسانی محتوا یا ایجاد صفحات جدید ، می تواند بدون دانش برنامه نویسی انجام شود
این بدان معناست که می توان تغییرات را هر چند وقت یکبار که می خواهید ایجاد کرد ، صفحات جدید ، صفحات فرود و صفحات کمپین ممکن است در صورت نیاز به آن اضافه شوند. فراخوان به عمل را می توان به صورت اسکریپت و استراتژیک قرار داد ، مناقصه های جدید را بارگیری کنید ، در صورت فعلی ، قدیمی ، محتوای نامربوط حذف شوند. شما می توانید وب سایت خود را در خانه با استفاده از مواد و افراد ایجاد کنید. برای انجام تغییرات در محتوای وب سایت شما نیازی به پرداخت هزینه دیگری نیست.

آ. مزایای وب سایت های پویا

1. وب سایت بسیار کاربردی تر و کارآمدتر.
2. راحت تر به روز می شود.
3. محتوای خوب افراد را به سایت باز می گرداند و در موتورهای جستجو کمک می کند.
4. می تواند به عنوان سیستمی کار کند که به کارکنان یا بازدیدکنندگان اجازه همکاری دهد.

یکی از مزایای اصلی سایت های پویا این است که با اتصال به پایگاه های داده می توانید به راحتی اطلاعات را به صورت سازماندهی شده و ساختار یافته برای ایجاد صفحات محصول یا دسته بندی محصولات مرتبط با انواع مختلف بسته به نوع نگاه کاربر ، مشاهده کنید. این قابلیت اتصال به پایگاه داده به این معنی است که شما همچنین می توانید یک سیستم مدیریت محتوا ایجاد کنید - رابطی که به مشتری اجازه می دهد داده ها را از طریق یک سری صفحات مدیریتی مبتنی بر وب وارد و مدیریت کند. این محتوا می تواند متنی باشد که صفحات و تصاویر آنها با متن همراه شوند ، یا مواردی در طیف وسیعی از محصولات خود با دسته ها ، مشخصات ، برای کوتاه مدت و توضیحات طولانی مدت ، تصاویر و غیره در این دو مورد ، می تواند به سادگی یا پیچیدگی مورد نیاز مشتری باشد.

آ. معایب وب سایت های پویا

1. توسعه کندتر و گران تر.
2. میزبانی هزینه بیشتری دارد.
مشکل اصلی مقیاس پذیری است. اگر می خواهید محصولات خود را در سایت خود بفروشید و تعداد زیادی از آنها را دارید ، ممکن است مجبور شوید برای هر کدام صفحاتی بسازید که می تواند تلاش ، هزینه و زمان زیادی را به دنبال داشته باشد. طراحی یک سایت پویا بیشتر از استاتیک ثابت است ، زیرا بسیاری از صفحات در اصل مدلی هستند که داده ها و محتوا در آن قرار می گیرد.