اخبارو مقالات

راهنمای مبتدی برای طراحی و توسعه وب سایت

1. وب سایت ها

وب سایت مجموعه ای از صفحات وب (اسناد قابل دسترسی از طریق اینترنت) است ، مانند آنچه که در حال حاضر مشاهده می کنید. صفحه وب چیزی است که هنگام وارد کردن آدرس وب ، کلیک بر روی هر پیوند یا قرار دادن پرس و جو در موتور جستجو روی صفحه مشاهده می کنید. یک صفحه وب حاوی انواع مختلفی از اطلاعات است و می تواند شامل متن ، رنگ ، فیلم ، گرافیک ، انیمیشن و صداها باشد.
وقتی شخصی آدرس وب را به شما می دهد ، عموماً باید صفحه اصلی وب سایت وی باشد که باید به شما نشان دهد این سایت از نظر اطلاعات یا خدمات دیگر چه چیزی ارائه می دهد. در صفحه اصلی ، می توانید روی پیوندها کلیک کنید تا به بخش های دیگر سایت دسترسی پیدا کنید. بسته به آنچه که صاحب سایت سعی در انجام آن دارد ، یک وب سایت می تواند شامل یک صفحه یا ده ها صدها صفحه باشد.
اگر با رایانه بزرگ شده اید یا در بزرگسالی با آنها آشنا شده اید ، امروز تصور دنیایی که اینترنت ندارد ، دشوار است. ما برای مدیریت پول خود ، جستجوی شغل ، به اینترنت متکی هستیم ، زیرا نمایندگی حرفه ای داریم و با خویشاوندان کشور یا حتی در سراسر جهان در تماس هستیم. اینترنت و وب سایت ها در کنار هم حرکت می کنند. ما می توانیم از اینترنت برای انجام تحقیقات ، یادگیری و انجام پروژه هایی که نمی دانیم چگونه بدون تلاش انجام دهیم ، یعنی دستورالعمل های موجود در سایت های اینترنتی ، استفاده کنیم. اینترنت خود به سختی پنجاه سال ، و شبکه جهانی وب حداقل سی سال عمر دارد ، اما اگر اینها ناپدید شوند ، شرکت مدرن تقریباً متوقف می شود.

1.1 چرا مردم از وب سایت ها دیدن می کنند؟

به طور کلی ، مردم به دو دلیل اصلی یادآوری می کنند که از وب سایت ها مشورت کنند:
1. برای یافتن اطلاعات مورد نیاز خود. این می تواند چیزی باشد از یک پسر مدرسه ای که به دنبال عکس قورباغه ها برای یک پروژه مدرسه است ، برای پیدا کردن آخرین نقل قول های موجود ، و دریافت آدرس نزدیکترین رستوران ایتالیایی.
2. برای تکمیل یک کار. بازدیدکنندگان می توانند جدیدترین کتاب پرفروش را خریداری کرده ، یک برنامه نرم افزاری را بارگیری کرده یا در یک سرگرمی مورد علاقه خود در بحث آنلاین شرکت کنند.


2. چرا طراحی وب سایت؟
نکته اصلی که باید در ایجاد وب سایت به خاطر بسپارید این است که شما وب سایت را به خاطر خودتان نمی سازید. شما قبلاً از اطلاعات یا خدماتی که ارائه می دهید مطلع هستید. شما در حال ایجاد وب سایت برای بازدیدکنندگان دوست داشتنی خود هستید ، بنابراین باید حاوی محتوایی باشد که آنها می خواهند ببینند و به گونه ای سازماندهی شود که کاملاً منطقی باشد.
مهمترین عنصر توسعه وب طراحی وب است. طراحی شامل افزودن رنگ ، انتخاب فونت ، تصاویر بدیع و متن است که اطلاعات خوبی در مورد خدمات و شرکت شما نشان می دهد.
برخی از مزایای طراحی وب عبارتند از:
1. در وقت شما صرفه جویی می کند
2. کسب و کار بیشتری برای شما به همراه خواهد داشت
3. این کار شما را از دردسرهای زیادی نجات می دهد
4. تصویر برند شما را تقویت می کند

برخی از عناصر کلیدی دیگر که دلیل و چگونگی طراحی یک وب سایت خوب را توضیح می دهد:

1. هویت نام تجاری سازگار
طراحان حرفه ای به تصویر بزرگ فکر می کنند. آنها یک زبان بصری برای تصویر نام تجاری شما ایجاد می کنند که در زمینه های مختلف سازگار است. وب سایت ، کارت های ویزیت ، لوگوها و حتی نمایه های رسانه های اجتماعی شما باید یک مجموعه منسجم را تشکیل دهند. مارک هایی که دارای یک زبان تصویری با بیشترین خاطره انگیز هستند ، آنهایی هستند که شبیه پنج کسب و کار جانبی مختلف هستند.

2. بیشتر بازدیدکنندگانی که در صفحه می مانند
شما فقط به دنبال کلیک نیستید. شما به دنبال بازدیدکنندگان معمولی هستید که وب سایت شما را مرور کرده و بدانند شما کی هستید و چه چیزی می توانید به آنها بدهید. با توجه به اینکه اکثر افراد پس از یک نگاه اجمالی به سایت شما می روند ، علاقه مندی و تمایل به خرید محصول یا خدمات شما بسیار خاص است.


3. تمایز از رقبا
سایتهای اینترنتی خوب فقط کافی نیستند. در یک صنعت ، سایتهای زیادی وجود دارد که شبیه به هم هستند. آنها می گویند چه چیزی مناسب است ، شاید طراحی آن چندان تکان دهنده نباشد ، اما آنها سعی نمی کنند صحبت کنند و بگویند که چرا خاص هستند. این بدان معنا نیست که برای جلب توجه باید گرافیک براق را استخراج کنید. کیفیت به معنی تقطیر تمام نقاط فروش منحصر به فرد شما در یک پیام بصری کامل است.
4. فرم ، ساختار و هدف محتوا
محتوا و طراحی باید کاملاً منطبق با سایت شما باشد. اکثر مردم تلاش نمی کنند تا آنچه را که می خواهید بگویید درک کنند. بلوک های متنی با اندازه کوچک ، ناوبری گیج کننده و فراخوان های مبهم برای اقدام ، بازدیدکنندگان را خاموش می کند. طراحان با محتوای شما کار می کنند تا همه چیز برای مردم روشن باشد و آنچه را که می خواهید بگویید توضیح دهد.
5. جزئیات POLISHED
انتخاب فونت ها ، فاصله کاراکترها و کنتراست جزئیات تفاوت در کیفیت کلی سایت شما را ایجاد می کند. این نوع تفاوت ها ممکن است چندان مهم به نظر نرسند ، اما تعیین می کنند که وب سایت چقدر خوانا و کاربردی است.
6. دیدگاه هدف
شما متخصص مشاغل خود هستید ، اما در طراحی وب سایت ها متخصص نیستید. گاهی اوقات ، بهتر است بین آنچه می خواهید و آنچه برای وب کار می کند سازش کنید. طراحی وب سایت با کیفیت از تجربه نحوه ترجمه ایده ها ناشی می شود

در صفحات وب


7. مشارکت قابل اعتماد
صاحبان مشاغل و طراحان وب باید برای ایجاد یک وب سایت همکاری کنند. این فرایند شامل ارتباط و سازش است. اگر از نتیجه کار راضی هستید ، طراح وب سایت شما به عنوان فوری برای آخرین تغییرات و اضافات به شما معرفی می شود.
8. اتاق توسعه
طراحی با کیفیت پایه ای محکم برای پیشرفت هایی است که می خواهید پس از تکمیل سایت اولیه استفاده کنید. اگر می خواهید یک محصول یا خدمات جدید اضافه کنید ، سایت از قبل دارای زیبایی بسیار قوی است که نیازی به بازگشت به میدان ندارید.