اخبارو مقالات

10 اشتباه رایج در سئو که باید از انجام آنها خودداری کنید(پارت2)

  • پیوند داخلی کافی نیست

پیوندهای داخلی باعث می شود بازدیدکنندگان بتوانند در سایت شما حرکت کرده و کاربران را ترغیب کنند تا مدت بیشتری در سایت شما بمانند. پیوندهای داخلی همچنین به موتورهای جستجو در کشف محتوای شما کمک می کند ، و بنابراین به تلاش های SEO شما کمک می کند. هنگام ایجاد پیوندهای داخلی ، از عباراتی مانند "اینجا را کلیک کنید" خودداری کنید. در عوض ، از کلمات کلیدی خود در تکیه گاه متن خود استفاده کنید. تکیه گاه پیوندهای داخلی فرصتی بیشتر برای تأیید موضوع هر یک از صفحات شما برای موتورهای جستجو است. پیوندهای داخلی متعدد به یک صفحه نیز به موتورهای جستجو می گوید که کدام یک از صفحات شما مهم ترین هستند.

  • عدم بهینه سازی برای دستگاه های تلفن همراه

عدم توجه کاربران تلفن همراه در استراتژی SEO شما به رتبه بندی Google شما آسیب می رساند. طبق آمار Statista.com ، بیش از 50 درصد ترافیک وب در حال حاضر از طریق دستگاه های تلفن همراه انجام می شود و گوگل در حال حاضر از وب سایت های سازگار با تلفن همراه حمایت می کند. یک سایت سازگار با تلفن همراه باید ریسپانسیو باشد و بارگیری آن باید سریع باشد. پیمایش سایت شما نیز باید برای کاربران تلفن همراه آسان باشد. می توانید با استفاده از تست دوستانه تلفن همراه Google میزان بهینه شدن صفحات خود را برای دستگاه های تلفن همراه آزمایش کنید. حتی بهتر ، سعی کنید از سایت خود بر روی تلفن خود استفاده کنید و ببینید استفاده از آن چقدر آسان است.

  • تمرکز بیش از حد بر محتوای متنی

متن تنها چیزی نیست که می توانید برای رتبه بندی در Google استفاده کنید. از ویدئوها ، اینفوگرافیک ها ، تصاویر و پادکست ها نیز می توانید برای بهبود رتبه وب سایت خود استفاده کنید. بسیاری از افراد محتوای تصویری را به محتوای نوشته شده ترجیح می دهند ، احتمالاً به همین دلیل است که فیلم ها اغلب در گوگل رتبه بالاتری نسبت به محتوای نوشته شده دارند. بنابراین ، به جای رقابت با محتوای کاملاً متنی ، با درج محتوای بصری بیشتر ، سایت خود را از رقابت متمایز کنید.

  • استفاده از عنوانهای کوتاه و عمومی صفحات

اگر عناوین صفحه شما به جای بیان یک اصطلاح عمومی ، پیامی را منتقل کنند ، به جذب بازدیدکنندگان به سایت شما کمک می کند. بنابراین ، به این فکر کنید که وقتی شما عناوین و عناوین خود را ایجاد می کنید ، مردم به دنبال چه چیزی خواهند بود. سعی کنید از عبارات عمومی که همه افراد در طاقچه شما استفاده می کنند اجتناب کنید و از تکرار سرفصل ها خودداری کنید. فرض کنید شما به عنوان مثال یک سیستم اعلام سرقت بی سیم می فروشید. در این صورت ، عنوان صفحه محصول "هشدار سرقت بی سیم" بیش از حد عمومی خواهد بود. و اگر چندین سیستم زنگ خطر مختلف می فروشید ، باید عنوان را تکراری کنید. بهتر است محصول را در داخل کاشی با عباراتی مانند "نصب آسان دزدگیر خانگی بی سیم برتر Premium" به فروش برسانید.

  • عدم استفاده از تجزیه و تحلیل

اگر فقط از تجزیه و تحلیل برای بررسی تعداد بازدیدکنندگان روزانه استفاده می کنید ، یک ترفند را از دست داده اید. Google Analytics همچنین می تواند بینش ارزشمندی در مورد عملکرد هر صفحه از محتوای شما ارائه دهد. اگر ترافیک و تبدیل ها را بر اساس صفحه تجزیه و تحلیل کنید ، متوجه خواهید شد که کدام نوع محتوا بهترین نتایج را به همراه دارد. سپس ، می توانید صفحات مشابه بیشتری در موضوعات مختلف ایجاد کنید.
نتیجه

موارد فوق تنها برخی از رایج ترین اشتباهات بهینه سازی موتورهای جستجو هستند. موارد بیشتری وجود دارد و گوگل الگوریتم های خود را اغلب به روز می کند ، به این معنی که ممکن است تغییرات بیشتری برای رتبه بندی وب سایت شما لازم باشد. هدف قرار دادن کلمات کلیدی بسیار متمرکز ، تولید محتوای با کیفیت بالا و ردیابی نتایج با Google Analytics کمک خواهد کرد. اما ، اگر زمان کافی برای توسعه و مدیریت یک استراتژی SEO ندارید ، بهتر است یک شرکت SEO استخدام کنید تا سایت شما در گوگل رتبه بالایی کسب کند.