اخبارو مقالات

10 اصل اساسی در طراحی وب خوب(پارت 1)

بدون شک طراحی سایت در تجربه کلی کاربر نقش دارد. با این حال ، کاربران از یک وب سایت دیدن نمی کنند تا از تصاویر فوق العاده متحیر شوند. در عوض ، مردم برای انجام یک عملکرد از وب سایت ها دیدن می کنند. بنابراین ، چه کسی در وب سایتی باشد تا چیزی بخرد یا زندگی خود را با دانش غنی کند ، نحوه عملکرد وب سایت مهمتر از زیبایی است.

عموماً بازدیدکنندگان وب سایت ها به جای خواندن ، اسکن می کنند. و مردم نمی خواهند وقت خود را برای یافتن آنچه نیاز دارند هدر دهند. علاوه بر این ، وقتی شخصی عنصر قابل کلیک را پیدا می کند که نیازهای او را برآورده می کند ، انتظار دارد که آن عنصر با حداقل سر و صدا نیازهای او را برآورده کند.

بنابراین ، در اصل ، طراحی سایت خوب کاربر محور این نیاز را برای تجربه کاربری روان و کارآمد تأمین می کند. و این هدف را می توان با رعایت چند اصل ساده برآورده کرد. بنابراین ، در اینجا ده جنبه اساسی طراحی وب سایت کاربر محور برای ایجاد یک تجربه کامل وب سایت وجود دارد.

  •  از کاربران بخواهید فکر کنند

نمی توانید انتظار داشته باشید که یک بازدید کننده از یک وب سایت به کتابچه راهنمای کاربر مراجعه کند تا راه خود را پیدا کند. بنابراین ، قانون شماره یک طراحی سایت این است که رابط کاربری باید بصری باشد. به عبارت دیگر ، هیچ شک و شبهه ای در ذهن کاربر وجود ندارد که در ادامه باید به کجا برسد. و مسیر رسیدن به مقصد کاربر باید مستقیم باشد. یک کاربر نباید نیاز داشته باشد که در مورد چگونگی پیدا کردن آنچه نیاز دارد فکر کند. در عوض ، هر مرحله باید بصری باشد ، حتی برای اولین بار که از سایت بازدید می کند.

  • توجه را بر عناصر بحرانی متمرکز کنید

حواس مردم به راحتی پرت می شود. بنابراین ، بسیار مهم است که عناصر مهم در یک صفحه وب ، مانند فراخوان برای اقدام ، از محتوای پشتیبانی کننده متمایز شوند. و بهترین کار این است که اجازه ندهید سایر ویژگی های صفحه بیشتر از عناصر مهم چشم نواز باشد. به عنوان مثال ، یک تبلیغات متحرک یا تصویری به احتمال زیاد توجه کاربر را از یک تماس استاتیک به عمل منحرف می کند. در این حالت ، حذف عنصر حواس پرت کننده چشمگیر ، احتمال انجام اقدام مورد نظر توسط کاربر را افزایش می دهد.

  • ظرافت گیج کننده است

از ظریف بودن در یک وب سایت هیچ چیز به دست نمی آید. به عنوان مثال ، دکمه ها باید بزرگ و پررنگ باشند و مراحل لازم برای تکمیل یک حرکت به وضوح توضیح داده شود. در واقع ، باید هر کاری ممکن انجام شود تا کاربر برای هر بازدید کننده ای کاربر پسند باشد. و باید اعلاناتی وجود داشته باشد که همه عملکردهای سایت را توضیح دهد.

  •  مراحل تکمیل یک کار را به حداقل برسانید

کاربران وب سایت می توانند بی حوصله باشند. بنابراین ، بهتر است مراحل لازم برای تکمیل هر کار را به حداقل برسانید. به عنوان مثال ، فرایندهای پرداخت باید فقط شامل زمینه های لازم برای خرید باشد و در حداقل مراحل ممکن تکمیل شود. و اطلاعات مورد نیاز برای ثبت نام در لیست های پستی باید به حداقل برسد. البته ممکن است بخواهید درباره افرادی که از سایت شما بازدید می کنند اطلاعات بیشتری کسب کنید. اما هرچه بیشتر از یک کاربر بخواهید درباره خودش افشا شود ، شانس کمتری دارید که کاربر به شما چیزی بگوید. بنابراین ، رویکرد مینیمالیستی برای همه اشکال در وب سایت به طور کلی بهترین است.

  •  به کنوانسیون ها پایبند باشید

رعایت اصول و قواعد ، مانند قرار دادن منو در بالای صفحه ، کاربران را در یافتن راه خود راحت تر می کند. بنابراین ، بهتر است به خاطر نوآوری ، نوآوری نکنید. یک رابط کاربری آشنا همچنین باعث راحتی بیشتر کاربران با یک سایت می شود که به جلب اعتماد آنها کمک می کند. اتخاذ آنچه به طرح استاندارد تبدیل شده است ، یک وب سایت را خسته کننده نمی کند. اما به احتمال زیاد کاربران می دانند که کجا اطلاعاتی را پیدا کنند یا عملکردهایی را انجام دهند.