اخبارو مقالات

برای برنامه نویس شدن از کجا شروع کنم؟

برای برنامه نویس شدن از کجا شروع کنم؟

 

 چه پیش نیازهایی برای برنامه نویس شدن لازم داریم؟

اولین قدم برای برنامه نویس شدن داشتن انگیزه کافی ست وقتی تصمیم می گیریم کاری را انجام دهیم در ابتدا باید درمورد آن کار تحقیق کرده و اطلاعات کافی داشته باشیم.

دنیای برنامه نویسی شامل بخش های مختلفی می شود:دانش حداقلی درمورد کامپیوتر-یادگیری الگوریتم ها -طراحی وب سایت و بعد شروع راه پر پیچ و خم و طولانی  برنامه نویسی

به زبان ساده تر بگوییم: تبدیل شدن به یک برنامه نویس کامپیوتر مستلزم کسب مهارت های فنی و محل کار مناسب است و معمولاً مستلزم کسب مدرک لیسانس در کامپیوتر یا یک رشته مرتبط است  اما نمی توان گفت همین مدرک کافیست زیرا شما می توانید مدرک دانشگاهی کاملا غیرمرتبط با کامپیوتر و برنامه نویسی داشته باشید ولی بدلیل داشتن مهارت کافی استخدام شوید یا اصلا خودتان کارفرمای خود شوید .

امکان برنامه نویسی کامپیوتر بدون مدرک دانشگاهی وجود دارد. برنامه نویسان کامپیوتر اغلب دوره هایی را می گذرانند و به دنبال گواهینامه برای ورود به این رشته و ماندن در مهارت های خود در این حرفه همیشه در حال تکامل هستند.

 

طراحی سایت ارزان-طراحی سایت ارزان در تبریز

 

برنامه نویسی کامپیوتر چیست؟

یک برنامه نویس کامپیوتر کدهای کامپیوتری (زبان های کامپیوتری) را طراحی و آزمایش می کند تا برنامه های کاربردی کامپیوتری و برنامه های نرم افزاری به درستی اجرا شوند.

 مهندسان و توسعه‌دهندگان نرم‌افزار برنامه‌ها را طراحی می‌کنند و سپس، برنامه‌نویسان معمولاً در استفاده از کدهای خاص برای ترجمه طرح‌ها به مجموعه دستورالعمل‌هایی که رایانه می‌داند چگونه بخواند، تخصص می‌یابند.

 

 

مهارت های توصیه شده را توسعه دهید:

 

برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس کامپیوتر موفق، هم مهارت های محل کار و هم مهارت های فنی ضروری هستند. از سازگاری و صبر گرفته تا کدنویسی و الگوریتم، این موقعیت مستلزم ترکیبی از توانایی ها و استعدادهای خاص است.

طراحی سایت ارزان-طراحی سایت ارزان در تبریز

                                                                                  رشد مهارت های محل کار:

 

مهارت های ارتباطی: به عنوان یک برنامه نویس، اغلب اصطلاحات فنی را برای تکمیل پروژه ها و مسائل تعمیر توضیح می دهید. توانایی برقراری ارتباط موثر با انواع مخاطبان در محیط های مختلف برای یک برنامه نویس ضروری است.

 

طراحی سایت ارزان-طراحی سایت ارزان در تبریز

 

زبان های برنامه نویسی پیشنهادی ما:

در ابتدای مقاله درمورد پیش نیاز های برنامه نویسی صحبت کرده بودیم پس میریم سراغ اصل مطلب:

در ابتدا طراحی وب رو یادمیگیریم که شامل:

-HTML

-CSS

-JAVASCRIPT

-JQUERY

 

بعد میریم سراغ برنامه نویس شدن:

در دنیای امروز زبان C# یک زبان جامع و بی نقص به حساب می آید  وبهمین سبب اولین پیشنهاد من سی شارپ است.

سی شارپ ترکیبی از زبان های

JAVA-

C-

C++-

است پس در نتیجه نیازی به یادگیری جداگانه آنها نیست چون همه آنها را می توان در سی شارپ یاد گرفت.

 

 طراحی سایت ارزان-طراحی سایت ارزان در تبریز