اخبارو مقالات

دلایل افت رتبه سایت در موتورهای جستجو چیست؟

طراحی سایت ارزان در تبریز،طراحی سایت،طراحی سایت در تبریز

وب سایت ها برای بازدید وجود دارند، اما بازدیدها می توانند برای سایت های مختلف متفاوت باشند.

 

به عنوان مثال، برای سایت های رسانه ای، ترافیک می تواند منبع درامد از تبلیغات باشد. برای خرده فروشان تجارت الکترونیک، ترافیک به فروش مستقیم ترجمه می شود.

 

برخی از سایت ها ممکن است چیزی به فروش نرسند یا ممکن است یک نام تجاری را بفروشند که در ان فقط داشتن چشم در محتوای شما کافی است تا به عنوان یک پیروزی به حساب اید.

مهم نیست که سایت شما در مورد چه چیزی است، ترافیک = مشتری.

 

و در شرایط موتور جستجو، رتبه بندی = ترافیک = مشتریان.

 

بنابراین هنگامی که رتبه بندی جستجوی شما کاهش می یابد - یا ترافیک شما کاهش می یابد - این یک مشکل است.

 

این که ایا شما یک بازاریاب دیجیتال، حرفه ای SEO، وب مستر یا برخی از ذینفعان دیگر هستید، می تواند مسئولیت شما برای بررسی مشکل و کشف چگونگی بازگشت همه چیز به مسیر باشد.

 

در اینجا 22 مکان برای شروع جستجو وجود دارد اگر ترافیک شما کاهش یافته است و شما نیاز به یک راه حل دارید.

1. شما رتبه بندی اشتباه را دنبال می کنید

اگر سایت شما برای سال های زیادی انلاین بوده است، کلمات کلیدی شما ممکن است امروز مرتبط نباشد. در مورد رفتار جستجوی خود فکر کنید و ان را با کلمات کلیدی که در داده های کنسول جستجوی شما نشان داده می شود مقایسه کنید.

آیا از اصطلاحات صنعتی یا تخصصی استفاده می کنید که ممکن است با آنچه مشتریان بالقوه شما می دانند مطابقت نداشته باشد؟

 

بسیاری از افراد انواع مختلف یک سوال را جستجو می کنند و هنوز نمی توانند پاسخ یا راه حلی برای مشکل خود بیابند.

 

مهندسان گوگل توانایی درک زبان طبیعی خود را بسیار بهبود بخشیده اند. امروزه، مردم می توانند برای یافتن نتایج به زبان طبیعی تر تایپ کنند. اگر محتوای خود را به زبان ساده نیز نگه دارید، رتبه بندی برای آن چیزها آسان تر است.

 

موتورهای جستجو نیز در سال های اخیر به این پدیده پی برده اند. آنها به جای تکیه بر چند کلمه کلیدی، وب سایت ها را بر اساس جملات کامل و سایر عناصر زبان طبیعی تر رتبه بندی می کنند.

به کلمات کلیدی و عبارات کلیدی خود نگاه کنید. اگر از کلمات کلیدی قدیمی یا عمومی استفاده می کنید، رتبه بندی اشتباهی را دنبال می کنید و باید استراتژی خود را به روز کنید.

2. لینک های گم شده

دلیل دیگری که ممکن است رتبه جستجو و ترافیک شما کاهش یافته باشد این است که لینک ها را از دست داده اید.

 

با استفاده از ابزاری (مانند Majestic، Ahrefs، CognitiveSEO) سایت خود را برای لینک های گم شده در 90 روز گذشته بررسی کنید.

 

اگر تعداد زیادی لینک را از دست داده اید، این ممکن است دلیل کاهش رتبه شما باشد.

 

سوالات بیشتری در مورد این از دست دادن پیوند وجود دارد که باید بپرسید:

 

آیا حذف لینک در سراسر سایت است؟

آیا لینک های از دست رفته در همان صفحاتی از سایت شما قرار دارند که در آن رتبه بندی افت کرده اید؟

آیا لینک های ورودی به صفحات شما که رتبه خود را از دست داده اند کاهش یافته است؟

آیا پیوندهای کاهش یافته به صفحاتی را در وب سایت خود می بینید که به صفحات دیگری که رتبه پایین تری دارند پیوند می دهند؟

اگر پیوندهای ورودی شما شکسته یا از بین رفته است، باید دقیقاً مشخص کنید که این پیوندها از کجا می آیند و چرا شکسته شده اند.

 

سپس می توانید آنها را حذف، جایگزین یا نگهداری کنید.

 

هر پیوند باید به صورت جداگانه بررسی شود تا مراحل بعدی شما مشخص شود:

 

اگر پیوندها به عمد حذف شده باشند، می تواند نشان دهد که آنها پیوندهای طبیعی نبوده اند و اگر قبلاً نبوده اند، می توانند توسط گوگل پرچم گذاری و جریمه شوند. این پیوندها را رها کنید.

گاهی اوقات لینک ها در طول به روز رسانی سایت شکسته یا تغییر می کنند. در این موارد، ممکن است شانسی برای متقاعد کردن مالک سایت برای بازیابی آنها داشته باشید.

اگر پیوندهای داخلی با پیوندهای جدید به منبع دیگری جایگزین شدند، می‌توانید به منبع جدید نیز پیوند دهید.

به یاد داشته باشید، همیشه می توانید لینک های قدیمی را با لینک های جدید جایگزین کنید.

برای جلوگیری از تأثیرگذاری لینک های از دست رفته بر رتبه بندی شما در آینده، ارزش تلاش را دارد که روی نرم افزارها یا برنامه های نظارت بر پیوند سرمایه گذاری کنید تا به طور فعال پیوندهای از دست رفته را ردیابی کنید. به این ترتیب شما می توانید فعال باشید و قبل از از دست دادن رتبه خود اقدامات اصلاحی انجام دهید.

3. تغییر مسیرهای شکسته

اگر یک وب سایت جدید راه اندازی می کنید، به یک سرور جدید مهاجرت می کنید، یا هر گونه تغییر ساختاری در سایت خود انجام می دهید، احتمالاً با کاهش رتبه خود مواجه خواهید شد، مگر اینکه برنامه ریدایرکت 301 مناسبی داشته باشید.

 

تغییر مسیرهای شکسته بدترین کابوس هر متخصص SEO است.

 

هنگام استفاده از ریدایرکت 301، باید مطمئن شوید که نقشه‌های سایت XML، تگ‌های متعارف و پیوندها نیز به‌روزرسانی می‌شوند.

تغییر مسیر 301 شبیه به تغییر آدرس برای وب است. این اطلاعیه به موتورهای جستجو می گوید که یک صفحه، چندین صفحه یا کل وب سایت شما منتقل شده است. شما می خواهید که بازدیدکنندگان وب سایت شما به آدرس جدید شما ارسال شوند و نه آدرس قبلی شما.

 

اگر این کار به درستی انجام شود، رتبه‌بندی خود را از دست نمی‌دهید و به دلیل محتوای تکراری جریمه نمی‌شوید زیرا موتورهای جستجو آدرس وب قدیمی و جدید شما را فهرست‌بندی می‌کنند.

4. اقدامات دستی

اگر افت ناگهانی و قابل توجهی در رتبه بندی وب سایت خود مشاهده کردید، می تواند نشان دهنده جریمه سایت شما توسط گوگل باشد. اقدامات دستی به‌جای به‌روزرسانی الگوریتمی، به‌صورت دستی اعمال می‌شوند.

اگر سایت شما همچنان در موتورهای جستجوی دیگر مانند یاهو یا بینگ رتبه بندی می کند، این نشانه تقریباً مطمئنی است که از جریمه گوگل رنج می برید.

 

چه جریمه شما دستی یا خودکار باشد، باید مشکل را برطرف کنید و جریمه را حذف کنید. بهترین راه برای شروع این است که به اعلان‌ها از داخل حساب کنسول جستجوی Google خود نگاه کنید.

 

به دنبال هشدارها در منوی پیام ها و بخش اقدامات دستی بگردید. در اینجا، فهرستی از مواردی را خواهید یافت که در آن یکی از کارمندان Google متوجه شده است که برخی از صفحات وب سایت شما با دستورالعمل های آنها مطابقت ندارد.

 

شما می توانید پیشنهادات و اطلاعاتی در مورد نحوه رفع مشکلات پیدا کنید.

5. تغییرات الگوریتم

گوگل همیشه به دنبال راه هایی برای بهبود استراتژی ها و نتایج با ایجاد تغییرات الگوریتم است. بسیاری از سایت ها از این تغییرات آسیب دیده اند و از رتبه سایت های پایین تر رنج می برند.

 

برای جلوگیری از فلج شدن توسط به‌روزرسانی‌های Google، از یک استراتژی بازاریابی بین کانالی و ترافیک مؤثر استفاده کنید که شامل رسانه‌های اجتماعی و سایر کانال‌های بازاریابی است.

6. تغییرات طبیعی در جستجو

مواقعی وجود دارد که ممکن است متوجه کاهش رتبه بندی موتورهای جستجوی خود شوید که نتیجه هیچ چیز مستقیماً مرتبط با وب سایت شما نیست. گوگل اغلب بر اساس رفتار کاربر تغییراتی در نوع نتایج ایجاد کرده است.

 

به عنوان مثال، اگر یک افزایش ناگهانی در جستجوی یک موضوع خاص وجود داشته باشد، ممکن است گوگل ابتدا نتایج جدیدتری را ارائه کند و محتوای ثابت را به سمت پایین تر بکشد.

اگر محتوای شما در دسته دوم قرار گیرد، در رتبه بندی خود دچار افت خواهید شد.

 

می توانید به Google Trends نگاه کنید تا ببینید آیا تغییراتی وجود دارد که ممکن است این اختلافات را توضیح دهد.

7. تغییرات UX در گوگل

گوگل گاهی اوقات UX صفحات جستجو را طوری تغییر می دهد که کلیک ها را از بین می برد.

 

شاید یک قطعه ویژه در یک نتیجه جستجوی کلیدی ظاهر شود و ترافیک را به آن سمت هدایت کند. شاید برخی آزمایشات جستجو بر نرخ کلیک تأثیر گذاشته باشد.

 

بررسی کنید که چه شرایطی کاهش یافته است و ببینید آیا چیزی تغییر کرده است.

8. اختلاف موقعیت جغرافیایی

رتبه بندی شما بسته به مکانی که در آن جستجو انجام شده متفاوت خواهد بود. اگر رتبه های خود را در یک منطقه جغرافیایی بررسی می کنید، باید آنها را در چندین منطقه دیگر بررسی کنید تا درک دقیق تر و دقیق تری از رتبه بندی خود داشته باشید.

9. بهبود رقبا

این امکان وجود دارد که شما همه کارها را به درستی انجام می دهید، اما همچنان ترافیک خود را از دست می دهید و در رتبه بندی خود افت می کنید. یکی از دلایل این امر ممکن است این باشد که رقیب شما کار بهتری انجام می دهد.

 

با تجزیه و تحلیل و نظارت بر فعالیت های رسانه های اجتماعی، استراتژی های لینک سازی و بازاریابی محتوا، رقبای خود را زیر نظر داشته باشید. می توانید از ابزارهایی مانند Wayback Machine یا Versionista استفاده کنید تا ببینید رقبای شما چه تغییراتی ایجاد کرده اند.

 

همچنین می توانید از ابزارهای بک لینک استفاده کنید تا ببینید آیا آنها هجوم بک لینک های جدید داشته اند یا خیر. آنها ممکن است یک کمپین سئو برای خودشان اجرا کنند.

 

هنگامی که فهمیدید رقبای شما چه کاری انجام داده است تا از شما بالاتر باشد، برخی از همان تغییرات را ایجاد کنید - فقط آنها را بهتر انجام دهید.

10. سرعت صفحه

سرعت بارگذاری محتوای صفحات شما نه تنها بر رتبه بندی شما بلکه بر تجربه کاربری بازدیدکنندگان وب سایت شما نیز تأثیر می گذارد. وقتی بارگذاری صفحات بیشتر طول می‌کشد، نرخ پرش بیشتر می‌شود، زیرا مردم نمی‌خواهند برای دیدن محتوای شما منتظر بمانند.

 

برای بررسی سرعت صفحه خود، از ابزار جدید و بهبود یافته PageSpeed Google استفاده کنید. این ابزار برای ترکیب داده های واقعی کاربر اصلاح شد.

 

صفحات، بسته به سرعت بارگیری، سریع، آهسته و متوسط رتبه بندی می شوند