اخبارو مقالات

طراحی وب چیست: مقدمه ای بر اصول اولیه

طراحی وب چیست: مقدمه ای بر اصول اولیه

طراحی وب سایت برنامه ریزی و ایجاد وب سایت است. این شامل تعدادی مهارت جداگانه است که همگی زیر چتر طراحی وب قرار می گیرند.

 

برخی از نمونه‌های این مهارت‌ها عبارتند از معماری اطلاعات، رابط کاربری، ساختار سایت، ناوبری، طرح‌بندی، رنگ‌ها، فونت‌ها و تصاویر کلی. همه این مهارت ها با اصول طراحی ترکیب می شوند تا یک وب سایت ایجاد کنند که اهداف شرکت یا فردی را که آن سایت از او ایجاد می شود، برآورده کند.

 

این مقاله نگاهی به مبانی طراحی وب سایت و رشته ها یا مهارت های مختلف که بخشی از این صنعت هستند می اندازد.

طراحی بخش کلیدی طراحی وب است

طراحی، بدیهی است که بخش کلیدی "طراحی وب" است. این دقیقا به چه معنی است؟ طراحی شامل اصول طراحی - تعادل، کنتراست، تاکید، ریتم و وحدت - و عناصر طراحی - خطوط، اشکال، بافت، رنگ و جهت است.

 

با کنار هم قرار دادن این موارد، یک طراح وب سایت هایی را ایجاد می کند، اما یک طراح وب خوب نه تنها اصول طراحی، بلکه محدودیت های وب را نیز درک می کند. به عنوان مثال، یک طراح وب موفق در اصول طراحی تایپوگرافی ماهر خواهد بود و در عین حال چالش های طراحی تایپ وب و به طور خاص تفاوت آن با انواع دیگر طراحی تایپ را نیز درک می کند.

 

علاوه بر درک محدودیت‌های وب، یک متخصص وب موفق، از نقاط قوت ارتباطات دیجیتال نیز آگاه است.

طراحی وب دارای نقش های مختلفی است

هنگامی که به عنوان یک طراح وب کار می کنید، ممکن است وظیفه ایجاد (یا کار بر روی) کل سایت ها یا فقط صفحات جداگانه را داشته باشید و برای اینکه یک طراح خوب باشید چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد، از جمله موارد زیر:

 

HTML - این ساختار صفحات وب است که پایه و اساس همه وب سایت ها را ایجاد می کند

CSS - به این صورت است که صفحات وب به صورت بصری طراحی می شوند. CSS (Cascading Style Sheets) تمام ظاهر سایت‌ها از جمله طرح‌بندی، تایپوگرافی، رنگ‌ها و موارد دیگر را مدیریت می‌کند.

جاوا اسکریپت - این بر رفتارهای خاصی در وب سایت ها حاکم است و می تواند برای انواع تعاملات و ویژگی ها استفاده شود.

برنامه نویسی CGI - CGI، و چند ورودی بعدی (PHP، ASP، و غیره) همه طعم های متفاوتی از زبان های برنامه نویسی هستند. بسیاری از سایت‌ها به هیچ یک از این زبان‌ها نیاز ندارند، اما سایت‌هایی که دارای ویژگی‌های غنی‌تر هستند، مطمئناً باید با استفاده از برخی از این زبان‌ها کدگذاری شوند.

برنامه نویسی PHP، ASP، ColdFusion

XML

معماری اطلاعات - روشی که محتوا و پیمایش یک سایت ساختار یافته و ارائه می شود به ایجاد یک سایت موفق کمک می کند که استفاده از آن آسان و شهودی باشد.

سئو – بهینه سازی موتور جستجو تضمین می کند که وب سایت ها برای گوگل و سایر موتورهای جستجو جذاب هستند و افرادی که به دنبال محصولات، خدمات یا ویژگی های اطلاعاتی در آن سایت هستند، می توانند پس از جستجوی آنلاین آن را پیدا کنند.

مدیریت سرور - همه وب سایت ها باید میزبانی شوند. مدیریت سرورهایی که آن سایت ها را میزبانی می کنند یک مهارت مهم طراحی وب است

استراتژی وب و بازاریابی - داشتن یک وب سایت کافی نیست. این سایت ها همچنین باید با یک استراتژی دیجیتالی مداوم بازاریابی شوند

تجارت الکترونیک و تبدیل

طراحی – ایجاد ظاهر و احساس بصری وب سایت ها همیشه یکی از جنبه های مهم صنعت بوده است

سرعت - یک سایت موفق سایتی است که بدون توجه به سرعت اتصال بازدیدکننده، به سرعت در دستگاه های مختلف بارگیری می شود. توانایی تنظیم عملکرد سایت ها یک مهارت بسیار ارزشمند است

محتوا - مردم برای محتوایی که آن سایت ها دارند به وب سایت ها می آیند. توانایی ایجاد آن محتوا یک جزء بسیار مهم در دنیای طراحی وب سایت است

همچنین زمینه ها و مهارت های بسیار بیشتری در زمینه طراحی وب وجود دارد، اما اکثر طراحان سعی نمی کنند همه آنها را پوشش دهند. در عوض، یک طراح وب به طور کلی بر روی یک یا دو حوزه تمرکز می کند که می توانند در آنها برتری داشته باشند. موارد دیگری در طراحی وب مورد نیاز مواردی هستند که می توانند با دیگران به عنوان بخشی از یک تیم طراحی وب بزرگتر شریک شوند.