اخبارو مقالات

سئو کلاه خاکستری چیست؟

 

سئو کلاه خاکستری ترکیبی از روش های سئو است که با دستورالعمل های گوگل وبمستر (سئو کلاه سفید) و مواردی که آنها را نقض می کنند (روش های کلاه سیاه) همراه است.

طراحی سایت -طراحی سایت ارزان در تبریز-سئو داخلی

برای مثال ایجاد محتوای با کیفیت (کلاه سفید) و خرید بک لینک به آن (کلاه سیاه).

آیا سئو کلاه خاکستری مهم است؟

سئوی کلاه خاکستری این روزها در بخش های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال، باید توجه داشته باشید که این کار خطرناک است و گوگل ممکن است سایت شما را به دلیل استفاده از چنین تاکتیک هایی جریمه کند.

 

اگرچه تکنیک‌های کلاه خاکستری ممکن است در کوتاه‌مدت موفقیت‌های سریعی را برای شما به ارمغان بیاورند، اما اگر یک وب‌سایت تجاری با چشم‌انداز بلندمدت ایجاد می‌کنید، باید از آنها اجتناب کنید.

 

در عین حال، درک نحوه عملکرد سئو کلاه خاکستری بسیار مهم است تا بتوانید:

 

از این اعمال خودداری کنید

  • مطمئن شوید که پیمانکاران سئو شما از این تاکتیک ها در سایت شما استفاده نمی کنند
  • تکنیک های سئو کلاه خاکستری مورد استفاده توسط رقبا را شناسایی کنید
  • تاکتیک های سئو کلاه خاکستری که باید از آنها اجتناب کنید

حتی اگر تاکتیک های سئو کلاه سیاه و کلاه خاکستری هنوز به طور گسترده استفاده می شود، توصیه می کنیم از آنها اجتناب کنید. در اینجا چند فعالیت وجود دارد که باید از آنها دوری کنید:

 

1. خرید بک لینک

ساختن یک پروفایل بک لینک قوی زمان و تلاش می خواهد. بنابراین وسوسه شدن برای استفاده از میانبرهایی مانند خرید لینک آسان است.

 

با این حال، ما خرید بک لینک را توصیه نمی کنیم زیرا:

 

  • این دستورالعمل‌های وب‌مستر گوگل را نقض می‌کند.
  • باعث جریمه گوگل می شود.
  • لینک های پولی گران هستند. طبق مطالعه اخیر ما، هزینه به طور متوسط ​​360 دلار بود.

در عوض این کار را انجام دهید:

 

وبلاگ نویسی مهمان را شروع کنید.

 

با وبلاگ نویسی مهمان می توانید بک لینک های با کیفیت بالا و مرتبط را در مقیاس بزرگ دریافت کنید.

راهنمای وبلاگ نویسی مهمان ما را بخوانید تا فرآیند را به طور کامل یاد بگیرید.

2. پر کردن کلمات کلیدی

در سال های اولیه گوگل، رتبه بندی صفحات وب با پر کردن صفحات با کلمات کلیدی مشابه و عبارات مشابه آسان بود. اما الگوریتم های گوگل بسیار هوشمندتر شده اند و پر کردن کلمات کلیدی دیگر کار نمی کند.

 

علاوه بر این، پر کردن کلمات کلیدی باعث می‌شود که محتوای شما روباتیک به نظر برسد و خوانندگان شما را ناامید کند. این یک تجربه کاربری منفی است و ممکن است به رتبه سایت شما آسیب برساند.

در عوض این کار را انجام دهید:

 

محتوای جامع ایجاد کنید.

 

محتوای عمیق بنویسید: به شما کمک می کند موضوع را به طور کامل پوشش دهید. و به طور ارگانیک کلمات کلیدی دم بلند یا عبارات جستجویی را که ممکن است مخاطب شما جستجو می کند پوشش دهد.

 

موضوعات فرعی جلد: عنوان های فرعی رایج را برای محتوای با رتبه برتر در موضوعات مشابه و کادر "مردم نیز می پرسند" در SERP ها را بررسی کنید. سپس این موضوعات فرعی را در محتوای خود پوشش دهید.

3. سئو منفی

سئو منفی زمانی است که سعی می کنید وب سایت های رقیب را خراب کنید، عمدتاً با ایجاد تعداد زیادی لینک نامربوط و اسپم به آنها.

 

این روزها گوگل به اندازه کافی باهوش است که پیوندهای "منفی" را شناسایی کرده و آنها را نادیده می گیرد. بسیاری از متخصصان سئو حتی از رد کردن لینک ها در کنسول جستجوی گوگل دست می کشند.

در عوض این کار را انجام دهید:

 

با محتوای عالی از رقبای خود پیشی بگیرید.

 

هدف جستجو را مطابقت دهید: صفحات با رتبه برتر را برای سه C هدف جستجو - نوع محتوا، قالب محتوا و زاویه محتوا، تجزیه و تحلیل کنید. سپس، هدف جستجو را مطابقت دهید و محتوای بهتری نسبت به آنچه قبلاً رتبه بندی شده است ایجاد کنید.

 

دریافت بک لینک: بک لینک ها یکی از سه فاکتور برتر رتبه بندی گوگل هستند. بنابراین اگر می خواهید صفحات شما در SERP رتبه بندی شوند، باید بک لینک بسازید.

4. محتوای چرخش یا تولید خودکار

چرخنده‌های مقاله با کمک نرم‌افزار، محتوای مختلف متعددی را از یک مقاله اصلی ایجاد می‌کنند.

 

و اگرچه محتوای تولید شده و چرخانده شده توسط کامپیوتر با توسعه هوش مصنوعی بهتر می شود، هنوز نمی تواند با نوشته های انسان مطابقت داشته باشد و گوگل می تواند آن را تشخیص دهد.

در عوض این کار را انجام دهید:

 

از تکنیک پرسپکتیو استفاده کنید.

 

به عنوان مثال، شما در حال نوشتن وبلاگی با عنوان "آینده لینک سازی" هستید. در اینجا نحوه ایجاد چندین محتوای منحصر به فرد در مورد موضوع اصلی با این تاکتیک آمده است.

البته، این کار به تلاش بیشتری نسبت به چرخش مقالات نیاز دارد. اما ارزشش را دارد زیرا می توانید با انتشار این قطعات به عنوان پست مهمان در سایت های مناسب، بک لینک های با کیفیتی به دست آورید.

5. استفاده از PBN

شبکه های وبلاگ خصوصی (PBN) وب سایت هایی هستند که تنها با هدف پیوند دادن و دستکاری رتبه های جستجو ایجاد شده اند. در اینجا ایده ساختن بک لینک برای سایت اصلی یا پولی خود با پیوند دادن به آن از طریق PBN است.

 

با این حال، این نیز راهی برای تحریک جریمه گوگل است زیرا می تواند به عنوان یک طرح پیوند طبقه بندی شود.

 

در عوض این کار را انجام دهید:

 

ساخت لینک های با کیفیت

 

ما یک دوره ویدیویی رایگان داریم که نحوه انجام این کار را به شما آموزش می دهد.

سوالات متداول

آیا سئو کلاه خاکستری ایمن است؟

سئو کلاه خاکستری خطرناک است. ممکن است در ابتدا چند برد سریع بدست آورید، اما زمانی که گوگل متوجه استفاده از چنین شیوه هایی شود، سایت شما می تواند جریمه شود.

 

چرا به آن کلاه خاکستری می گویند؟

این کلاه خاکستری نامیده می شود زیرا ترکیبی از تاکتیک های سئو کلاه سیاه و کلاه سفید است.

 

آیا سئو کلاه خاکستری همچنان محبوب است؟

بله، سئوی کلاه خاکستری همچنان محبوب است (مخصوصاً در بخش های خاص) زیرا متأسفانه الگوریتم های گوگل کامل نیستند. اما آنها در حال بهبود هستند