اخبارو مقالات

توسعه برنامه های کاربردی وب

توسعه برنامه های کاربردی وب

طراحی سایت-طراحی سایت ارزان در تبریز-طراحی سایت در تبریز

توسعه برنامه های کاربردی وب ایجاد برنامه های کاربردی است که روی سرورهای راه دور قرار دارند و از طریق اینترنت به دستگاه کاربر تحویل داده می شوند. یک برنامه وب (برنامه وب) نیازی به دانلود ندارد و در عوض از طریق شبکه قابل دسترسی است. کاربر نهایی می تواند از طریق مرورگر وب مانند Google Chrome، Safari یا Mozilla Firefox به یک برنامه وب دسترسی داشته باشد. اکثر برنامه های کاربردی وب را می توان با جاوا اسکریپت، برگه های سبک آبشاری (CSS) و HTML5 نوشت.

توسعه برنامه های کاربردی وب معمولاً توسط یک تیم توسعه کوچک یک چرخه عمر توسعه کوتاه خواهد داشت. توسعه Front-end برای برنامه های کاربردی وب از طریق برنامه نویسی سمت مشتری انجام می شود. کلاینت به یک برنامه کامپیوتری مانند مرورگر وب اشاره دارد. برنامه نویسی سمت کلاینت معمولا از HTML، CSS و جاوا اسکریپت استفاده می کند. برنامه نویسی HTML به مرورگر آموزش می دهد که چگونه محتوای روی صفحه صفحات وب را نمایش دهد، در حالی که CSS اطلاعات نمایش داده شده را در قالب صحیح نگه می دارد. جاوا اسکریپت کد جاوا اسکریپت را در یک صفحه وب اجرا می کند و برخی از محتوا را تعاملی می کند

برنامه نویسی سمت سرور، برنامه نویسی سمت سرویس گیرنده را تقویت می کند و برای ایجاد اسکریپت هایی که برنامه های کاربردی وب استفاده می کنند استفاده می شود. اسکریپت ها را می توان به چندین زبان برنامه نویسی مانند روبی، جاوا و پایتون نوشت. برنامه نویسی سمت سرور یک رابط سفارشی برای کاربر نهایی ایجاد می کند و کد منبع سازنده رابط را پنهان می کند.

 

یک پایگاه داده مانند MySQL یا MongoDB می تواند برای ذخیره داده ها در توسعه برنامه های وب استفاده شود.

بهترین شیوه ها

برنامه های کاربردی وب دارای مقدار زیادی اطلاعات هستند که ممکن است حاوی اشتباه باشد، بنابراین فرآیند آزمایش برنامه های کاربردی وب نسبت به سایر اشکال نرم افزار عمیق تر است. تست های توسعه برنامه های کاربردی وب ممکن است شامل تست های امنیت، عملکرد، بار، استرس، دسترسی، قابلیت استفاده و تضمین کیفیت باشد. تست های دیگری که می توان برای برنامه های کاربردی وب انجام داد شامل اعتبار سنجی HTML/CSS یا تست های بین مرورگر است. بسیاری از این تست ها می توانند و باید در صورت امکان خودکار شوند.

ابزار

ابزارهای مفید توسعه اپلیکیشن وب عبارتند از:

 

  • بوت استرپ: یک چارچوب اتوماسیون که HTML و CSS را مدیریت می کند.
  • jQuery و Ruby on Rails: به ترتیب برای کتابخانه ها و چارچوب های جاوا اسکریپت.
  • js: یک زمان اجرا جاوا اسکریپت است که به عنوان یک ابزار برنامه نویسی back-end استفاده می شود.
  • در مقابل برنامه های بومی و ترکیبی

برنامه های وب گاهی اوقات با برنامه های بومی و برنامه های ترکیبی در تضاد قرار می گیرند. برنامه های بومی برنامه هایی هستند که به طور خاص برای یک پلتفرم یا دستگاه خاص توسعه یافته و بر روی آن دستگاه نصب می شوند. برنامه‌های بومی می‌توانند از سخت‌افزار خاص دستگاه مانند GPS یا دوربین استفاده کنند. برنامه های بومی معمولاً از نظر عملکرد نسبت به برنامه های وب یا ترکیبی برتری دارند.

 

برنامه های ترکیبی ترکیبی از برنامه های بومی و وب هستند. عملکرد داخلی یک برنامه ترکیبی شبیه به یک برنامه وب است، اما شبیه به یک برنامه بومی نصب می شود. برنامه های ترکیبی به API های داخلی دسترسی دارند که می توانند به منابع خاص دستگاه مشابه (اما نه به اندازه) یک برنامه بومی دسترسی داشته باشند. به عنوان مثال، برنامه‌های بومی سریع‌تر و کارآمدتر عمل می‌کنند، زیرا برنامه‌های بومی برای پلتفرم خاص طراحی شده‌اند. برنامه های ترکیبی عناصر ناوبری مشابهی با برنامه های وب دارند زیرا برنامه های ترکیبی مبتنی بر برنامه های کاربردی وب هستند. علاوه بر این، هیچ حالت آفلاین برای برنامه های هیبریدی وجود ندارد.