اخبارو مقالات

تکنیک های کلیدی برای بهبود عملکرد وب سایت

طراحی سایت در تبریزطراحی سایت ارزان در تبریز

در دنیای دیجیتال امروزی، کسب‌وکارها بیشتر بر بهبود توانایی و چابکی وب‌سایت خود برای دستیابی به چشم‌اندازهای تجاری متمرکز هستند، زیرا روزانه میلیون‌ها وب‌سایت برای اهداف مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. متأسفانه، بسیاری از این وب سایت ها کاربر پسند نیستند - در حالی که بایت اول را در نظر می گیرند

عملکرد ضعیف وب سایت بهینه شده با تعدادی از مسائل از جمله زمان بارگذاری کند، کاربر پسند نبودن، ناسازگاری کاربر و غیره غرق شده است. این مسائل نشان می دهد که وب سایت شما نه تنها تبدیل در وب سایت را از دست می دهد، بلکه در آینده این ضرر برای بدتر شدن نتایج سایت بزرگتر می شود. ضربه نهایی - به دلیل اختلاف چند ثانیه ای، پتانسیل های زیادی به زهکشی منتهی می شود

زمان بارگذاری کل زمان صرف شده برای ارائه وب سایت شما در مقابل بازدیدکنندگان است. بنابراین، وب‌سایتی که زمان بیشتری برای نمایش در اختیار کاربران می‌گذارد، بازدیدکنندگان و تبدیل‌های خود را از دست می‌دهد و در نتیجه نرخ پرش بالایی دارد. بنابراین، افزایش عملکرد وب سایت از دیدگاه SEO شما را قادر می سازد تا به معیارهای جدیدی در سفر جذب مشتری دست یابید.

تعجب می کنم که چگونه بهبود یابد؟ اگر می‌خواهید عملکرد وب‌سایت و سرعت بارگذاری خود را با کاربرپسندی بهتر برای کاربران بهتر کنید، باید به توصیه‌های گوگل نگاه کنید…

ممکن است دلایل زیادی برای عملکرد ضعیف وب سایت شما وجود داشته باشد، در نظر بگیرید:

 

  • کدهای سنگین HTML، CSS، JAVA.
  • تصاویر یا ویدیوها یا پیوندهای ویدیویی بهینه نشده در محتوای شما.
  • تغییر مسیرها
  • مدیریت نامناسب حافظه پنهان
  • میزبانی سرور
  • افزایش زمان مسدود شدن
  • زمان بیشتر برای تعامل - FCP، FID، LCP
  • پلاگین های استفاده نشده یا حجیم

ابزارهایی برای اندازه‌گیری مشکلات وب‌سایت وجود دارد، نمرات بیشتر توسط ابزارها بر اساس عملکرد ارائه می‌شود، با فهرستی از مشکلاتی که مانع از پیشرفت برنامه وب شما می‌شود. از این ابزارها برای اصلاح بهینه سازی و داشتن یک وب سایت بهتر استفاده کنید.

 

در اینجا راه های اساسی برای بهبود عملکرد یک وب سایت آورده شده است. با تمرکز بر روی چند تکنیک مختلف، می توانید سرعت و عملکرد کلی سایت خود را به شدت بهبود بخشید.

 

12 نکته موثر در مورد اینکه چگونه سرعت وب سایت خود را افزایش دهید و تمام تلاش خود را در درازمدت به ثمر برسانید تا عملکرد ناسالم خود را شکست دهید.

نکاتی برای بهبود عملکرد وب سایت:

برنامه میزبانی وب خود را ارتقا دهید

منصفانه است که بگوییم اکثر صاحبان وب سایت برای اولین بار یک برنامه میزبانی مشترک را انتخاب می کنند. این طرح های میزبانی بسیار آسان، کم هزینه و مناسب برای شروع هستند و اگر وب سایت شما ثابت بماند، آن طرح میزبانی می تواند مناسب باشد. اما، اگر محتوای مترقی ارائه دهید، در نهایت سایت شما توسعه می یابد و با عقب نشینی مواجه می شود. اگر این مورد شماست، بهترین تصمیم این است که برنامه میزبانی وب خود را ارتقا دهید. در این صورت کاربران شما خوشحال خواهند شد، بهینه سازی موتور جستجو (SEO)، رتبه بندی وب سایت شما قوی باقی می ماند و وب سایت شما می تواند رشد کند و مطابق نیاز شما تغییر کند.

کش کردن مرورگر Leverage را فعال کنید

دلیل اصلی ضروری بودن کش مرورگر این است که بار روی وب سرور شما را کاهش می دهد که در نهایت با افزایش سرعت صفحه، زمان بارگذاری وب سایت را برای کاربران شما کاهش می دهد.

 

هنگامی که از یک صفحه وب سایت بازدید می کنید، برنامه شما تمام محتوای صفحه خاص را مانند اسناد ثابت عادی مانند فایل های CSS و JS دانلود می کند. علاوه بر این، هنگامی که از صفحه دیگری از همان وب سایت بازدید می کنید، مرورگر شما یک بار دیگر شروع به دانلود آنها می کند. در هر صورت، اگر Leverage Browser Caching را فعال کرده باشید، فقط محتوای منحصر به فرد صفحه وب را دانلود می کند و فایل های استاتیک از برنامه شما ارائه می شود. به این ترتیب می توانید روند بهینه سازی سرعت وب سایت را تسریع کنید.

فعال کردن فشرده سازی GZIP

با فعال کردن GNU Zip یا GZIP وب سایت شما می تواند از نظر زمان و سرعت بارگذاری عملکرد خوبی داشته باشد، GZIP صفحات وب شما را از سمت سرور فشرده می کند و آن را به مرورگر کاربران شما ارسال می کند. جایی که دوباره این فایل ها فشرده نشده و در نتیجه درخواست کاربر شما از مرورگر ارائه می شوند.

 

این می تواند به کاهش اندازه صفحه وب سایت شما کمک کند، که اساساً می تواند زمان بارگیری دارایی را کاهش دهد، استفاده از اطلاعات را برای کاربر کاهش دهد و فرصت را برای ارائه اولیه صفحات شما افزایش دهد.

پلاگین های اضافی را پاک کنید

افراط در افزونه ها می تواند فعالیت شما را سخت تر و گیج تر از آنچه باید باشد کند. این می تواند سرعت انباشتگی وب سایت شما را کاهش دهد و علاوه بر این، به طور تصادفی شکاف های امنیتی ایجاد می کند که افراد می توانند از آن برای دسترسی به باطن وب سایت شما سوء استفاده کنند. اگر افزونه‌هایی نصب کرده‌اید که دیگر استفاده نمی‌کنید یا غیرضروری هستند، باید آن‌ها را غیرفعال و حذف نصب کنید.

کاهش درخواست های HTTP

هر چه درخواست های HTTP بیشتر باشد، زمان بارگذاری طولانی تر می شود. علاوه بر این، تبادل فایل‌های بزرگ‌تر به میزان قابل توجهی زمان می‌برد. بی دردسرترین روش برای کاهش تعداد درخواست های HTTP در صفحات شما این است که از تصاویر، محتویات، CSS، فلش و غیره متعدد استفاده نکنید.

فایل های جاوا اسکریپت و CSS را کوچک کنید

کوچک سازی راهی برای محدود کردن کد و افزایش صفحات وب و فایل های محتوای شما است. این یکی از استراتژی های اولیه است که برای کاهش زمان بارگذاری و استفاده از ظرفیت انتقال در سایت ها استفاده می شود.

 

تصاویر خود را بهینه کنید

اهمیت تصاویر در اتصال مشتریان به اقلام شما ثابت شده است. اگر وب سایت شما بیش از 3 ثانیه طول بکشد تا بارگذاری شود، مشتریان مجبور به ترک آن خواهند شد که به شدت نرخ پرش شما را افزایش می دهد و در دراز مدت بر تبدیل شما تأثیر می گذارد. بهینه سازی تصویر باعث افزایش سرعت بارگذاری صفحه، رتبه بندی سئو، افزایش مکالمات و افزایش تعامل کاربر می شود.

تم وب سایت خود را تغییر دهید

موضوع سایت شما نیز می تواند بر سرعت بارگذاری صفحه تأثیر بگذارد. صرف نظر از اینکه پیکربندی سرور شما چقدر عالی است، اگر تم وب سایت شما کد پیچیده ای داشته باشد، سایت شما به طرز تنبلی انباشته می شود. آن را مطابق با طراحی موبایل اول بسازید.

 

استفاده از شبکه تحویل محتوا (CDN)

هدف اصلی استفاده از CDN افزایش تجربه کاربر و افزایش عملکرد سایت شما است. با این حال، CDN ها نه تنها تجربه سریع تری را برای کاربران وب سایت شما تضمین می کنند، بلکه به پیش بینی خرابی سایت در صورت سیل ترافیک نیز کمک می کنند.

لینک های شکسته را رفع کنید

رتبه بندی گوگل بر اساس لینک ها است. اتصال بین صفحات سایت یک ویژگی اساسی است. در زمانی که همه چیز خوب و عالی است، هر پیوند در سایت ما دقیقاً به نقطه عالی منتهی می شود. اما گاهی اوقات لینک های شکسته در سایت شما بهترین تصور را ایجاد نمی کنند. برای فرار از این درهم تنیدگی های بالقوه، باید به طور مرتب لینک های شکسته را در کل وب سایت خود بررسی کنید.

 

تغییر مسیرها را کاهش دهید

تغییر مسیر بازدیدکنندگان از یک صفحه، به جای نگه داشتن آنها در آن صفحه، همچنین می تواند زمان بارگذاری صفحه را کاهش دهد. این به این دلیل است که مرورگر و وب سرور باید به‌جای اینکه فقط یک بار داده‌ها را ارسال کنند، دائماً داده‌ها را به صفحه مقصد ارسال و دریافت کنند. سایت هایی که تغییر مسیرهای زیادی دارند می توانند تأثیر منفی بر عملکرد داشته باشند. می توانید از ابزارهایی مانند کنسول جستجوی گوگل برای شناسایی صفحاتی که باعث تغییر مسیر می شوند استفاده کنید و موارد غیر ضروری را حذف کنید.

از یک CMS قابل اعتماد استفاده کنید

یک وب سایت نقطه کانونی کل استراتژی بازاریابی اینترنتی شما است و CMS شما هسته اصلی وب سایت شما است. یک CMS واسطه را حذف می‌کند و به شما قدرت می‌دهد تا محتوای سایت خود را به‌روزرسانی و تغییر دهید. شما این ظرفیت را به دست خواهید آورد که سایت خود را به طور فزاینده ای منحصربفرد، به روزتر و به تدریج برای کاربران خود سودآور کنید. وردپرس قابل اعتمادترین CMS است که تمام نیازهای مدیریت محتوای شما را برآورده می کند و توسعه دهندگان وردپرس مانند ما می توانند به شما این اطمینان را بدهند.

پایگاه داده خود را بهینه کنید

بهینه سازی جداول پایگاه داده MySQL یکی از روش های ایجاد پیشرفت در وب سایت شما است. این کاری است که باید همیشه انجام دهید، به خصوص اگر از وردپرس یا برخی CMS های مختلف استفاده می کنید که بستگی زیادی به استفاده از پایگاه داده دارد.

 

Render Blocking JavaScript را حذف کنید

جاوا اسکریپت برای وب مدرن حیاتی است. عملکردهای قدرتمندی مانند ترسیم نمودارها و انیمیشن ها، برقراری تماس های Ajax و موارد دیگر را ارائه می دهد. با این حال، هنگامی که در یک وب سایت گنجانده می شود، می تواند زمان بارگذاری صفحه را متوقف کند و باعث شود یک صفحه پاسخگو نباشد. کاهش مقدار جاوا اسکریپت در یک صفحه می تواند عملکرد آن را بهبود بخشد.

 

کد موبایل اول را بنویسید

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که صاحبان وب‌سایت‌ها با آن روبرو هستند این است که چگونه وب‌سایت‌های خود را روان و کارآمد نگه دارند، به‌ویژه وقتی صحبت از عملکرد تلفن همراه می‌شود. مصرف کنندگان پرمشغله امروزی برای کسب اطلاعات، سرگرمی و تجارت به گوشی های هوشمند خود روی می آورند و به گذشته نگاه نمی کنند. برای ادامه، صاحبان وب‌سایت‌ها باید وب‌سایت‌های خود را برای عملکرد تلفن همراه بهینه کنند و از مجبور کردن کاربران خود بیشتر از آنچه که باید منتظر بمانند، اجتناب کنند. به جای طراحی وب سایت خود با مرورگر دسکتاپ، ابتدا مطمئن شوید که وب سایت شما موبایل است.

نتیجه:

داشتن یک وب سایت سریع هرگز به اندازه امروز ضروری نبوده است. کاربران می‌خواهند وب‌سایت‌ها سریع باشند، اگر نتوانید به انتظارات آن‌ها دست یابید، در معرض خطر از دست دادن ترافیک وب‌سایت زیادی قرار خواهید گرفت و در نهایت کاربران وفادار یا درآمد خود را از دست خواهید داد.

 

در Star Knowledge، سه چیز وجود دارد که ما بسیار جدی در نظر می گیریم: امنیت وب سایت، دسترسی، و زمان بارگذاری وب سایت / عملکرد. ما از برخی ابزارها برای تست عملکرد استفاده می کنیم که شامل GTmetrix، Pingdom، و Google's Page Speed ​​Insights است.

 

ما بیشتر به موارد زیر توجه می کنیم

 

دارایی های رسانه چقدر طول می کشد تا بارگذاری شوند؟ این ممکن است تصاویری را در محتوا نشان دهد که دارای وضوح بیش از حد بزرگ یا بسیار بالا هستند.

آیا هیچ اسکریپتی سرعت سایت را کاهش می دهد؟

آیا فایل های CSS یا JS هستند که می توانند فشرده شوند تا دانلود و رندر سریعتر انجام شود؟

دامنه های بدون کوکی

خطای HTTP 404 (یافت نشد).

اگر مشتاقید درباره عملکرد وب سایت و نحوه سریعتر کردن سایت خود اطلاعات بیشتری کسب کنید، خدمات پشتیبانی و نگهداری ما را مرور کنید، برای خدمات نگهداری و پشتیبانی وب سایت ما با ما تماس بگیرید.