اخبارو مقالات

چگونه بهترین کلمات کلیدی را برای وب سایت خود پیدا کنید

 

ما موتورهای جستجو مانند گوگل را بدیهی می دانیم زیرا آنها بخشی از استفاده روزمره ما از اینترنت هستند. ما می‌توانیم هر موضوعی را جستجو کنیم و معمولاً تنها در چند ثانیه آنچه را که به دنبالش هستیم پیدا می‌کنیم.

 

با این حال، رتبه بندی وب سایت شما در جستجوی بالا می تواند کار دشواری باشد، اما بخش مهمی از بازاریابی موتور جستجوی شما است. هدف قرار دادن کلمات کلیدی در سراسر سایت و پست های وبلاگ شما یک راه عالی برای شروع است. به خواندن ادامه دهید تا بیاموزید چگونه می توانید با تحقیق کلمات کلیدی شروع کنید!

طراحی سایت

کلمات کلیدی چیست؟

چرا از کلمات کلیدی استفاده کنیم؟

انواع کلمات کلیدی

موضوعات طوفان فکری

تحقیق در مورد رقبا

انجام تحقیقات کلمات کلیدی

کلمات کلیدی چیست؟

به زبان ساده، کلمات کلیدی کلماتی هستند که فرد هنگام جستجوی چیزی آنلاین در موتور جستجو تایپ می کند. گنجاندن کلمات کلیدی در وب سایت و پست های وبلاگ می تواند به یافتن سایت شما در موتورهای جستجو کمک کند.

 

فرض کنید یک وب سایت در مورد شیرینی پزی دارید. چگونه کسی وب سایت شما را بدون اطلاع از وجود شما پیدا می کند؟ خوب، شما کلمات کلیدی را هدف قرار می دهید! اگر در دستور العمل های نان موزی تخصص دارید، می خواهید نان موزی را به عنوان یک کلمه کلیدی هدف قرار دهید تا زمانی که شخصی با استفاده از گوگل نان موزی را جستجو می کند، بتواند وب سایت شما را پیدا کند.

هرچه تعداد کلمات کلیدی بیشتری را هدف قرار دهید و محتوای بیشتری ایجاد کنید که آن کلمات کلیدی را هدف قرار دهد، احتمال بیشتری وجود دارد که کاربر هنگام استفاده از موتور جستجو، وب سایت شما را پیدا کند. کلمات کلیدی جنبه مهمی از بازاریابی موتورهای جستجو و بازاریابی محتوا هستند.

چرا از کلمات کلیدی استفاده کنیم؟

گنجاندن کلمات کلیدی در سایت شما می تواند:

 

رتبه جستجوی خود را افزایش دهید: با کلمات کلیدی و محتوای با کیفیت، می توانید در موتورهای جستجو مانند گوگل رتبه بالاتری کسب کنید. در حالت ایده آل شما می خواهید که وب سایت یا پست های وبلاگ شما در صفحه اول گوگل نمایش داده شوند.

ترافیک بیشتری را به وب سایت خود هدایت کنید: هرچه افراد بیشتری کلمات کلیدی را جستجو کنند و هر چه رتبه شما در موتورهای جستجو برای آن کلمات کلیدی بالاتر باشد، کلیک های بیشتری روی وب سایت خود خواهید داشت.

انواع کلمات کلیدی

اصطلاح سر: اصطلاح سر، که در غیر این صورت به عنوان "دم کوتاه" شناخته می شود، کلمات کلیدی عبارت های 1-3 کلمه ای هستند که یک موضوع گسترده را پوشش می دهند. به عنوان مثال "دستور پخت نان موز". کلمات کلیدی سرفصل اغلب هزاران نتیجه ایجاد می کنند.

کلمات کلیدی دم بلند: کلمات کلیدی دم بلند یا عبارات کلیدی، 4 کلمه یا بیشتر هستند که موضوع خاصی را هدف قرار می دهند. به عنوان مثال "دستور ساده نان موز بلغور جو دوسر سالم".

طراحی سایت-طراحی سایت در تبریز

شروع کار با تحقیق کلمات کلیدی

اکنون که درک درستی از کلمات کلیدی دارید، بیایید بررسی کنیم که چگونه می توانید شروع به تحقیق در مورد کلمات کلیدی برای افزودن به وب سایت خود کنید. ما یک فرآیند سه مرحله‌ای آسان را شرح می‌دهیم که می‌تواند به شما کمک کند تعیین کنید چه کلمات کلیدی را می‌خواهید در وب‌سایت خود قرار دهید.

مرحله 1: طوفان فکری درباره موضوعات خود

کلمات کلیدی شما باید با محتوای وب سایت شما و مخاطبانی که می خواهید به وب سایت خود بیاورید مرتبط باشند. محتوای وب سایت شما، و همچنین محتوایی که به طور مداوم ایجاد و به اشتراک می گذارید، باید نشان دهد که شما در آن زمینه متخصص هستید. بنابراین، شما باید بتوانید سطل های موضوعی پیدا کنید که نقطه شروع کلمات کلیدی شما باشد.

 

شما می توانید این کار را با ایجاد سطل های موضوعی و تقسیم آن موضوعات به موضوعات فرعی انجام دهید. در اینجا ما یک نقشه ذهنی ایجاد کرده ایم. ما کلمه وب سایت را انتخاب کردیم و آن کلمه را به موضوعات و موضوعات فرعی تقسیم کردیم.

برای این نقشه ذهنی، ما از Coggle استفاده کرده‌ایم، اما می‌توانید از ابزارهای همکاری دیگر مانند Notion استفاده کنید.

 

موضوعات شما باید با شاخه های بیشتر خاص تر شوند. در طول تمرین طوفان فکری خود، مطمئن شوید که مخاطبان خود و هدف کلی کاری را که می خواهید مخاطبانتان انجام دهند، در نظر بگیرید.

مرحله 2: تحقیق در مورد رقبا

همیشه مهم است که هنگام شروع تحقیق کلمات کلیدی، رقبای خود را در نظر بگیرید. با استفاده از یک ابزار SEO مانند Semrush یا Ahrefs، می توانید نام دامنه رقبای خود را تایپ کنید تا ببینید در حال حاضر برای کدام کلمات کلیدی رتبه بندی می کنند یا برای کدام کلمات کلیدی پول پرداخت می کنند.

 

این می‌تواند به شما ایده دهد که کدام کلمات کلیدی را می‌توانید هدف قرار دهید که آن‌ها این کار را نمی‌کنند، یا اینکه کدام یک را باید در نظر بگیرید. تحقیقات رقبا می تواند به شما کمک کند تا مشخص کنید کدام کلمات کلیدی را باید در وب سایت خود وارد کنید.

مرحله 3: تحقیق در مورد کلمات کلیدی خود را انجام دهید

اکنون که سطل‌های موضوع خود را ایجاد کرده‌اید و از موضوعاتی که برای آنها محتوا ایجاد می‌کنید، آگاهی پیدا کرده‌اید، می‌توانید تحقیق در مورد کلمات کلیدی خود را شروع کنید. هنگام جستجوی کلمات کلیدی، موارد زیر را مشاهده خواهید کرد:

 

دشواری کلمه کلیدی (KD): دشواری کلمه کلیدی به شما می گوید که رتبه بندی بالا برای این کلمه کلیدی چقدر دشوار خواهد بود زیرا رقابت بسیار زیادی وجود دارد. به عنوان مثال، «نان موزی» دارای سختی کلمه کلیدی 73 (فوق سخت) است، در حالی که «نان موزی بلغور جو دوسر آسان» دارای KD 28 (متوسط) است.

 

حجم: حجم، میزان جستجویی است که کلمه کلیدی در ماه دریافت می کند.

 

هزینه به ازای هر کلیک: زمانی که شخصی آن کلمه کلیدی را تایپ می کند، تبلیغات وب سایت شما چقدر هزینه دارد.

 

تعداد نتایج جستجو: هنگام جستجوی آن کلمه کلیدی، چند نتیجه در موتور جستجو در دسترس است.

 

در حالت ایده‌آل، می‌خواهید کلمات کلیدی مورد نظرتان حجم بالا و KD کم باشد. سطل های موضوع خود را در نظر بگیرید و شروع به تعیین کلمات کلیدی کنید که در آن سطل ها قرار می گیرند.

 

اصطلاحات اصلی رایج‌تر هستند، و بنابراین رتبه‌بندی در گوگل با هدف قرار دادن عبارات سر سخت‌تر است. هزاران نتیجه برای "دستور پخت نان موزی" وجود دارد، بنابراین رتبه بندی در صفحه اول گوگل دشوار خواهد بود. کلمات کلیدی دم بلند کمتر رایج هستند، به این معنی که رتبه بندی آنها آسان تر است. مهم است که کلمات کلیدی کوتاه و بلند را در سایت خود قرار دهید.

مراحل بعدی: تولید محتوا

اکنون که کلمات کلیدی خود را بر اساس سطل های موضوعی خود تعیین کرده اید، می توانید روی محتوای خود از جمله صفحات وب سایت، صفحات فرود و پست های وبلاگ کار کنید. کلمات کلیدی خود را در تگ های عنوان و توضیحات متا خود بگنجانید.

 

تحقیق کلمات کلیدی بخش مهمی از بازاریابی موتورهای جستجو و بازاریابی محتوا است، و اطمینان از ایجاد استراتژی کلمه کلیدی قبل از شروع استراتژی محتوای خود، اطمینان حاصل می کند که محتوایی را ایجاد می کنید که به صورت آنلاین پیدا می شود.