اخبارو مقالات

8 عنصر کلیدی طراحی سایت

 

طراحی سایت در تبریز

 

این روزها، هر کسب و کاری دارای رقبای متعددی است و پیشی گرفتن از رقبا سخت تر می شود. از طریق نوآوری مبتنی بر فناوری، بسیاری از شرکت ها موفق می شوند از رقبا پیشی بگیرند.

 

یکی از راه‌های کسب جایگاه خود در بازار، ایجاد یک وب‌سایت کارآمد است که توجه مصرف‌کننده را به خود جلب می‌کند. جذب مشتریان به یک وب سایت دشوار است، به خصوص زمانی که بسیاری دیگر برای جلب توجه آنها رقابت می کنند. برای ایجاد ترافیک وب سایت، باید یک طراحی وب برنامه ریزی شده داشته باشید. در اینجا برخی از جنبه های کلیدی هر طراحی وب موفق وجود دارد.

طراحی سایت در تبریز-طراحی سایت ارزان در تبریز-طراحی سایت-سئو و پشتیبانی

1. ناوبری

بر توسعه یک نقشه سایت تمرکز کنید که پیوندهایی به اطلاعات ضروری را نشان می دهد و استفاده از آن ساده است و به کاربران امکان می دهد حداقل کلیک ها را برای رسیدن به مقصد مورد نظر داشته باشند. اطلاعاتی که دسترسی به آنها دشوار است، کاربر را ناامید می کند و آنها به وب سایت رقیب تغییر می کنند.

2. قابلیت استفاده

کاربران وب سایت های زیادی برای دسترسی به اطلاعات مشابه دارند. اگر وب سایت شما کاربر پسند نباشد، به سرعت آن را رها می کنند. طرح باید ساده، با حداقل کلمات و تمرکز بیشتر بر روی گرافیک باشد. برگه جستجو باید مکان یابی آسان و کارآمد باشد. شما می توانید با استفاده از فضای سفید به این هدف برسید. همانطور که از نام آن پیداست، فضاهای سفید مناطق خالی هستند. آنها به سبک مینیمال اضافه می کنند، اما توسعه دهندگان از آنها برای جلب توجه به پیوندها و دکمه های مهم استفاده می کنند. سعی کنید بعد از هر عنصر فضای خالی بگذارید تا اطلاعات به طور یکنواخت پخش شوند و یک رابط کاربر پسند ایجاد کنید.

 

مهمتر از همه، وب سایت باید به اندازه های مختلف صفحه نمایش، از جمله تبلت، گوشی های هوشمند، و لپ تاپ فرمت شود. اکثر کاربران وب‌سایت‌ها را از طریق تلفن جستجو می‌کنند، بنابراین مطمئن شوید که طرح‌بندی تلفن همراه نه تنها در دسترس است، بلکه کاربر پسند نیز هست.

3. ظاهر

یکی دیگر از اجزای حیاتی طراحی وب، ظاهر است. هنگام تمرکز بر ظاهر بصری وب سایت، به مخاطبان خود و طراحی که بیشتر برای آنها جذاب است فکر کنید. یک گزینه چیدمان ایمن انتخاب یک تم پرطرفدار مانند مینیمالیسم است. طراحی جذاب کاربران را وادار می کند تا مدت بیشتری در وب سایت بمانند.

 

ظاهر نیز باید نشان دهنده هویت برند شما باشد. رنگ‌ها، فونت‌ها و گرافیک‌هایی را که می‌توانید مکرراً در وب‌سایت اعمال کنید، انتخاب کنید. با گذشت زمان این سبک با نام تجاری شما مترادف می شود و به برجسته شدن آن کمک می کند. همین موضوع را در سایر پلتفرم‌های خود نیز اعمال کنید. پس از ایجاد هویت برند با موضوع خود، تغییر آن می تواند اثرات نامطلوبی داشته باشد. اطمینان حاصل کنید که موضوعی که در ابتدا انتخاب می‌کنید با روندهای آینده همراه خواهد بود.

4. سئو

سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو تکنیکی است که به وب سایت شما کمک می کند تا در مقایسه با سایر وب سایت هایی که دارای جایگاه مشابه هستند رتبه بالاتری داشته باشد. برای ایجاد سئوی خوب، باید جستجوی کلمات کلیدی انجام دهید تا آنچه را که مخاطبان شما به دنبال آن هستند، پیدا کنید. می‌توانید از نرم‌افزارهای تحلیلی استفاده کنید، با یک شرکت توسعه‌دهنده وب مانند راهکار الکترونیک سهند مشورت کنید، یا برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط به سایت‌های رقبا نگاه کنید. اطمینان حاصل کنید که از دانش کلمات کلیدی خود در فراداده و محتوای وب سایت استفاده می کنید. یادآوری این نکته ضروری است که الگوریتم گوگل برای سئو دائما در حال تغییر است. اگر می خواهید وب سایت شما مرتبط باقی بماند، با به روز رسانی ها همراه باشید.

5. Call to Action

وب‌سایت‌ها باید کاربر را درگیر کنند و یکی از راه‌های دستیابی به این امر، فراخوانی به اقدامات است. اینها عباراتی هستند که به کاربر می گویند چه کاری انجام دهد، مانند «اکنون خرید کنید» و «با ما تماس بگیرید». Call to action باید برجسته باشد و به راحتی برای کاربران پیدا شود. با قرار دادن صحیح آنها در سراسر وب سایت خود، کاربران مدت بیشتری در سایت می مانند.

6. بر روی تصاویر تاکید کنید

کاربران ترجیح می دهند بیشتر دانش را از طریق تصاویر بصری درک کنند تا کلمات. اگر وب سایت شما محصولاتی را نمایش می دهد، مطمئن شوید که تصاویر با کیفیت هستند. همچنین می توانید طرح بندی کارت را در صفحه اصلی قرار دهید. طرح کارت نشان دهنده پیوندهای عنوان با تصاویر و کلمات است. این طراحی وب به کاربران نمایشی بصری از هر عنوان را می دهد که علاقه آنها را افزایش می دهد و آنها را طولانی تر درگیر می کند.

7. سیستم مدیریت محتوا

CMS یا سیستم مدیریت محتوا، ویژگی است که بسیاری از صاحبان کسب و کار از آن غافل هستند. با این حال، بسیار مهم است که وب سایت خود را برای طولانی مدت مرتبط نگه دارید. احتمالاً وب سایت شما در زمان راه اندازی طراحی و چیدمان مناسبی خواهد داشت. با تغییر زمان، رابط های وب سایت تکامل می یابند و وب سایت شما در خطر قدیمی شدن است. برای اطمینان از اینکه همیشه با ایجاد تغییرات با روندها همراه هستید، به CMS نیاز دارید. بدون آن، باید بارها و بارها با یک توسعه دهنده تماس بگیرید تا از طریق کدنویسی تغییراتی ایجاد کنید.

 

8. زمان چرخش

زمان چرخش زمانی است که طول می کشد تا وب سایت شما راه اندازی و اجرا شود. عناصری که به طراحی اضافه می کنید، مانند پیوندها و گرافیک ها، همگی به این زمان بارگذاری اضافه می کنند. گاهی اوقات برای کارآمد ساختن یک وب سایت، افراد بدون در نظر گرفتن زمان چرخش، به اضافه کردن پیوندها ادامه می دهند. اگر یک وب‌سایت بیش از سه ثانیه طول بکشد، کاربران منتظر نمی‌مانند و در عوض به سمت صفحات رقیب می‌روند. وب خود را طوری طراحی کنید که سریع بارگیری شود بدون اینکه اجزای ضروری را از بین ببرید.

پینوشت

ایجاد یک وب سایت کارآمد و با مدیریت خوب نیاز به زمان و تلاش دارد. شما باید ماه ها به طور مداوم روی آن کار کنید و قبل از ایجاد جنبه هایی که مشتریان بالقوه را جذب می کنند، تنظیمات را انجام دهید.

 

حتی پس از آن، شما باید به طور مداوم به رقابت دسترسی داشته باشید و استراتژی های توسعه وب بیشتری را برای ادامه جذب مشتریان جدید و حفظ وفاداری مشتریان قدیمی ادغام کنید.