امروزه بخش بزرگی از جامعه برای حل بزرگترین و کوچکترین مسائل و مشکلاتشان، ابتدا به جستجوی آنلاین اینترنتی می پردازند.
روزانه هزاران بیمار سوالات پزشکی خود را با استفاده از این وبسایت ها مطرح نموده و پاسخ خود را در سریع ترین زمان از پزشکان
به صورت آنلاین دریافت می نمایند.
این روزها هر پزشکی به وب سایت شخصی خودش فکر می کند، اما واقعا ویژگی های سایت پزشکی خوب چیست؟
از ویژگی های کلیدی سایت پزشکی ارزان در تبریز می توان به امکان ضمیمه تصویر ناحیه بیماری و یا آزمایش بیمار، ارسال پاسخ
بیمار به صورت ایمیل، طراحی جذاب و حرفه ای، سریع و امن، و کاربر پسند اشاره کرد.
جامعه ی پزشکان برای معرفی خود و ارائه ی خدمات بهتر، نیازمند سایت پزشکی قوی و جذاب هستند. معرفی رزومه، خدمات آنلاین
مانند رزرو اینترنتی، نشر مقالات و کتاب های خود، ثبت اخبار پزشکی و … مهمترین مسائلی هستند که پزشکان می توانند با طراحی
سایت مختص حرفه ی پزشکی از آن بهره مند گردند.
علاوه بر موارد ذکر شده، کلینیک های پزشکی، درمانگاه ها و بیمارستان ها با داشتن امکاناتی همچون تور مجازی، رزرو و تعیین وقت
آنلاین، نمایش خدمات پزشکی خود و معرفی پزشکان خود، می توانند یک سایت پزشکی کامل را داشته باشند.
یک سایت پزشکی دارای چه قسمت هایی است؟
طراحی سایت پزشکی ارزان در تبریز باتوجه به کارکرد سایت انجام می شود و با توجه به این نکته که این سایت ها دارای کاربردهای
متفاوتی هستند صفحه نخست آن ها با هم فرق خواهد کرد؛ اما عمدتا سایت های پزشکی شامل قسمت های
درباره ما
در این قسمت طراح سایت یا خود پزشک در مورد توانایی های خود صحبت کرده، از افتخارات خود می گویید. البته در این قسمت
پزشک برای جلب توجه بیماران می تواند رزومه تصیلی وکاری خود را به نمایش بگذارد.
تماس با ما
این قسمت شامل فیلدهای است که بینندگان سایت و کاربران می توانند نظرات انتقادات وراهنمایی های مورد نیاز از پزشکان را
بگیرند.
رزرو آنلاین
این قسمت در صورتی که برای یک پزشک استفاده شود از ویژگی خاصی برخوردار نخواهد بود و فقط به منظور رزرو نوبت از آن
استفاده خواهد شد. اما در بیمارستان ها این بخش خود دارای چند زیر ایکون دیگر از قبیل جستجو پزشک، تفکیک پزشکان از لحاظ
تخصص و رزرو آنلاین خواهد بود. در سامنه های مثل شفا داک علاوه بر موارد ذکر شده این قسمت دارای ایکون انتخاب نوع محل
درمان هم هست.
اطلاعات پزشکی و تحقیقات
این قسمت در بیشتر سایت های پزشکی بایستی وجود داشته باشد، چون این ایکون مقالات علمی در مورد بیماری ها و درمان ان ها
در اختیار کاربران می گذارد. درمورد دانشگاه های پزشکی این قسمت شامل روش های جدید درمان و داروهای جدید که حاصل
تحقیقات دانشجویان این دانشگاه ها هم هست.
ثبت کاربر
برخی سایت های پزشکی برای این که بیماران وپزشکان از قسمت های مخصوص به خود استفاده کنند و نیروها وبیماران جدید در
سسامانه اینترنتی آن ها ثبت شوند این قسمت را در سایت خود قرار می دهند. بیماران با عضویت در این قسمت امکان رزرو آنلاین و
رهگیری آن را خواهند داشت. پزشکان نیز در این قسمت می توانند مطلب جدیدی در سایت بگذارند و یا برخی از صفحات را پاک
کنند.
ورود و خروج کاربر
کاربرانی که از پیش در سامانه سایت پزشکی قبلا ثبت نام کرده اند از این قسمت وارد سایت شده و از امکانات آن بهره برده در
نهایت خارج می شوند
سئو وب سایت
سئو یا بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو که مهمترین آن گوگل می باشد دومین هدف پس از طراحی سایت پزشکی می باشد
که باید هر پزشکی آنرا جزو اولویت های خود قرار دهد.
اگر سئو سایت پزشکی را بخواهیم به زبان ساده توضیح دهیم تا شما پزشکان عزیز آنرا به راحتی درک نمایید به این مطلب توجه
نمایید: تصور کنید شما متخصص گوش، حلق و بینی هستید و یک وب سایت پزشکی برای خود راه اندازی کرده اید. حالا فرض کنید
بیماران و کاربران مختلف که در اینترنت از طریق گوکل یا هر موتور جستجویی به دنبال یافتن یک متخصص گوش و حلق و بینی
هستند که از نظر تخصص و شهرت، نامدار و حرفه ای باشد و با خیالی آسوده بتوانند به او اعتماد نمایند. سئو کار یا متخصص سئو
یا شرکت سئو کاری را در نظر بگیرید که وظیفه سئو وب سایت پزشکی شما را بر عهده گرفنه باشد در اینصورت قبل از انجام فرایند
سئو و شروع فعالیت روی سایت شما، از شما میخواهد که چند کلمه کلیدی حوزه و تخصصتان را انتخاب کرده و اعلام نمایید. برای
مثال کلمه “بهترین متخصص گوش، حلق و بینی” کلمه کلیدی است که شما پزشک متخصص این حوزه به سئو کار اعلام کردید، پس
از انجام عملیات سئو کردن و پیاده سازی تکنیک ها و ترفندهای سئو، در صورتی که سئو وب سایت شما به خوبی، استاندارد و حرفه
ای انجام شده باشد(هم از نظر تکنیکال و هم محتوا) می بایست با جستجو کردن این کلمه در گوکل، وب سایت شما در صفحه اول و
ترجیحا ۵ جایگاه اول نمایش داده شود. در اینصورت میتوان گفت سئو سایت پزشکی شما قدرتمند است و اصولی، استاندارد و حرفه
ای انجام و پیاده سازی شده است.
در پایان چند نکته در مورد طراحی سایت پزشکی
طراحی سایت پزشکی به عنوان رزومه شما خواهد بود. بیماران میتوانند با مراجعه به سایت پزشکی شما سوابق و فعالیتها را
مشاهده کرده و با حس اعتماد بیشتر به مطب شما مراجعه کنند.
اگر جستجویی در سایتها پزشکان جراح داشته باشید در بالای نتایج با تبلیغات گوگل مواجه خواهید شد که صفحات پزشکان جراح
مختلف را بر اساس موقعیت شما نمایش خواهد داد. میتوانید با هزینه کردن و تبلیغات گوگل ادز سایت پزشکی خود را در نتیجه
بالا نمایش داده و کسانی که به دنبال جراحی زیبایی یا دندان پزشکی هستند را وارد سایت خود کنید.
ارائه مشاوره رایگان در زمینه تخصصی میتواند روی برندینگ پزشکی شما تاثیر مثبت گذاشته و دیگران نیز با معرفی سایت پزشکی
خود به سایر افراد شما را معرفی کنند.
بیشتر پزشکان در وبسایت خود به ارائه مقالات علمی در زمینه تخصص خود میپردازند و به صوت هدفمند سعی میکنند بیماران را
از طریق همان محتوای علمی به سمت خود جذب کرده و تعداد مراجعه بیماران را به مطب خود افزایش دهند.