اخبارو مقالات

4 روند نوآورانه طراحی وب برای سال 2022

 

 

طراحی وب همه چیز در مورد نگاه به آینده است. به دلیل ارتباط آن با فناوری، قلمرو دیجیتال می تواند هر سال ویترینی برای نوآوری های جدید در انیمیشن، تعامل و غوطه وری کلی باشد. و سال 2022 انتظار زیادی را می دهد، همانطور که به زودی در روندهای طراحی وب زیر خواهیم دید.

 

دهه های 80 و 90 در حال بازگشت هستند، تایپوگرافی نقش اصلی را ایفا می کند و انیمیشن زنده به ارتفاعات جدیدی صعود می کند. در همین حال، سبک‌های بصری، طیف وسیعی را از فن‌آوری فوق‌العاده بالا تا دست‌سازهای عجیب و غریب اجرا می‌کنند.

 

در مجموع، سال 2022 در حال شکل گیری است تا یک ورودی متنوع و آزمایشی در سالنامه های دیجیتال باشد. اما قبل از اینکه وارد این سال جدید شجاع شویم، بیایید 4 روند نوآورانه طراحی وب را که در سال 2022 در راه است، پیش نمایش کنیم.

طراحی وب همه چیز در مورد نگاه به آینده است. به دلیل ارتباط آن با فناوری، قلمرو دیجیتال می تواند هر سال ویترینی برای نوآوری های جدید در انیمیشن، تعامل و غوطه وری کلی باشد. و سال 2022 انتظار زیادی را می دهد، همانطور که به زودی در روندهای طراحی وب زیر خواهیم دید.

در مجموع، سال 2022 در حال شکل گیری است تا یک ورودی متنوع و آزمایشی در سالنامه های دیجیتال باشد. اما قبل از اینکه وارد این سال جدید شجاع شویم، بیایید 9 روند نوآورانه طراحی وب را که در سال 2022 در راه است، پیش نمایش کنیم.

1. طراحی ممفیس

-

طراحی ممفیس - یکی از زیبایی شناسی های تعیین کننده برای دهه 1980 - گاهی اوقات به عنوان یک سبک شیک در نظر گرفته می شود که بسیاری از الگوها و اشکال آشفته را با هم جفت می کند. در زمان خود، طراحی ممفیس رد مینیمالیسم و ​​ذائقه‌های فرضی بالای منتقدان هنری بود و طراحی را همزمان رنگارنگ‌تر، قابل دسترس‌تر و ماجراجویانه‌تر از آنچه بود می‌کرد.

این نگرش به‌ویژه امروزه زمانی که رویکردهای حداقلی به دریایی از رابط‌ها منتهی شده‌اند که بسیار یکنواخت هستند (در عین حال که شهودی هستند) صادق است. پس جای تعجب نیست که چرا بسیاری از طراحان وب برای انفجار شخصیتی رنگارنگ به طراحی ممفیس روی می آورند که هیچ بازدیدکننده ای به زودی فراموش نخواهد کرد.

2. تصویر قهرمان تایپوگرافی

-

به عنوان اولین قسمت از یک وب سایت که بازدیدکنندگان می بینند، تصویر قهرمان باید بیانیه ای را بیان کند. طراحان وب 2022 این ایده را با تصاویر قهرمان تایپوگرافی به دل می گیرند.

اساساً، این بخش‌های قهرمان، تصاویر را به طور کلی کاهش می‌دهند یا حذف می‌کنند تا به خود پیام اجازه دهند وزن اولین برداشت را تحمل کند. این بخش‌های قهرمان به جای اینکه به‌عنوان بی‌حساب به نظر برسند، در سادگی خود جسورانه هستند. آنها مانند یک تیتر خبری جذاب توجه را جلب می کنند. و در طول مسیر، آنها ویترین عالی برای برخی از سبک های حروف خلاقانه و سلیقه ای ارائه می دهند.

3. انقلاب یکپارچهسازی با سیستمعامل

-

همانطور که ظهور وب جهانی به طور فزاینده ای به خاطره ای دور تبدیل می شود، طراحان وب جدید امروزی از آن روزهای اولیه غرب وحشی الهام می گیرند. به اصطلاح وب 1.0 دهه 90 با رنگ‌های پس‌زمینه روشن، طرح‌بندی جداول قابل مشاهده و حروف رباتیک مانند Courier مشخص می‌شد.

 

اگرچه همه اینها با نتایج غم انگیز و اغلب خنده دار اجرا شد، طراحان وب سال 2022 با بهره مندی از نزدیک به 30 سال تجربه جمعی طراحی، این روند را احیا می کنند.

در حالی که اینترنت دهه 90 ویترینی از حیله‌ها، گرافیک‌ها و رنگ‌های غیرضروری بود، اما زمانی بود که هنوز قوانین نوشته نشده بودند - زمانی که «طراح وب» حتی یک حرفه هم نبود. طراحانی که از آن زمان به وجود آمدند - بر اساس استانداردهای صنعتی - اکنون آن روزهای اولیه را به عنوان بستری برای خلاقیت نامحدود (برای بهتر یا بدتر) می بینند.

4. مرزهای قابل مشاهده

-

طراحی وب دوست دارد یک حس سحر و جادو ایجاد کند - یا حداقل این توهم را ایجاد کند که محتوا توسط یک دست نامرئی مرتب شده است و به شکل آزاد در فضای دیجیتال شناور است. البته واقعیت این است که وب سایت ها بر اساس یک شبکه سخت ساخته شده اند و با کد نگه داشته می شوند. برای سال 2022، طراحان وب به دنبال این هستند که با طرح‌بندی‌هایی که پایه و اساس آن‌ها را از طریق حاشیه‌ها و قاب‌های ساده آشکار می‌کنند، کمی واقعی‌تر شوند.

 

یک شبکه قابل مشاهده این مزیت آشکار را دارد که یک بخش را از یکدیگر متمایز می کند. این کار اسکن صفحه را آسان‌تر می‌کند و در عین حال محتوای بیشتری را بدون احساس شلوغی صفحه ممکن می‌سازد. این حاشیه‌های ساده همچنین به وب‌سایت‌ها حسی ظریف و قدیمی می‌بخشد که به خوبی با دیگر گرایش‌های همجوار دهه 90 که بازمی‌گردند، جفت می‌شود.