اخبارو مقالات

طراحی سایت چیست (و چگونه آن را درست انجام دهم)؟

طراحی سایت چیست (و چگونه آن را درست انجام دهم)؟

Awebsite یک وب سایت است، درست است؟

اشتباه. یک وب سایت قدیمی، گیج کننده یا خراب به برند شما آسیب می رساند. ما نمی گوییم که ممکن است به برند شما آسیب برساند، ما می گوییم که به آن آسیب می رساند.

 

بنابراین چگونه می توانید خود را برای موفقیت آماده کنید؟ شما می توانید یک وب سایت عالی ایجاد کنید و از همان ابتدا طراحی سایت خود را کاملاً میخکوب کنید. اما در واقع طراحی سایت چیست؟ اگر می خواهید بدانید طراحی وب چیست، چرا اینقدر اهمیت دارد و چگونه آن را درست انجام دهید، ادامه مطلب را بخوانید.

طراحی سایت چیست؟

-

طراحی سایت با گرافیک سفارشی

 

طراحی سایت چیزی است که ظاهر و احساس کلی را هنگام استفاده از یک وب سایت ایجاد می کند. این فرآیند برنامه ریزی و ساخت عناصر وب سایت شما، از ساختار و چیدمان گرفته تا تصاویر، رنگ ها، فونت ها و گرافیک است.

 

طراحی سایت دارای اجزای متعددی است که با هم کار می کنند تا تجربه نهایی یک وب سایت را ایجاد کنند، از جمله طراحی گرافیکی، طراحی تجربه کاربر، طراحی رابط، بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و تولید محتوا. این عناصر تعیین می کنند که یک وب سایت چگونه به نظر می رسد، احساس می کند و در دستگاه های مختلف کار می کند. اگر می خواهید در مورد کل فرآیند بیشتر بدانید، این راهنمای عمیق در ساخت یک وب سایت را بررسی کنید.

طراحی سایت با توسعه وب متفاوت است، که کدنویسی واقعی است که باعث می شود یک وب سایت کار کند. وقتی در حال ساختن یک وب سایت هستید، هم به طراحی وب و هم به توسعه وب نیاز دارید. اگرچه می توانید طراحان وب را بیابید که توسعه دهندگان وب و UX نیز هستند، اینها مجموعه مهارت های متمایز هستند

طراحان وب ایده های شما را می گیرند و آنها را به مدلی تبدیل می کنند که نشان می دهد وب سایت آینده شما چگونه خواهد بود. طراحان وب بخش خلاقانه طراحی یک وب سایت را انجام می دهند.

توسعه دهندگان وب – که گاهی اوقات مهندسان یا کدنویس ها نیز نامیده می شوند – ماکتی را که طراح وب شما ساخته است، می گیرند و آن را به یک زبان برنامه نویسی ترجمه می کنند تا بتوان آن را در وب نمایش داد. آنها وب سایت ها را کاربردی می کنند، که اغلب به معنای ویجت های کدگذاری سفارشی و ابزارهای دیگر است.

 

یک توسعه دهنده تجربه کاربری که به عنوان توسعه دهنده UX نیز شناخته می شود، کسی است که وب سایت شما را کاربرپسند می کند. آنها مهارت های فنی و همچنین مهارت های طراحی دارند و آنها را به کار می اندازند تا وب سایت هایی را ایجاد کنند که بازدیدکنندگان را جذب و نگه می دارد.

چرا طراحی وب سایت مهم است؟

برداشت اول واقعا مهم است. ما نمی توانیم به اندازه کافی بر این نکته تأکید کنیم: اگر حضور قوی در وب نداشته باشید، برند خود را عقب نگه می دارید.

 

مشتریان بالقوه ای که در وب برای نام تجاری شما جستجو می کنند و چیزی پیدا نمی کنند، ممکن است فکر کنند که شما از کار افتاده اید. اگر آنها جستجو کنند و چیزی پایین‌تر از حد را پیدا کنند، این تصور را خواهند داشت که شما چندان به شرکت یا محصول خود اهمیت نمی‌دهید. هر رابطه ای که در وب سایت شما شروع می شود با درست کردن طراحی وب خود به یک رابطه عالی تبدیل کنید.

 

اکنون که می دانید چیست و چه کسی چه کسی است، بیایید به برخی از نشانه های برجسته طراحی وب عالی و آنچه که آن را از طراحی وب نه چندان عالی متمایز می کند نگاهی بیندازیم.

طراحی وب خوب چگونه به نظر می رسد؟

-

طراحی سایت خوب ذهنی نیست. با انواع دیگر طراحی، مانند تصویرسازی یا طراحی برچسب، بسیاری از آنچه که "خوب" را تشکیل می دهد به سلیقه بیننده بستگی دارد. با طراحی وب، مرز بین "خوب" و "نه خوب" بسیار مشخص تر است. یک وب‌سایت با طراحی خوب، وب‌سایتی است که تجربه‌ای را که بازدیدکننده شما به دنبال آن است، به‌طور کامل ایجاد می‌کند.

طراحی وب که کار می کند، طراحی سایت است که تبدیل می کند. در webspeak، "تبدیل" به معنای وادار کردن کاربر به انجام یک عمل خاص است. هنگامی که کاربر اقدامی را که وب سایت شما برای انجام آن تنظیم کرده است دنبال می کند، وب سایت شما یک تبدیل ایجاد می کند. تبدیل ها می تواند هر چیزی باشد، مانند ثبت نام در خبرنامه، خرید، افتتاح حساب یا دسترسی به محتوای بیشتر در وب سایت.

 

طراحی سایت موثر چند عنصر مختلف را برای ارتقاء تبدیل به هم می آورد. این شامل:

 

استفاده قانع کننده از فضای منفی

انتخاب‌هایی که به وضوح برای کاربر ارائه شده است (هر چه کاربر انتخاب‌های کمتری داشته باشد، احتمال سردرگمی و سردرگمی او کمتر می‌شود)

فراخوان های آشکار و واضح برای اقدام

حواس پرتی محدود و سفر کاربر به خوبی فکر شده (یعنی فقط استفاده از تصاویر و متنی که 100٪ با موضوع صفحه مرتبط است، فقط دکمه هایی را نشان می دهد که به اقدامات دلخواه منجر می شوند و استفاده از تغییرات فونت برای تأکید و فراخوانی برای اقدام، نه فقط به خاطر داشتن فونت های مختلف)

طراحی ریسپانسیو (طراحی که اندازه را تغییر می دهد و به صفحه کاربر تغییر جهت می دهد، وب سایت را برای استفاده در هر دستگاهی آسان می کند: تلفن، تبلت، لپ تاپ یا مرورگر دسکتاپ.

فونت‌هایی با اندازه مناسب که از یک سلسله مراتب پیروی می‌کنند (به «حواس‌پرتی محدود» مراجعه کنید)

محتوا و تصاویر مرتبط و با کیفیت که توجه خوانندگان شما را جلب می کند

تعادل بین مقدار متن و تصاویر در هر صفحه (متن بیش از حد می‌تواند بازدیدکننده را تحت تأثیر قرار دهد، متن بسیار کم می‌تواند به همان اندازه باعث عدم تعامل شود)