اخبارو مقالات

3ایده خلاقانه طراحی سایت برای کمک به زمانی که گیر کرده اید

3ایده خلاقانه طراحی سایت برای کمک به زمانی که گیر کرده اید

 

پیدا کردن خود را از ایده برای هر طراح وب نامطلوب است. دلایل زیادی برای آن وجود دارد - کار تکراری، کار بیش از حد و موارد دیگر. برای یافتن ایده های جدید، به رویکردهای جدید نیاز دارید. کشف کنید که کجا و چگونه ایده های جدید طراحی سایت را پیدا کنید.

دلایل زیادی وجود دارد که چرا شما ممکن است در یک پروژه گیر کرده باشید. شاید مشتری اخیر شما در مورد آنچه می‌خواهد بسیار مبهم باشد و شما نمی‌دانید از کجا شروع کنید. یا، شاید پس از مدت طولانی کار بی وقفه، احساس خستگی و بی الهام شدن می کنید. یا، شاید، وب‌سایت‌هایی را برای همان نوع مشتریان طراحی کرده‌اید که فرصتی برای تمرین عضلات خلاق خود ندارید.

دلیل هر چه که باشد، زمانی که وظیفه شما خلاق بودن است، احساس گیر افتادن بسیار رایج است. اما، تا زمانی که فرآیندی برای کمک به ایجاد ایده‌های طراحی وب جدید دارید، می‌توانید موانع پیش روی خود را از بین ببرید.

 

در این مقاله، ما قصد داریم به 3 کاری که می‌توانید انجام دهید تا خلاقیت خود را تقویت کنید، همراه با منابعی که می‌توانید برای دفعه بعد که به آن نیاز داشتید نشانه‌گذاری کنید، بررسی می‌کنیم.

10 ایده کاربردی طراحی وب سایت

    1. یک فرآیند گام به گام را کنار هم قرار دهید

    2. خود را دوباره با اصول طراحی وب آشنا کنید

    3. در مورد جدیدترین روندهای طراحی تحقیق کنید

    4. صفر در یک عنصر کوچک

    5. تغییر از دسکتاپ به موبایل

    6. با Extremes آزمایش کنید

    7. روی یک وب سایت در یک طاقچه متفاوت کار کنید

    8. در یک دوره آموزشی شرکت کنید یا یک آموزش بخوانید

    9. به سایر آثار خلاقانه نگاه کنید

    10. به پیاده روی بروید

3 ایده کاربردی طراحی وب سایت

 

وقتی احساس می‌کنید انگیزه ندارید، بی‌انگیزه یا فقط گیر افتاده‌اید، این چیزی است که می‌توانید انجام دهید تا ایده‌های جدید طراحی سایت را دوباره به جریان بیندازید:

1. یک فرآیند گام به گام را کنار هم قرار دهید

 

کار بدون فرآیند می تواند به شدت برای جریان یک طراح وب مضر باشد – به خصوص زمانی که در علف های هرز هستید، احساس غرق شدن می کنید و در تلاش برای ارائه چیزی جدید هستید.

 

به جای اینکه مغزتان را مجبور کنید که همیشه در حالت بیش از حد کار کند، یک فرآیند گام به گام ایجاد کنید که این بهم ریختگی غیر ضروری را از مغز شما پاک کند.

 

بهتر از آن، طرح خود را ایجاد کنید و آن را در نرم افزار مدیریت وظایف خود الگوسازی کنید تا بتوانید آن را برای همه مشاغل خود تغییر دهید.

 

به عنوان مثال، Trello یک پلت فرم رایگان است که مستندسازی و سازماندهی پروژه های وب سایت را بسیار آسان می کند:

با قرار دادن جزئیات هر شغل در چارچوبی مانند این، مغز خود را از نگرانی یا یادآوری آنها رها می کنید. این باید به شما فضایی بدهد تا دوباره خلاقانه فکر کنید

2. خود را دوباره با اصول طراحی وب آشنا کنید

 

وقتی می‌خواهید ایده‌های خلاقانه طراحی سایت داشته باشید، به راحتی می‌توانید از جدید بودن آنها مطلع شوید. اما هیچ کس هرگز نگفته است که برای اینکه یک وب سایت خوب باشد باید کاملاً جدید باشد.

 

در واقع، یک اصل طراحی وب وجود دارد که به این موضوع می پردازد. قانون جاکوب توضیح می دهد که: «کاربران بیشتر وقت خود را در سایت های دیگر می گذرانند. این بدان معناست که کاربران ترجیح می‌دهند سایت شما مانند سایر سایت‌هایی که قبلاً می‌شناسند کار کند."

 

اگر متوجه شدید که در مورد جدید بودن یا آزمایشی بودن وب سایتی که روی آن کار می کنید وسواس دارید، ایده خوبی است که کاری را که انجام می دهید متوقف کنید و اصول اولیه UX خوب را مرور کنید. با برگرداندن آن به اصول، تمرکز خود را مجدداً بر روی موارد مورد نیاز متمرکز خواهید کرد و سپس در صورت منطقی بودن، می توانید نکات خلاقانه را اضافه کنید.

3. در مورد جدیدترین روندهای طراحی تحقیق کنید

 

اگر مشکل معکوس دارید و در تلاش برای برداشتن گام بعدی پس از ایجاد یک پایه محکم برای وب سایت خود هستید، مدتی را صرف تحقیق در مورد روندهای اخیر طراحی کنید.

 

چهره وب همیشه در حال تغییر است، به طوری که به سختی می توان با همه روندهای شناور در اطراف همراهی کرد. شما هرگز نمی دانید اگر شروع به کاوش در آنها کنید چه اتفاقی می افتد.

 

می‌توانید با جمع‌بندی Elementor از آخرین روند طراحی وب شروع کنید:

 

    فونت های سریف زیبا

    جلوه های تایپوگرافی بازیگوش

    ایموجی ها

    رنگ های روشن

    رنگ های منفی

    تصاویر بافت سیاه و سفید

    خطوط مشکی

    اشکال ساده

    عکس های خلاقانه و غیر معمول محصول

    هنر کلاژ

    سوررئالیسم یکپارچه

    منوهای گالری را نگه دارید