اخبارو مقالات

طراحی سایت چیست؟

 طراحی سایت چیست؟

 طراحی سایت به طراحی سایت هایی گفته می شود که در اینترنت نمایش داده می شوند. معمولاً به جنبه‌های تجربه کاربر توسعه وب‌سایت اشاره دارد تا توسعه نرم‌افزار. طراحی وب در گذشته بر طراحی سایت برای مرورگرهای دسکتاپ متمرکز بود. با این حال، از اواسط دهه 2010، طراحی برای مرورگرهای موبایل و تبلت اهمیت روزافزونی پیدا کرده است.

طراحی سایت ارزان در تبریز،طراحی نرم افزار های خاص منظوره،پشتیبانی سایت،طراحی سایت در تبریز،طراحی سایت شرکتی در تبریز،طراحی سایت فروشگاهی در تبریز

یک طراح وب روی ظاهر، چیدمان و در برخی موارد محتوای یک طراحی سایت کار می کند. برای مثال، ظاهر به رنگ ها، فونت ها و تصاویر استفاده شده مربوط می شود. Layout به چگونگی ساختار و طبقه بندی اطلاعات اشاره دارد. یک طراحی سایت خوب برای استفاده آسان، از نظر زیبایی شناسی دلپذیر است و با گروه کاربری و برند وب سایت مناسب است. بسیاری از صفحات وب با تمرکز بر سادگی طراحی شده اند، به طوری که هیچ اطلاعات و عملکرد اضافی که ممکن است حواس کاربران را پرت کند یا گیج کند ظاهر نمی شود. از آنجایی که سنگ اصلی خروجی یک طراح وب سایتی است که برنده و اعتماد مخاطبان هدف را تقویت می کند، حذف تا حد ممکن نقاط بالقوه ناامیدی کاربر یک ملاحظه حیاتی است.

 

دو تا از متداول ترین روش ها برای طراحی سایت هایی که هم در دسکتاپ و هم در موبایل به خوبی کار می کنند، طراحی واکنش گرا و تطبیقی ​​است. در طراحی واکنشگرا، محتوا بسته به اندازه صفحه نمایش به صورت پویا حرکت می کند. در طراحی تطبیقی، محتوای وب‌سایت در اندازه‌های طرح‌بندی که با اندازه‌های رایج صفحه نمایش مطابقت دارد، ثابت می‌شود. حفظ یک چیدمان که تا حد امکان هماهنگ بین دستگاه ها باشد برای حفظ اعتماد و تعامل کاربر بسیار مهم است. از آنجایی که طراحی پاسخگو می تواند مشکلاتی را در این زمینه ایجاد کند، طراحان باید در کنار گذاشتن کنترل بر نحوه ظاهر شدن کار خود مراقب باشند. اگر آنها مسئول محتوا نیز باشند، در حالی که ممکن است نیاز به گسترش مهارت خود داشته باشند، از مزیت کنترل کامل محصول نهایی لذت خواهند برد.

تاریخچه طراحی سایت  

اولین وب سایت جهان در سال 1991 و توسط فردی با نام تیم برنرزلی ایجاد شد. این فرد که با نام مختلف وب هم شناخته می شود، اولین وب سایت را در تاریخ گفته شده به ثبت رساند. اختراع تیم باعث شد تا زندگی چند میلیارد انسان تحت تاثیر قرار گیرد. اولین وب سایت تاریخ، از یک متل و ارتباط الکترونیکی استفاده شد. جالب است بدانید که این وب سایت قابلیت ارسال ایمیل را نیز دارد. این سایت فوق العاده ساده که هنوز هم در دسترس کاربران است، هیچ گرافیک، متن یا رنگی ندارد. شما با مراجعه به آدرس آن می تواند وضعیت طراحی سایت در روز های اولیه ایجاد شدن اینترنت را مشاهده کنید. در این وب سایت شما فقط می توانید یک عدد متن را مشاهده نمایید. آدرس اولین وب سایت ساخته شده در دنیا info.cern.ch است.

همانطور که به طراحی مجدد وب سایت خود نگاه می کنید، ممکن است اهمیت طراحی وب سایت را تعجب کنید. چگونه بر مخاطبان و کسب و کار شما تأثیر می گذارد؟ بیایید به پنج دلیل مهم بودن طراحی وب نگاه کنیم.

طراحی سایت ارزان در تبریز،طراحی نرم افزار های خاص منظوره،پشتیبانی سایت،طراحی سایت در تبریز،طراحی سایت شرکتی در تبریز،طراحی سایت فروشگاهی در تبریز

1. اولین برداشت را ایجاد می کند

هنگامی که مخاطبان شما از وب سایت شما بازدید می کنند، اولین تصور آنها را از کسب و کار شما به آنها می دهد. آنها در عرض چند ثانیه درباره کسب و کار شما قضاوت خواهند کرد. در این چند ثانیه اول، شما می خواهید تاثیر مثبتی روی مخاطبان خود بگذارید.

 

اگر وب سایت شما نامطلوب یا قدیمی به نظر می رسد، مخاطبان شما بلافاصله تصور منفی از کسب و کار شما خواهند داشت. آنها وب سایت شما را جذاب نمی بینند، که آنها را از صفحه شما منصرف می کند. شما سرنخ ها را از دست خواهید داد زیرا آنها صفحه شما را به صفحه رقیب ترک می کنند.

 

طراحی سایت مهم است زیرا بر نحوه درک مخاطب از برند شما تأثیر می گذارد. تأثیری که روی آنها می گذارید می تواند آنها را وادار کند که در صفحه شما باقی بمانند و در مورد تجارت شما اطلاعات کسب کنند یا صفحه شما را ترک کنند و به یک رقیب روی بیاورند. یک طراحی وب خوب به شما کمک می کند تا سرنخ های خود را در صفحه خود نگه دارید.

کلام آخر

امیدواریم این مقاله به شما در درک بهتر نکات ضروری در طراحی وب کمک کرده باشد. بیایید نگاهی به برخی از عناصر کلیدی در طراحی وب سایتی که هم زیبا و هم کاربردی است بیاندازیم:
 

  1. کاربر همیشه حرف اول را می زند: تجربه کاربری باید در خط مقدم طراحی شما باشد، زیرا کاربران شما در نهایت کسانی هستند که تعیین می کنند آیا وب سایت شما ارزش بازدید دارد یا خیر.
  2. بهترین طراح سایت را برای نیازهای خود انتخاب کنید: از خود بپرسید که وظایف اصلی وب سایت شما چیست و سازنده وب سایتی را انتخاب کنید که اطمینان حاصل کند که این نیازها برآورده می شوند.
  3. متعادل کردن عناصر بصری: حفظ تعادل بین متن، گرافیک، چند رسانه ای و طرح رنگی خود برای جلوگیری از تحریک بیش از حد وب سایت که از پیام هایی که می خواهید منتقل کنید، بسیار مهم است.

اکنون که به اصول اولیه در طراحی وب سایت تسلط دارید، حتماً پست های بیشتری را بررسی کنید تا در مورد انواع سازندگان وب سایت، گرایش های طراحی، عناصر طراحی و موارد دیگر بیشتر بدانید