اخبارو مقالات

اهمیت تجربه کاربری در طراحی سایت پزشکی

 

مردم به طور فزاینده ای برای نیازهای روزمره خود - از جمله سلامتی خود - به گوشی های هوشمند و سایر دستگاه های الکترونیکی خود روی می آورند. این بدان معناست که وب سایت های پزشکی باید مدرن، موثر و از نظر عملکردی دوستانه باشند.

وب سایت ها بیش از هر زمان دیگری به یک دارایی برای مشاغل تبدیل می شوند و اقدامات پزشکی نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

طراحی سایت ارزان-طراحی سایت در تبریز-طراحی سایت ارزان در تبریز

محتوا، طراحی و ابتکارات بازاریابی آنلاین برای اینکه یک وب سایت عالی در نظر گرفته شود و باعث رشد درآمد شود کافی نیست. احساس کاربران شما در هنگام استفاده از وب سایت شما بسیار مهم است.

 

وب سایت های پزشکی باید به گونه ای ساخته شوند که چیزی بیش از یک کارت ویزیت یا یک بیلبورد تبلیغاتی نباشد - این وب سایت ها باید به عنوان بسترهای اطمینان بخش و آموزشی برای بیماران عمل کنند.

تجربه کاربری چیست؟

تجربه کاربری (UX) آخرین مورد از یک گروه از کلمات کلیدی برای وب سایت های موفق و به طور کلی بازاریابی اینترنتی است. UX به تجربه کلی یک فرد با استفاده از یک محصول، در این مورد یک وب سایت، با تمرکز ویژه بر سهولت استفاده اشاره دارد. این توصیف می کند که فرد در طول تعامل چه احساسی دارد.

 

UX موفق در مورد برآوردن نیازهای کاربر و در عین حال ادغام سادگی با ظرافت است. کاربران معمولاً تجربیات وب سایت خود را بر اساس برخی یا همه عوامل زیر ارزیابی می کنند:

 

زمانی که طول می کشد تا وب سایت و صفحات فرود بارگذاری شوند

  • در دسترس بودن پشتیبانی مشتری
  • لحن کپی در وب سایت و همچنین انتخاب رنگ
  • چقدر سایت خوب کار میکنه
  • محتوای بازاریابی در سایت
  • نحوه ارائه مسائل مالی

UX همان "قابلیت استفاده" نیست، اما هر دو چیز مهمی هستند که باید هنگام طراحی وب سایت پزشک خود در نظر بگیرید. باید مطمئن شوید که پاسخ هر دو سوال زیر "بله" است:

 

"آیا کاربران می توانند اهداف خود را در وب سایت من انجام دهند؟"

آیا کاربران بهترین تجربه ممکن را در وب سایت من دارند؟

اگر استراتژی UX شما با هر دو این معیارها مطابقت نداشته باشد، ممکن است بیماران موجود را از دست بدهید و باعث شوید که بیماران احتمالی به جای دیگری برای ارائه دهنده دیگری بروند.

بیماران به دنبال چه هستند؟

داشتن اطلاعات مناسب در مکان‌های در دسترس، شروع خوبی برای ایجاد یک تجربه کاربری مثبت در وب‌سایت پزشکی شما است، اما بیماران زمانی که اطلاعات مراقبت‌های بهداشتی را دنبال می‌کنند به دنبال چیزی شخصی‌تر هستند. سه ویژگی اصلی وجود دارد که می تواند به تسهیل این احساس شخصی کمک کند، از جمله:

 

عوامل انسانی. وب‌سایت‌های پزشکی باید موقعیت‌های مختلفی را که ممکن است بیماران با آن‌ها مواجه شوند - از جمله بینایی ضعیف یا تغییر یافته، اختلال شناختی یا مهارت کم - که ممکن است مانع از توانایی آنها در برقراری ارتباط آسان شود، در نظر بگیرند.

 

زمینه خانوادگی خانواده ها اغلب نقش مهمی در مراقبت های بهداشتی افراد دارند. طراحی سیستمی که به مراقبان اجازه می دهد با ارائه دهندگان سلامت و سپس با بیمار ارتباط برقرار کنند، می تواند به ساده سازی مراقبت، کاهش ناامیدی ها و ایجاد فرصت های جدید کمک کند.

 

احساسی بودن هنگام تهیه پیش نویس برای وب سایت های پزشکی، به ویژه برای شرایط سلامتی به خصوص استرس زا، وضعیت عاطفی بالقوه بیماران باید در نظر گرفته شود.

سلامتی یک تجربه شخصی است، حتی آنلاین

UX برای هر کسب‌وکاری مهم است که هنگام طراحی وب‌سایت خود به آن توجه شود، اما سازمان‌های مراقبت‌های بهداشتی به ویژه در برابر عواقب یک استراتژی بد UX آسیب‌پذیر هستند. بیماران از وب‌سایت‌های پزشکی بازدید می‌کنند و انتظار دارند که آنها به عنوان یک پورتال به راحتی در دسترس برای سوابق اطلاعات شخصی و سلامتی خود باشند. بیماران وقتی مریض هستند یا حتی سعی می کنند از خود مراقبت کنند، نمی خواهند به وب سایت های گیج کننده و غیر مفید پیمایش کنند.

 

در نهایت، توسعه UX مثبت در مراقبت های بهداشتی مستلزم تمرکز بر بهبود تعاملات کیفی بین بیمار و سازمان است. ارتباط بین وب سایت و بیمار باید به اندازه کافی واقعی باشد که به نظر می رسد یک انسان در طرف مقابل وجود دارد. تجربیات مثبت در وب‌سایت‌های سلامت می‌تواند منجر به افزایش مشارکت بیمار، علاقه بیشتر به خدمات بهداشتی شما شود که ممکن است در ابتدا به دریافت از سازمان شما فکر نکرده باشند و احتمال بیشتری دارد که محتوا و برند شما را با افراد دیگر به اشتراک بگذارند. در مجموع، UX به بهینه سازی نرخ نگهداری بیمار و در عین حال جذب بیماران جدید کمک می کند.

 

به عنوان یک مزیت اضافی، در ارائه یک تجربه کاربری بهتر برای بیماران خود، در نهایت به کاهش بار کاری کارکنان اداری خود کمک می کنید. وقتی وب‌سایت شما اجازه می‌دهد تا قرارهای ملاقات آنلاین، برای گزارش و ارسال نتایج آزمایش، و برای تسهیل ارتباط عمومی بین بیمار و مطب بدون تلفن، به کارکنان اداری برای انجام بسیاری از وظایف داخلی آزاد شود. احتمالاً در لیست کارهای آنها قرار دارد