اخبارو مقالات

پشتیبان گیری وب سایت چیست؟

اهمیت پشتیبان گیری از وب سایت تا زمانی که ضروری نباشد ذکر نشده است. اما زمانی که سرنوشت سایت شما به داشتن یک نسخه پشتیبان از وب سایت بستگی دارد، خود را به خاطر انجام ندادن آن سرزنش خواهید کرد.

 

با پشتیبان گیری منظم از سایت خود از هر گونه مشکلی جلوگیری کنید. این مقاله اهمیت پشتیبان گیری از وب سایت را توضیح می دهد.

 

هر روز صبح از خواب بیدار می شوید و دندان های خود را مسواک می زنید. این یک عادت خوب است. عادت کنید از سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید یا این مسئولیت را به یک آژانس پشتیبانی و نگهداری بسپارید.

طراحی سایت ارزان در تبریز،شرکت های طراحی سایت در تبریز-طراحی سایت،سئو و پشتیبانی،راه اندازی شبکه

 

 

پشتیبان گیری وب سایت چیست؟

پشتیبان‌گیری وب‌سایت یک کپی از تمام فایل‌های مهم ذخیره شده در یک منبع خارجی است. شما تصمیم می گیرید که دقیقا چه چیزی را در پشتیبان گیری قرار دهید.

 

از کدام فایل ها باید نسخه پشتیبان تهیه کنید؟

  • فایل های اصلی
  • تم، افزونه ها، آپلودها
  • فایل های پیکربندی
  • پایگاه داده
  • اطلاعات ارزشمند دیگر

پشتیبان گیری تضمین اصلی بازیابی کامل سایت شما پس از هر گونه مشکل و خرابی است.

 

پشتیبان‌گیری از سایت کمک می‌کند اگر به‌طور ناخواسته برخی از عناصر مهم را حذف کنید، یک موضوع یا افزونه/ماژول به سایت شما آسیب برساند، یا اگر وب‌سایت هک شود.

آیا پشتیبان گیری از وب سایت لازم است؟

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، اهمیت پشتیبان‌گیری از وب‌سایت را می‌توان با اهمیت تمیز نگه‌داشتن دندان‌هایتان یا انجام پشتیبان‌گیری در رایانه‌تان مقایسه کرد.

 

تهیه نسخه پشتیبان از وب سایت ضروری است. آنها امکان بازیابی وب سایت خود را با جزئیات جزئی در صورت بروز مشکل فراهم می کنند. پشتیبان گیری یکی از مراحل اساسی برای ایجاد یک وب سایت ایمن است.

چرا پشتیبان گیری از وب سایت شما مهم است؟

دلایل زیادی وجود دارد که پشتیبان گیری از وب سایت شما مهم است. بیایید با هم نگاهی دقیق‌تر به موضوع اصلی بیندازیم.

کامپیوتر شما ممکن است خراب شود

ذخیره کردن نسخه پشتیبان در حافظه رایانه شما به خوبی همه جا است، اما نباید مکان اصلی باشد. کامپیوترها هم خراب می شوند. برای داشتن خوابی واقعا آرام و شیرین در شب، باید یک نسخه پشتیبان در 3 مکان ذخیره کنید:

 

  • روی کامپیوتر
  • در انبار ابری
  • در سایت زنده
  • ویروس ها می توانند به آرامی اسناد مهم را از بین ببرند

بدافزارها و ویروس ها تنها با هدف آسیب رساندن به سایت شما در اینترنت قرار می گیرند. هنگامی که در سایت شما قرار می گیرند، تغییراتی در آن ایجاد می کنند و اغلب سایت شما را از داخل می خورند. به مرور زمان خراب می شود. پشتیبان گیری وب سایت تضمین می کند که می توانید آن را به درستی بازیابی کنید. 

 

به روز رسانی ممکن است به اشتباه انجام شود

بله، بله درست خواندید. گاهی اوقات به روز رسانی های جدید می تواند به سایت شما آسیب برساند. اگر برای سایت شما مناسب نباشد، سایت بیش از حد بارگذاری شده باشد، حافظه کافی وجود نداشته باشد، سایت شما با تغییرات جدید ناسازگار باشد و بسیاری نکات ظریف دیگر ممکن است اتفاق بیفتد.

 

با این حال، به روز نکردن نیز یک گزینه نیست. سایت شما مستعد هک و ویروس می شود. در این مورد، اهمیت پشتیبان گیری از وب سایت این است که اطمینان حاصل شود که هر اتفاقی بیفتد، همیشه می توانید سایت خود را بازیابی کنید.

مزایای پشتیبان گیری چیست؟

مهمترین مزیت پشتیبان گیری این است که در هر زمان می توانید سایت خود را به آخرین نسخه مورد نیاز خود بازگردانید.

 

با این حال، این تنها مزیت نیست، بیایید نگاهی گذرا به دیگر اهمیت اساسی پشتیبان‌گیری از وب‌سایت بیندازیم.

طراحی سایت در تبریز،طراحی سایت ارزان در تبریز،شرکت های طراحی سایت در تبریز،بهترین شرکت های طراحی سایت در تبریز

9 مزیت اصلی پشتیبان گیری از داده ها

  1. در هر کجا که هستید می توانید به فایل های خود دسترسی داشته باشید. این فقط به چند ثانیه و اینترنت نیاز دارد.
  2. لازم نیست نگران از دست دادن اطلاعات باشید. حتی اگر یک بلای طبیعی رخ دهد، همه فایل‌ها در فضای ذخیره‌سازی ابری امن خواهند بود.
  3. پشتیبان گیری از وب سایت لایه دیگری از محافظت از وب سایت است. در صورت حمله هکرها یا آلوده شدن به محتوای خطرناک، سایت خود را از دست نخواهید داد.
  4. این به شرکت شما قابلیت اطمینان بالایی می دهد. شما می توانید هر فایلی را در هر زمانی بازیابی کنید.
  5. راه اندازی آن آسان است. اگر کل فرآیند را به درستی انجام دهید و آن را زمان بندی کنید، بک آپ گیری به صورت خودکار انجام می شود.
  6. شما پول زیادی پس انداز می کنید. اول از همه، شما در هزینه تجهیزات صرفه جویی می کنید. ثانیاً اگر وب سایت شما هک شود و بک آپی وجود نداشته باشد، امکان بازگردانی کامل آن وجود ندارد و ضرر خواهید کرد.
  7. پشتیبان گیری از وب سایت نیز از شهرت کسب و کار شما محافظت می کند.
  8. امکان پیکربندی یک نسخه پشتیبان انتخابی وجود دارد. شما فقط می توانید از آن فایل ها، پوشه ها و درایوهایی که می خواهید کپی کنید.
  9. ذخیره سازی ابری را می توان با ذخیره سازی محلی استفاده کرد. این راه حل سطح بالاتری از امنیت را فراهم می کند.

هر چند وقت یکبار باید از وب سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنم؟

اول از همه، مایلیم توجه داشته باشیم که باید به طور منظم باشد. شما می خواهید سایت را به آخرین نسخه بازیابی کنید. بک آپی که شش ماه پیش ساخته شده خیلی برای این کار مناسب نیست.

 

اینکه هر چند وقت یکبار نیاز به تهیه نسخه پشتیبان دارید بستگی به این دارد که چند بار چیزی را در سایت خود تغییر و به روز کنید. یک گزینه خوب این است که هر هفته یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. اگر می خواهید و نیاز دارید، می توانید این کار را بیشتر انجام دهید.

 

چگونه یک نسخه پشتیبان از وب سایت انجام دهیم؟

اهمیت پشتیبان‌گیری از وب‌سایت را نمی‌توان نادیده گرفت. این بیمه اضطراری شماست. انجام پشتیبان گیری منظم به ایجاد یک لایه ایمنی اضافی کمک می کند.

 

ما امیدواریم که اطلاعات به اشتراک گذاشته شده توسط تیم پشتیبانی ما وضعیت پشتیبان گیری، چرایی نیاز به انجام آن و هر چند وقت یکبار را روشن کرده باشد. هر گونه سوال اضافی؟

 

با ما تماس بگیرید، ما به سرعت به آنها پاسخ خواهیم داد.

https://irres.ir