اخبارو مقالات

شبکه کسب و کار کوچک خود را راه اندازی کنید

 

این مقاله شما را در مراحل ارزیابی، آماده سازی و راه اندازی شبکه کسب و کار کوچک خود راهنمایی می کند. این مقاله برای متخصصان فناوری اطلاعات است که به راه اندازی شبکه کسب و کار کوچک شما کمک می کنند.

ارزیابی انواع شبکه

بسیاری از کسب و کارهای کوچک از یک شبکه برای اشتراک گذاری دسترسی به اینترنت، چاپگرها و فایل ها از یک رایانه به رایانه دیگر استفاده می کنند. در حالی که داشتن یک شبکه تقریباً مطمئناً برای کسب و کار شما مفید است، باید تصمیم بگیرید که کدام نوع شبکه بسته به نیازهای منحصر به فرد و خاص آن بهترین گزینه برای تجارت شما است. انتخاب های شما شبکه های سیمی، بی سیم و هیبریدی هستند. وقتی شبکه ای را برای کسب و کار خود انتخاب می کنید، باید دو نکته اصلی را در نظر بگیرید - مکان دستگاه های خود و اینکه می خواهید شبکه شما چقدر سریع باشد. اگرچه هزینه ها بین انواع مختلف مشابه است، قیمت ها بر اساس سرعت شبکه ای که انتخاب می کنید متفاوت خواهد بود.

 

بخش های زیر گزینه های مختلف شبکه موجود را شرح می دهد

شبکه های سیمی

طراحی سایت ارزان در تبریز-طراحی نرم افزار های خاص منظوره-سئو و پشتیبانی سایت

شبکه های سیمی یا اترنت بسته به نوع کابلی که استفاده می کنید می توانند داده ها را از 10 مگابیت بر ثانیه به 1000 مگابیت در ثانیه انتقال دهند. گیگابیت اترنت سریع ترین سرعت انتقال را تا 1 گیگابیت در ثانیه (1000 مگابیت بر ثانیه) ارائه می دهد.

مزایای

  • شبکه های اترنت بسیار امن و سریع هستند.
  • شبکه‌های اترنت ایمن‌تر از شبکه‌های بی‌سیم هستند، زیرا کاملاً محفوظ هستند.
  • شبکه های اترنت تحت تأثیر تداخل اشیاء یا دیوارها قرار نمی گیرند.

اشکالاتی

باید کابل های اترنت را بین هر دستگاه و هاب، سوئیچ یا روتر اجرا کنید. زمانی که دستگاه ها در اتاق های مختلف قرار دارند می تواند زمان بر و دشوار باشد.

سخت افزار گران تر است

شبکه های بی سیم

طراحی سایت در تبریز-راه اندازی شبکه-طراحی سایت ارزان در تبریز

شبکه‌های بی‌سیم بسته به نوع استاندارد بی‌سیمی که مودم شما استفاده می‌کند، می‌توانند داده‌ها را از 10 تا 600 مگابایت در ثانیه (Mbps) منتقل کنند.

 

مزایای

شما به راحتی می توانید وسایل را جابجا کنید زیرا کابلی وجود ندارد.

نصب شبکه های بی سیم ارزان تر از شبکه های سیمی است.

شما اغلب می توانید سیگنال بی سیم را با استفاده از یک تکرار کننده بی سیم بهبود بخشید. تکرار کننده های بی سیم یک سیگنال را دریافت می کنند و اگر سیگنال کاهش یافته باشد، تکرار کننده می تواند دوباره آن را با قدرت کامل بازپخش کند.

اشکالاتی

فناوری بی سیم اغلب کندتر از فناوری های سیمی است.

تداخل دیوارها، اجسام فلزی بزرگ و لوله‌ها می‌تواند بر فناوری بی‌سیم تأثیر بگذارد. همچنین، بسیاری از تلفن‌های بی‌سیم و اجاق‌های مایکروویو هنگام استفاده می‌توانند با شبکه‌های بی‌سیم تداخل ایجاد کنند.

شبکه‌های بی‌سیم معمولاً تقریباً نصف سرعت نامی خود هستند.

الزامات سخت افزاری