اخبارو مقالات

ترفندهای تولید محتوا خوب مخصوص حرفه‌ای ها

طراحی سایت ارزان در تبریز

1- انتخاب یک ایده مناسب و جذاب

1- اولین روش برای اینکه یک موضوع و یا حتی نیاز مخاطبان تان را پیدا کنید این است که شما در انجمن های گفتگو عضو شوید و ببینید که دیگران در حوزه کاری تان چه سوالاتی پرسیدند. در هر زمینه کسب و کار آنلاین تا راه اندازی گردید یکسری انجمن‌های گفت و گو وجود دارد که با یک سرچ ساده می توانید آنها را پیدا کنید.

2- برای انتخاب ایده برای تولید محتوا می‌توانید از سایت های اشتراک ویدیو مثل یوتیوب و آپارات استفاده کنید. در حوزه کاری که می‌خواهید فعالیت کنید با یک سرچ ساده مخصوصاً داخل یوتیوب می توانید هزاران فیلم پیدا کنید. بررسی کنید یوتیوب گذاشته شده است در مورد چه موضوعاتی ساخته شده است. شما هم می توانید از آن موضوعات استفاده کنید.

3- یکی دیگر از روش‌ها برای انتخاب ایده مناسب بررسی سایت رقیبانتان است. شما باید یک لیست کامل از رقیبان تان داشته باشید و رقیبانتان را کامل پیدا کنید و ببینید که در مورد چه موضوعاتی محتوا تولید کردند. شما هم در آن زمینه ای که رقیبان تا محتوا تولید کردند شروع به تولید محتوا کنید. سعی کنید که تولید می کنید جامع‌تر و کامل‌تر از محتوای آن باشد.

2- انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای محتوا

بعد از اینکه یک موضوع مناسب انتخاب کردید باید برای موضوع آن یک کلمه کلیدی مناسب پیدا کنید. منظور از کلمات کلیدی همان کلماتی هستند که مخاطبان و کاربران تان در گوگل جستجو می کنند. کامل باید ببینید که کاربران تان چه چیزهایی در گوگل جستجو می کنند.

راه و روش های زیادی برای انتخاب کلمات کلیدی وجود دارد. به عنوان مثال می توانید از یکسری ابزارها مثل google keyword planner، kewordtool.io ، kwfinder و… استفاده کنید. البته اگر در این زمینه هیچ مهارتی ندارید می‌توانید از خود گوگل برای انتخاب کلمات کلیدی سایت تان استفاده کنید.

برای این که بهترین کلمه کلیدی را از طریق گوگل انتخاب کنید شما باید اصلی ترین کلمه کلیدی سایتتان را جستجو کنید. به عنوان مثال اگر من در زمینه فروش کیف و کفش فعالیت می کنم و می خواهم بهترین کلمه کلیدی را انتخاب کنم عبارت های اصلی مثل ” خرید کیف”، ” خرید کفش” را جستجو می کنم.

انتهای صفحه گوگل یک سری کلمات کلیدی مشابه با کلمات کلیدی اصلی به من پیشنهاد می دهد. کلماتی که گوگل پیشنهاد می دهد می تواند بهترین کلمات کلیدی برای سایت تان باشد. زیرا گوگل کلماتی را به شما پیشنهاد می دهد که اغلب کاربران تان آن ها را در گوگل جستجو می کنند. دقیقا همین مقاله برای کلمه کلیدی چگونه محتوا بنویسیم بهینه سازی شده است. کسی که عبارت کلیدی ” چگونه محتوا بنویسیم  ” وارد این مقاله میشود.

3- بررسی سایت رقبا قبل از تولید محتوا

1- برای بررسی سایت رقیبانتان در اولین قدم شما باید کلمه کلیدی که انتخاب کرده اید را در گوگل جستجو کنید. به عنوان مثال من می خواهم برای کلمه ” آموزش ساخت سایت ” یک محتوای کامل و جامع بنویسم. در اولین قدم کلمه آموزش ساخت سایت جستجو می کنم و ۱۰ سایت اول صفحه اول را بررسی می کنم.
2-برای بررسی رقبا باید کامل محتوای شان را بررسی کنید. کامل باید بررسی کنید و ببینید که محتوای آن از چند کلمه تشکیل شده است است. آیا از تصاویر و ویدیو در محتوا شان استفاده کردند. سرعت سایتشان را کامل بررسی کنید. بررسی کنید ببینید که آیا تصاویر سایتشان را بهینه سازی کردند و… . پس برای اینکه یک محتوای بهتر تولید کنید باید رقیبانتان را کامل بررسی کنید.

3-بعد از این که محتوای سایت شان را کامل بررسی کردید باید بررسی کنید و ببینید که برای محتوای شان در چه جاهایی بک لینک ساخته اند .البته این مورد مربوط به سئو خارجی می شود و در این مقاله در مورد ساخت بک لینک توضیح خواهم داد. اما بعد از اینکه محتوا تولید کردید باید برای محتوای آن بک لینک های با کیفیت بسازید. اگر می خواهید برای سایت تان بک لینک با کیفیت بسازید پیشنهاد می کنم حتماً مقاله زیر را مطالعه کنید.

4- شروع به تولید و نوشتن محتوا کنید

بعد از اینکه محتوای رقیبانتان را کامل بررسی کردید باید شروع به نوشتن کنید. سعی کنید کاملترین و جامع ترین مقاله را بنویسید. به عنوان مثال اگر رقیبانتان 3000 کلمه نوشته اند شما 4000 کلمه بنویسید. می‌توانید برای اینکه یک محتوای کامل و جامع بنویسید از منابع مختلفی استفاده کنید. در مورد هر چیزی که می دانید بنویسید و به جمع آوری اطلاعات محتوای آن را کامل تر و جامع تر کنید.

جمع بندی

اگر این مقاله را خوانده باشید متوجه می‌شوید که چگونه محتوا بنویسیم . در این مقاله سعی کردم به صورت کامل پاسخ سوالتان را که ” چگونه محتوا بنویسیم ” را دادیم.

اگر کسب و کار اینترنتی راه اندازی می کنید باید به فکر تولید محتوای با کیفیت در سایتتان باشید. باید محتوای با کیفیت تولید کنیم! برای این که بتوانید محتوای آن با کیفیت باشد اول اینکه سعی کنید نیاز مخاطبان و کاربران تان را برطرف کنید طوری که وقتی کاربرانتان محتوای تان را خواندند نیاز به آن برطرف شود.

دوم اینکه سعی کنید محتوا تان کامل‌تر و جامع‌تر از رقیبانتان باشد و سومی که تمام اصول سئو داخلی را در محتوایتان رعایت کنید.

امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید و منتظر نظرات ارزشمند شما هستم. هر گونه سوالی دارید در انتهای این مقاله بپرسید تا پاسخ سوالتان را بدهم.

برای انجام خدمات تخصصی در زمینه سایت و پشتیبانی و سئو مجموعه ما در میان شرکت های طراحی سایت ارزان در تبریز در تلاش است بهترین خدمات را به مشتریان عرضه کند.

 

راهکار الکترونیک سهند