اخبارو مقالات

آشنایی با انواع خطاهای وب سایت

ارور 404 Not Found

به زبان ساده در سمت مرورگر یک صفحه و یا آدرسی درخواست می شود و این آدرس و یا صفحه وجود ندارد. حال ممکن است به خاطر اشتباه تایپی آدرس وجود نداشته باشد و یا قبلا وجود داشته و دیگر وجود ندارد. این نوع خطا برای سئو سایت ضرر دارد و پیشنهاد می شود به شکل اصولی رفع کنید و برای مانیتورینگ این نوع خطاها ابزار سرچ کنسول نیز وجود دارد.

ارور 403 Forbidden

این خطای معروف ممنوع بودن آن صفحه را به شما می گوید. به عبارتی شما به هر دلیلی حق دسترسی به آن صفحه و یا سایت را ندارید. این مشکل زمانی که تحریم باشیم بیشتر به چشم میخورد.

ارور 401 Unauthorized

معنی این خطا این است که به احتمال زیاد شما در پی تلاش برای رفتن به یک صفحه هستید ولى ظاهرا اطلاعات مثل پسورد و یا یوزرنیم شما صحیح نمی باشد. و یا آدرسی که تایپ کرده هستید اشتباه است، و یا دسترسی شما به پایان رسیده باشد. مثلا در برخی سایت های اشتراک ماهانه بدون آنکه پیغامی ارسال کنند که مشکل چیست بعد از پایان اشتراک این خطا را نشان می دهند که جالب نیست، و بهتر است با مدیر سایت در ارتباط باشید.

ارور 400 Bad Request

به معنی درخواست بد یا نامناسب است، جهت رفع آن ابتدا مطمئن باشید آدرس صفحه وبسایت را درست وارد می کنید و سپس کوکی و کش سیستم خود را پاک کنید و دوباره تست کنید. از طرفی باید بررسی کنید که آیا این خطا فقط برای یک سایت رخ می دهد یا سایت های دیگر هم این خطا را مشاهده می کنید. اگر مورد دوم باشد به احتمال زیاد مشکل اصلی در سیستم شما و یا ارائه دهنده خدمات اینترنتی هست که شما استفاده می کنید.

ارور 504 Gateway Timeout

این معنی را می دهد این خطا که یک سرویس دهنده (سرور) پاسخی به موقع از سرویس دهنده ی دیگر که در تلاش برای بارگذاری صفحه ی وب یا تکمیل درخواست مرورگر است، را دریافت نکرده است. به بیان دیگر در بیشتر مواقع خارج از کنترل شما است تا بتوانید این خطا را رفع کنید و یا برقراری ارتباط با آن دستگاه فاقد سرعت کافی است چرا که هر قدر اتلاف زمان در سرور دیگر بیشتر باشد احتمال رخ دادن این خطا بیشتر می شود. پیشنهاد می شود با یک پراکسی دیگر و یا اینترنت دیگر و یا در زمان دیگر تست کنید.

ارور 503 Service Unavailable

بیشتر مواقع این خطا به این دلیل رخ می دهد که سرویس دهنده یا سرور بسیار مشغول است یا اینکه تعمیراتی در مورد آن در حال اجرا است. گاهی ممکن است به دلیل محدودیت های اتصال، کنترل گر پهنای باند، منابع سیستم کلی، خرابی ایمنی هایی باشد و یا با ارتقای ورژن پی اچ پی سرور حل شود و با وجود برخی افزونه ها و یا داشتن تداخل بین کدها این نوع ارور را نمایش دهد.

ارور 502 Bad Gateway

به دلیل بروز مسائلی بین سرورهای آنلاین که خارج از کنترل شما است رخ می دهد. با این حال گاهی اوقات هیچ مسئله خاصی وجود ندارد بلکه مرورگر شما فکر می کند این مشکل مربوط به تجهیزات شبکه خانگی شما است و یا علت دیگری دارد که خارج از کنترل شما است، ولی غالبا این ارور یک خطای شبکه ای بین سرورهای اینترنت است، به این معنی که این خطا ناشی از رایانه یا ارتباط اینترنتی شما نیست.

ارور 500 Internal Server

گاهی ممکن است به دلیل مشکلات سیستم، اینترنت کاربر، کوکی و کش این نوع خطاها رخ دهد و گاهی هم به خاطر خطا در کدنویسی و مشکلات در تنظیمات سرور و هاست این خطا رخ دهد.

408 Request Timeout

این ارور به معنای پایان رسیدن مهلت زمانی ارتباط شما با وب سایت است. زمانی که به هر دلیلی مشکلی در اینترنت شما و یا سرور سایت و یا ارتباطات بین اینترنت شما با سرور رخ می دهد این نوع خطاها به چشم بیاید.

 

برای انجام خدمات تخصصی در زمینه سایت و پشتیبانی و سئو مجموعه ما در میان شرکت های طراحی سایت ارزان در تبریز در تلاش است بهترین خدمات را به مشتریان عرضه کند.

شرکت راهکار الکترونیک سهند