اخبارو مقالات

لینک سازی داخلی چیست؟

طراحی سایت ارزان در تبریز

 

لینک سازی داخلی چیست؟

لینک سازی داخلی یعنی؛ صفحه ای از یک سایت را به صفحه دیگری از همان سایت متصل کنیم. کاربران با کلیک بر روی این لینک ها به سایر صفحات و بخش های مرتبط در سایت شما منتقل میشوند و ربات های گوگل میتوانند صفحات جدید و مرتبط را به راحتی پیدا کنند.

تمام لینک هایی که در منوی اصلی سایت، سایدبار، محتوای صفحه، بنرهای گرافیکی، فوتر و سایر بخش های صفحه قرار میگیرند بر درک ارتباط صفحات و تعیین مسیر حرکت کاربر تاثیر گذار بوده و از انواع لینک سازی داخلی محسوب می شوند.

 

چرا لینک سازی داخلی مهم است؟

برای اینکه تمام محتوای سایت تان در فهرست نتایج گوگل قرار بگیرد یا به عبارت دیگر ایندکس شود باید از صفحات داخلی سایت لینک بگیرید. در واقع گوگل وقتی صفحات را می‌خزد، از طریق لینک‌های موجود در آن‌ها به صفحات دیگر سایت وارد می‌شود و آن‌ها را نیز کشف می‌کند. وقتی هیچ لینکی به یک صفحه مشخص وارد نشده باشد، احتمال اینکه گوگل آن را پیدا و ایندکس کند بسیار ناچیز است و در نتیجه به احتمال خیلی زیاد آن صفحه رتبه نخواهد گرفت. عکس این قضیه نیز صادق است؛ یعنی هر چه لینک‌های داخلی بیشتری به یک صفحه وارد شوند، گوگل بیشتر و بیشتر آن صفحه را می‌خزد و در نتیجه رتبه بهتری کسب خواهد کرد. لینک‌های داخلی همچنین محتوای شما را به هم متصل می‌کنند و ساختار وب‌ سایتتان را مشخص می‌کنند. آن‌ها می‌توانند سلسله مراتبی را در سایت ایجاد کنند، این امکان را به شما می‌دهد تا با تعداد لینک‌هایی که به هر صفحه می‌دهید، مهم‌ترین صفحات را از صفحات با ارزش کمتر متمایز سازید. بنابراین استفاده از استراتژی مناسب پیوند داخلی می‌تواند سئوی شما را تقویت کند.

 

تاثیر لینک سازی داخلی در سئو سایت چیست؟

 

1- افزایش ترافیک سایت

لینک ها در سئو سایت شما اهمیت چشمیگری دارند و لینک سازی بدون تردید، باید یکی از اصلی‌ترین اقدامات شما در استراتژی جامع سئو سایت برای کسب و کار شما باشد. استراتژی لینک سازی داخلی به افزایش ترافیک سایت شما کمک زیادی می‌کند و می‌تواند بخشی از استراتژی توسعه کسب و کار شما باشد. اگر لینک سازی را شروع کرده‌اید یا می‌خواهید میزان پیشرفت خود را اندازه بگیرید، باید بدانید که نتیجه لینک سازی، بر افزایش ترافیک سایت شما اثر مستقیم دارد.

2- بهبود رتبه سایت در گوگل 

لینک سازی صحیح سایت را در رتبه های بالای گوگل قرار می دهد. صفحه نتایج جستجو گوگل اهمیت زیادی برای کسب و کارهای اینترنتی دارد؛ زیرا امروزه همه چیز ابتدا از گوگل پرسیده می شود. لینک سازی داخلی به کاربران کمک می‌کند تا به صفحات مختلف سایت شما هدایت شوند و رتبه موجب بهبود بازدید سایت شما نیز بشوند.

 

اصول و قواعد لینک سازی داخلی چیست؟

 

1- تدوین استراتژی لینک سازی داخلی 

برای لینک سازی داخلی باید ابتدا استراتژی لینک سازی داشته باشید. مثلا سایت شما درباره طراحی قطعات خودرو خدماتی ارائه می کند. می‌توانید مقاله ای جامعه درباره طراحی قطعات خودرو تهیه کنید، سپس برای بخش های مختلف و عناوین مقاله، در صفحات داخلی سایت خود، لینک ایجاد کنید و از انکرتکست های متنوع نیز کمک بگیرید تا مخاطب به خواندن و دنبال کردن مطالب شما تشویق شود. این نوع لینک سازی داخلی، بسیار حرفه ایست.. فراموش نکنید که سایت های حرفه ای، به جزئیات نیز می پردازند؛ پس به کاربر نشان بدهید که هیچ نکته ای از چشم شما دور نمی ماند

2- شناخت مخاطب برای تهیه محتوای لینک های داخلی 

در استراتژی لینک سازی داخلی، شما ناچارید مشخص کنید که برای چه مخاطبی، چه مطلبی را تولید کنید و طبق برنامه زمانی مشخص، به اهداف خود دست پیدا کنید. پس از شناخت مخاطب و دسته بندی مخاطب بر اساس سن و علایق و نیازها، می توانید برنامه مدونی برای لینک سازی خود داشته باشید. مثلا اگر شما سایت آموزشی در زمینه مطالب درسی دارید، می توانید برای دانش آموزان در نزدیکی فصل امتحانات لینک های مفیدی ایجاد کنید یا برعکس،پیش از شروع امتحانات، لینک سازی را برای والدین انجام دهید.

3- مدیریت لینک های خروجی هر صفحه

استراتژی لینک سازی داخلی به شما می گوید که تعداد لینک های داخلی در تعیین رتبه سایت شما تاثیر چشمگیری دارد. اغلب لینک های داخلی لینک های فالو هستند. هرچقدر تعداد لینک های خروجی صفحات افزایش پیدا کند، اعتبار صفحه کمتر می شود. کنترل کنید که هر صفحه بیش از ۵ لینک خروجی نداشته باشد.

4- ویرایش محتوای لینک ها بر اساس کلمات کلیدی موثر در سئو 

هدف شما از لینک سازی، ارتقا رتبه سایت و ورود بیشتر مخاطبان به آن است کلمات کلیدی را در لینک های سایت خود قرار دهید. فراموش نکنید که کلمات کلیدی و تولید محتوا سئو شده، یکی از اصول لینک سازی داخلی و خارجی است.

مجموعه ما درمیان شرکت های طراحی سایت ارزان در تبریز است و شما می توانید برای طراحی سایت اقتصادی و پشتیبانی سایت با ما در تماس باشید.

 

راهکار الکترونیک سهند