اخبارو مقالات

مزایا و معایب سایت های وردپرس

مزایا و معایب توسعه وردپرس

آیا می دانستید که بیش از یک سوم از کل سایت ها (بیش از 455 میلیون!) بر روی وردپرس ساخته شده اند؟ این بزرگترین سیستم مدیریت محتوا و یکی از محبوب ترین محیط های وب است. اما آیا برای پروژه شما مناسب است؟امروزه وردپرس می تواند تقریباً از هر وب سایتی پشتیبانی کند. از پلتفرم‌های شرکتی گرفته تا راه‌حل‌های آموزشی و فروشگاه‌های الکترونیکی، پایه محکمی برای موفقیت است. سرویس توسعه وردپرس سفارشی راه حلی انعطاف پذیر با پیاده سازی سریع به کسب و کارها می دهد.در اینجا پنج مزیت اصلی ذکر شده است:

1-کاربر پسند است

برای مدیریت وب سایت خود لازم نیست در فناوری اطلاعات مهارت کافی داشته باشید. هیچ مهارت کدنویسی لازم نیست. این CMS به مدیران اجازه می‌دهد محتوای جدید را آپلود کنند، قسمت پشتی آن را نظارت کنند و صفحات را به راحتی اضافه کنند. ویژگی‌های ساده مانند کشیدن و رها کردن، ویرایش و نگهداری را آسان می‌کند.

2-پلاگین ها

طیف گسترده پلاگین ها شگفت آور است بیش از 45000 تاکنون. آنها تقریباً هر عملکرد قابل تصوری را در خود جای می دهند. چه بخواهید عملکرد وب سایت را تجزیه و تحلیل کنید یا سئو سایت را تقویت کنید، یک افزونه برای شما وجود دارد. صاحبان وب سایت می توانند این عناصر را بدون کدنویسی اضافه کنند.

3-سئو دوستانه

سئو به کسب و کارها کمک می کند تا به بالای نتایج جستجوی ارگانیک برسند. برخی از صاحبان وب سایت با ایجاد توضیحات و برچسب های متا موثر مشکل دارند. وردپرس این کار را آسان می کند. همچنین به تعیین دقیق ترین کلمات و عباراتی که ممکن است به عنوان کلیدواژه عمل کنند کمک می کند. به شما نشان می دهد که چگونه پلتفرم خود را برای عموم قابل مشاهده تر کنید.

4-پاسخگویی

اکثر تم ها و طرح های وردپرس واکنش گرا هستند که این سیستم را برای دسترسی به موبایل ایده آل می کند. اکثر مصرف کنندگان اینترنت را با استفاده از دستگاه های قابل حمل خود مرور می کنند، بنابراین بهینه سازی برای UX بسیار مهم است. با وردپرس، شرکت شما نیازی به سرمایه گذاری در یک وب سایت جداگانه نخواهد داشت.

5-جامعه منبع باز

منبع باز بودن این CMS به این معنی است که نیازی به شروع کدنویسی از ابتدا نیست. توسعه دهندگان می توانند از کد آماده استفاده، اصلاح، مطالعه و اشتراک گذاری کنند. مجوز GPLv2 بسیاری از تم ها و افزونه ها را رایگان می کند.

معایب

هیچ CMS برای همه مناسب نیست. با وجود نقاط قوت متعدد، توسعه وردپرس با چند اخطار همراه است.

1-سفارشی سازی

علی‌رغم انعطاف‌پذیری کلی، برخی وظایف، مانند به‌روزرسانی هسته، ممکن است برای یک غیرتوسعه‌دهنده چالشی ایجاد کند. وردپرس به دانش خاصی نیاز دارد، اگرچه نسبت به بسیاری از CMS های دیگر کاربرپسندتر است.

2-امنیت داده ها

وردپرس به عنوان یک سیستم منبع باز، به طور بالقوه در برابر حملات سایبری آسیب پذیر است. صاحبان وب‌سایت‌ها باید تم‌ها و لاگین‌های خود را با دقت انتخاب کنند و قبل از نصب هر عنصر را بررسی کنند.

3-به روز رسانی های مکرر

صاحبان وب سایت باید افزونه ها و تم های خود را به طور مرتب به روز کنند. هرچه افزودنی های بیشتری استفاده شود، چالش های سازگاری بیشتری ممکن است ایجاد شود. همچنین ممکن است به روز رسانی باعث از کار افتادن برخی از افزونه ها شود. قبل از به‌روزرسانی، از تمام اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

نتیجه

اگر می خواهید یک وب سایت کاربر پسند و تعاملی ایجاد کنید، وردپرس برای شما مناسب است. می تواند به کسب و کار شما کمک کند تا به بالای رتبه بندی جستجو صعود کند. در عین حال، سیستم دارای پیچیدگی هایی است که مدیران وب سایت شما باید از آنها آگاه باشند.